مستند زندگی جواد منصوری، نخستین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در قالب مجموعه «ما نیز روزگاری» به تهیه‌کنندگی حاجعلی محمدی در شبکه مستند سیما تولید می‌شود.
کد خبر: ۶۶۵۶۴۳

مجموعه ما نیز روزگاری با هدف ثبت خاطرات شفاهی شخصیت‌های برجسته انقلاب در شبکه مستند تولید می‌شود و پیش از این به زندگی عزت‌الله مطهری و محسن رفیق‌دوست پرداخته است. محمدی درباره مستند زندگی اولین فرمانده سپاه گفت: قصد داریم در سری جدید ما نیز روزگاری خاطرات دکتر جواد منصوری را از دوران قبل و پس از انقلاب و مبارزاتشان با رژیم پهلوی به تصویر بکشیم. ضمن این‌که خاطرات ایشان تا زمان رحلت امام خمینی(ره) نیز در این مستند بازسازی می‌شود. ایشان تنها بازمانده انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی است که به شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یارانش منجر شد. منصوری ارتباط نزدیک و خوبی با شهید بهشتی داشت ‌ و خاطرات زیادی را از ایشان نقل می‌کند.

این تهیه‌کننده درباره تفاوت‌های این مجموعه با سری‌های قبل آن گفت: در این مستند در کنار روایت منصوری از گذشته و بازسازی نمایشی برخی از خاطرات ایشان، اعضای خانواده وی نیز در روایت خاطرات ما را یاری خواهند کرد.

محمدی از شروع ضبط برنامه در استودیوی مرکز اسناد انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: این مجموعه در 30 قسمت تولید می‌شود که برهه‌های مختلف زندگی دکتر منصوری را به تصویر می‌کشد. همچنین زندگی سردار جعفری و مهدی غیوران نیز بزودی در قالب ما نیز روزگاری ساخته خواهد شد.

مجموعه ما نیز روزگاری با هدف ثبت خاطرات شفاهی شخصیت‌های برجسته انقلاب در شبکه مستند تولید می‌شود. در سری قبلی این مجموعه در 30 قسمت 30 دقیقه‌ای روایتی متفاوت از زندگی عزت‌الله مطهری به تصویر کشیده شد. همچنین در 41 قسمت خاطرات کودکی تا نوجوانی، فعالیت‌های سیاسی، مبارزه‌های انقلابی و فعالیت‌های محسن رفیق‌دوست چهره شناخته شده سیاسی کشور در سال‌های انقلاب، از زبان خودش روایت شد.شبکه مستند از امشب ساعت 22 مستند «محافظان طبیعت» را که مستندی 13 قسمتی است، به مخاطبان خود ارائه می‌کند. در این مستند تلاش مردان و زنانی تصویر شده که در حفظ طبیعت و محیط‌زیست اطراف خود کوشش می‌کنند و سعی دارند زیبایی‌های طبیعت را به همگان معرفی کنند و با حفظ این زیبایی‌‌ها، آن را برای نسل‌های آینده باقی بگذارند. در این مستند که سازندگان آن به سراسر جهان نظیر یونان، ایتالیا، ترکیه، نروژ، لهستان، اسپانیا و گویان سفر کرده‌اند، تصاویر بی‌نظیر و خیره‌کننده‌ای از طبیعت زیبای سراسر جهان به نمایش درمی‌آید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها