وزیر خارجه عمان ضمن حمایت از موضع ایران در قبال سوریه به اختلافات موجود میان ایران و عربستان اشاره و اعلام کرد که دو طرف نیازی به میانجیگری ندارند.
کد خبر: ۶۶۵۳۹۵
وزیر خارجه عمان از موضع ایران در قبال سوریه حمایت کرد

"یوسف بن علوی" وزیر خارجه عمان در گفتگو با روزنامه فرامنطقه ای الحیات از موضع ایران در قبال سوریه حمایت کرد و اظهار داشت جنگ سوریه جنگی داخلی است که خارجیها در آن دست دارند و تروریستهای بسیاری از نقاط مختلف جهان بویژه چچن در آن مشارکت می کنند.

وی همچنین با اشاره به وجود روابط حسنه میان تهران و مسقط گفت روابط مستحکمی که میان عمان و ایران است از ریشه های تاریخی آن نشأت می گیرد و دو کشور هم اکنون روابط دوستانه و مستحکمی دارند.

بن علویهمچنین با اشاره به وجود اختلافات میان ایران و ریاض گفت: دلایل وجود این اختلافات دلایل ریشه ای و آشکاری است اما باید بگویم که دو کشور برای حل اختلافات خود نیازی به میانجیگری ندارند اما با اینحال مسقط آماده است تا در راستای نزدیک ساختن دیدگاهها میان دو کشور به وساطت و میانجیگری بپردازد.

وزیر خارجه عمان با اشاره به آخرین تحولات مصر و بروز اختلافات میان کشورها در خصوص نامزدی عبدالفتاح السیسی اظهار داشت: السیسی، یک شهروند مصری و شخصی مردمی است و این حق را دارد که در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شود.

وی در ادامه افزود: عمان اخوان المسلمین را به رسمیت نمی شناسد و اصولا شناخت زیادی هم از این جریان ندارد و با آنها همچون شهروندان عادی تعامل می کند. چرا که دولت ما دولتی مردمی است نه دولتی دینی و حزبی.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها