رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت ضمن اشاره به خدمات دندانپزشکی که قرار است تحت پوشش بیمه قرار گیرد، گفت: بر اساس تصمیمات جدید، آموزش بهداشت دهان و دندان نیز به بسته حمایت بیمه‌ها از خدمات دندانپزشکی اضافه می‌شود.
کد خبر: ۶۶۱۲۹۰

محمدحسین خوش‌نویسان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین اقدامات انجام شده برای پوشش بیمه‌ای خدمات دندانپزشکی، افزود: تمام اقدامات مربوط به قوانین و مقررات و تدوین دستورالعمل‌ها در این زمینه انجام شده است فقط باید شرکت‌های بیمه‌ای برنامه‌هایشان را در این زمینه تنظیم کنند.وی تاکید کرد: به این منظور فقط بیمه روستایی تعیین تکلیف نشده بود که این موضوع نیز در دست اقدام است و بزودی برای پوشش خدمات مشخص شده دندانپزشکی به دیگر بیمه‌ها ملحق می‌شود.رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با تاکید براین‌که همه افرادی که از دفترچه بیمه برخوردارند، باید بتوانند از خدمات بیمه‌ای دندانپزشکی استفاده کنند، افزود: کنترل مشکلات اورژانسی دندانی، کشیدن دندان‌های چرکی و غیر قابل نگهداری، گرفتن عکس رادیوگرافی و آموزش بهداشت در زمینه سلامت دهان و دندان از سوی بیمه‌ها پوشش داده خواهد شد.

وی تصریح کرد: با تحت پوشش بیمه قرار گرفتن آموزش بهداشت دهان و دندان، امیدواریم که دندانپزشکان وقت بیشتری برای آموزش بیماران بگذارند.

رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت توضیح داد: در مرحله بعدی اجرای این برنامه وارنیش فلوراید برای محکم شدن سطح مینای دندان و فیشورسیلانت دندان‌های دائمی نیز با حمایت‌های بیمه‌ای انجام خواهد شد.

به گفته خوش‌نویسان، به محض این‌که آیین‌نامه اجرایی این امر مصوب شود، می‌توان اقدامات مربوط به اجرای این آیین‌نامه را آغاز کرد. فقط موضوعی که باقی می‌ماند، مساله تعرفه‌هاست که در این زمینه نیز باید تعرفه‌های جدید ابلاغ شود تا دندانپزشکان بتوانند با عقد قرارداد با بیمه‌ها، نسبت به انجام آن، اقدام کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها