برخی مشاغل ده‌ها برابر فوتبالیست‌ها درآمد دارند

کفاشیان:میلیارد دیگر پول نیست

استقلال لیگ قهرمانان آسیا را بد شروع کرد و در سه بازی نخست خود تنها یک امتیاز گرفت.
کد خبر: ۶۶۴۹۷۲
شکایت کفاشیان از داور بحرینی، شبیه به «دروغ سیزده» هم نیست
1- در سال‌هایی نه چندان دور، برخی نشریات ورزشی و غیرورزشی در اواخر تعطیلات نوروز و قبل از سیزده فروردین، خبرهایی را منتشر می‌کرند که «دروغ سیزده» نامیده می‌شد. آن نشریات معمولاً درباره افراد و یا موضوعاتی خاص برخی خبرها را می‌نوشتند که با واقعیت فاصله‌ای بعید نداشت. ابتدا خبری را به صورت داستانی برای خواننده شرح می‌دادند که تا حدی عجیب به نظر می‌رسید و سر آخر یادآور می‌شدند که این خبر و ماجراها و داستان‌های مربوط به آن «دروغ سیزده» و تخیلی است و واقعی نیست.
٢- «دروغ سیزده» به این دلیل در ابتدا مورد باور بعضی مخاطبان قرار می‌گرفت و به فروش نشریه کمک می‌کرد که تا حدی با واقعیت نزدیکی داشت. مثلاً خبر کتک‌کاری بازیکن معروف فوتبال در خیابان و سپس قتل او با چاقوی طرف مقابل به چاپ می‌رسید. اما بازیکن مورد اشاره قبلاً به دفعات در میدان فوتبال با بازیکنان تیم حریف و گاه حتی با همبازی‌های خود درگیر شده و سابقه کتک‌کاری در داخل زمین را داشت. یا خبر انتقال خواننده یا هنرپیشه‌ای به بیمارستان به منظور بازیافت سلامت او انتشار می‌یافت که پیش‌تر خیلی‌ها از اعتیادش به مواد مخدر سخن می‌گفتند. در واقع «دروغ سیزده» همراه با یک پیش‌زمینه ذهنی در مورد «فرد خبرساز» در ذهن مخاطب بود. اما مصاحبه اخیر علی کفاشیان که وعده شکایت از داور بحرینی به AFC و پی‌گیری این شکایت تا آخر را داده است، حتی «دروغ سیزده» هم نیست.
٣- استقلال لیگ قهرمانان آسیا را بد شروع کرد و در سه بازی نخست خود تنها یک امتیاز گرفت. ولی در دیدار چهارم پیروز شد و در مسابقه پنجم نیز شایسته کسب هر سه امتیاز بود که «نواف شکراله» داور بحرینی با اعلام یک ضربه پنالتی ناباورانه و عجیب و غریب به سود «تیم الشباب» عربستان، تمام معادلات را علیه استقلال برهم زد. البته «الشباب» در تهران نیز از نحوه داوری سود برد. آن‌جا که قاضی چینی مسابقه چشم‌هایش را بر روی خطای پنالتی روی مهاجم استقلال تهران بست.
٤- هیچ‌کدام از مسئولان فدراسیون فوتبال ایران و حتی تیم استقلال، در پایان همان بازی حرفی در مورد داور چینی و احتمال شکایت از او نزدند. قبل از مسابقه اخیر نیز در شرایطی که سرمربی استقلال به انتصاب داور بحرینی برای قضاوت در برابر حریف عربستان انتقاد کرد، کفاشیان و نبی جمله‌ای بر زبان نیاوردند. آن هم در حالی که به مقر AFC رفته بودند. اما اکنون که بازی به پایان رسیده و «الشباب» به مرحله بعد راه یافته، کفاشیان وعده شکایت از داور بحرینی را می‌دهد.
٥- تاکنون نتیجه هیچ مسابقه‌ای با اشتباهات و حتی تصمیمات مغرضانه داور تغییر نکرده است. «نواف شکراله» داور بحرینی نیز حتی در صورت شکایت از وی محروم نخواهد شد. ولی موضوع مهم‌تر این است که مسئولان فدراسیون فوتبال ایران اصلاً جرأت شکایت از داور بازی با استقلال را ندارند. آن‌ها همین هفته گذشته با «شیخ سلمان» رئیس بحرینی AFC مذاکره و کلی از او خواسته و خواهش داشتند. پس چگونه جرأت خواهند کرد از داور بحرینی به یک بحرینی دیگر شکایت کنند؟(روزنامه هوادار)
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها