ابداع روش جدید درمان رحم از سوی یک پزشک ایرانی

رئیس مرکز تحقیقات سلولی صارم از ابداع روش نوین درمانی برای ترمیم ضخیم شدگی رحم خبر داد.
کد خبر: ۶۶۲۳۴۵
ابداع روش جدید درمان رحم از سوی یک پزشک ایرانی

به گزارش جام جم آنلاین، دکتر ابوطالب صارمی با اشاره به ابداع روش ترمیم رحم به جزئیات این روش پرداخت و افزود: تکنیک «آدنومیومکتومی» در زنان مبتلا به آندومتریوز شدید رحمی بکار می رود که در این تکنیک بجای خارج کردن رحم نسبت به ترمیم و بازسازی آن اقدام می شود.

وی گفت: این تکنیک به منظور درمان زنان دچار آندومتریوز که بافت عضلات رحم آنها دچار تخریب شده یا کسانی که بر اثر فشار فیبروم دارای خونریزی شدید، درد، سقط‌های مکرر و ناباروری هستند، بکار می رود.

صارمی با اشاره به اینکه آدنومیوز به ضخیم شدن جدار رحم در نتیجه حضور نابجای بافت آندومتر در لایه های عضلانی رحم گفته می شود، یادآور شد: در منابع و کتاب‌های رفرنس پزشکی روش جراحی برداشتن کامل رحم با عنوان روش انتخابی در درمان این بیماری معرفی شده است.

رئیس مرکز تحقیقات سلولی صارم اضافه کرد: برای افرادی که به دلیل تمایل شخصی یا به دلیل اعتقادات مذهبی و فرهنگی و یا تمایل به بارداری مجدد خواستار حفظ رحم خود هستند، روش برداشتن بافت های غیرطبیعی قابل انجام است.

وی ادامه داد: تکنیک های موجود انجام آدنومیومکتومی با افزایش امکان پارگی خود به خوی رحم، برو.ز چسبندگی و میزان عود نسبتا بالایی همراه هستند که نیاز به ارتقاء این تکنیک را ایجاب می کرد.

صارمی افزود: در مطالعه کنونی ضمن ارائه تکنیک اصلاح شده نوین انجام آدنومیومکتومی میزان موفقیت بالینی و ایمن بودن جراحی مورد ارزیابی قرار گرفت.

اظهار داشت: در مطالعه ای که بر روی 103 بیمار ایرانی مبتلا به نوع شدید آدنومیوز تایید شده در یک دوره 7 ساله کاندید جراحی نوع آدنومیومکتومی شدند. در این تکنیک شدید به شیوه روش برش رحم، نحوه برداشتن ضایعات آدنومیوز، روش بخیه زدن رحم و همچنین تدابیری برای کاهش احتمال چسبندگی پس از عمل توجه شده است.

صارمی افزود: از 103 بیمار کاندید شده، 55 درصد به دلیل نازائی، 16.5 درصد به دلیل شکست در IVS، 9 درصد به دلیل سقط های مکرر و 19 درصد به علت خونریزی‌های غیرطبیعی رحم مراجعه کرده بودند.

وی گفت: از 70 مورد بیماری که خواهان بچه‌دار شدن بودند چه به صورت طبیعی و چه به کمک روش‌های کمک باروری 30 درصد باردار شدند که 16 مورد آن منجر به تولد نوزاد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها