به مناسبت 50 ساله شدن شخصیت پلنگ صورتی،‌ نسخه تازه‌ای از این فیلم ساخته می‌شود

قدم زنی دوباره «پلنگ صورتی»

نسخه تازه‌ای که از «پلنگ صورتی» جلوی دوربین سینما می‌رود، به احیای این مجموعه فیلم کلاسیک می‌پردازد و آن را به شکل تازه‌ای به تماشاگران ارائه و معرفی می‌کند.
کد خبر: ۶۶۰۳۰۳

تهیه‌کنندگان این مجموعه فیلم موفق سینمایی (که صاحب یک مجموعه بسیار موفق انیمیشنی تلویزیونی هم شد)‌ در کمپانی مترو گلدوین مه‌یر با اعلام خبر تولید نسخه‌ تازه‌ای از پلنگ صورتی گفته‌اند آن را با حال و هوایی امروزی تهیه خواهند کرد تا بتواند ارتباط خوب، نزدیک و صمیمانه‌ای با تماشاگران معاصر برقرار کند. این نسخه بر خلاف مجموعه تلویزیونی انیمیشنی آن به صورت زنده ساخته می‌شود، اما این نسخه زنده، تفاوت‌هایی با نسخه زنده مجموعه فیلم کلاسیک آن هم خواهد داشت. در حقیقت نسخه جدید زنده فیلم به کمک کامپیوتر دیجیتالی و تکنیک سی‌جی (CG) ساخته خواهد شد. به کمک این تکنیک (که در فیلم‌ها مثل «اسمورف‌ها» و «شبی در موزه» هم مورد استفاده قرار گرفته است)‌ یکسری شخصیت‌های خیالی و کارتونی خلق شده و در کنار شخصیت‌های زنده و انسانی فیلم به ماجراجویی و حادثه‌پردازی می‌پردازند. این شخصیت‌های کارتونی در اتاق تدوین و به کمک تکنیک‌های جدید کامپیوتری به قصه فیلم افزوده می‌شود. هنوز مشخص نیست تکنولوژی سی‌جی برای پلنگ صورتی جدید سینما دست به خلق چه نوع شخصیت‌هایی خواهد زد.

تهیه‌کنندگان پلنگ صورتی جدید و احیا شده سینما برای کارگردانی آن از دیوید سیلورسن دعوت به همکاری کرده‌اند. گفته می‌شود او یکی از دوستداران و طرفداران مجموعه کلاسیک سینمایی و تلویزیونی پلنگ صورتی است و اشتیاق زیادی برای همکاری با این پروژه دارد. او که تخصص زیادی در زمینه فیلمسازی برای قشر کودک و نوجوان دارد، قبل از این فیلم‌های «شرکت هیولاها» (محصول موفق انیمیشنی کمپانی والت دیزنی)‌،‌ «راهی به ال‌دورادو» و فیلم «سیمپسون‌ها» را کارگردانی کرده است. تیم دو نفره دیوید استرن و جیم هچت فیلمنامه نسخه تازه فیلم را می‌نویسند. شنیده می‌شود آنها کار نوشتن فیلمنامه را از ماه‌ آینده آغاز می‌کنند و آن را اوایل یا اواسط فصل تابستان تحویل مسئولان کمپانی مترو گلدوین مه‌یر می‌دهند. هنوز زمانی برای شروع کار فیلمبرداری پلنگ صورتی جدید اعلام نشده و معلوم نیست دقیقا کلید فیلمبرداری آن چه زمانی زده می‌شود. سوالی که برای علاقه‌مندان این مجموعه فیلم و رسانه‌های گروهی مطرح شده این است که کار تولید آن در سال جاری میلادی آغاز خواهد شد یا تولید آن به سال 2015 موکول خواهد شد.

در عین حال، نکته‌ای که شدیدا توجه محافل عمومی را به خود جلب کرده، بازیگر دو نقش اصلی نسخه جدید است. پرسش اصلی این است که کدام بازیگر برای بازی در فیلم انتخاب خواهد شد. احتمال زیادی وجود دارد که ایفای دو نقش اصلی نسخه تازه به بازیگرانی جدید سپرده شود و سازندگانش از بازیگران مشهور و شناخته شده برای فیلم خود استفاده نکنند. تهیه‌کنندگان فیلم در رابطه با نوع ترکیب بازیگران آن سکوت کرده و اطلاعاتی در اختیار رسانه‌های گروهی نگذاشته‌‌اند. همین موضوع،‌ حساسیت‌ها را نسبت به نام بازیگران اصلی این کمدی اکشن فانتزی و ماجراجویانه بیشتر کرده است. جولی اندروز، بازیگر کلاسیک سینما و همسر ادوارد بلیک (فیلمساز کلاسیک و فقید سینما که نسخه اصلی مجموعه فیلم پلنگ صورتی را کارگردانی کرد)‌یکی از تهیه‌کنندگان نسخه جدید است. او که نقشی در این نسخه تازه بازی نخواهد کرد، آن را با همکاری والتر میرش، مدیر تولید نسخه اصلی و کلاسیک این مجموعه فیلم تهیه خواهد کرد.

تهیه‌کنندگان پلنگ صورتی جدید می‌گویند نسخه احیا شده آنها تفاوت‌های آشکاری با نسخه کلاسیک سینمایی آن خواهد داشت. نسخه تازه برخلاف نسخه کلاسیک سینمایی، بیشتر روی شخصیت خود پلنگ صورتی تمرکز خواهد کرد تا شخصیت بازرس ژاک کلوزو، در قصه نسخه جدید، تمام ماجراها در ارتباط با شخصیت پلنگ صورتی اتفاق می‌افتد. از این نظر، قصه و حال و هوای نسخه جدید فیلم به حال و هوا و لحن نسخه انیمیشن پلنگ صورتی برمی‌گردد. این قصه توسط فریتز فرلنگ و دیوید دی‌پاتیه خلق شده بود و از سوی بلیک ادواردز هم در قسمت اول مجموعه فیلم سینمایی آن مورد استفاده قرار گرفت. تهیه‌کنندگان فیلم هم توضیح زیادی در رابطه با تغییرات موجود در نسخه جدید نداده‌اند. با این حال، منتقدان سینمایی می‌گویند باید منتظر یک فیلم تازه با حال و هوایی نو و متفاوت بود.

جاناتان گلیکمن، مدیر کمپانی متروگلدوین مه‌یر می‌گوید: برایم باعث افتخار است که تهیه‌کننده هر دو مجموعه فیلم سینمایی و مجموعه تلویزیونی پلنگ صورتی بوده‌ایم و آنها جزو پربیننده‌ترین کارهای هنری نیم قرن اخیر بوده‌اند. باعث خوشحالی و افتخارم است که دست به معرفی دوباره این شخصیت معروف و محبوب می‌زنیم. معرفی دوباره پلنگ صورتی برای نسل تازه‌ای است که خاطرات خوشی از نسخه اصلی آن دارد. به همین دلیل، تلاش ما این است که این شخصیت را به شکلی تازه و امروزی به نسل جوان معرفی کنیم. آنچه برای ما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، همکاری دوباره با دوستانی مثل جولی اندروز و والتر میرش است و به همین دلیل بسیار هیجان‌زده هستیم. خوشحالم فرصت و امکان همکاری با چنین شخصیت‌های برجسته و کلاسیکی را پیدا می‌کنیم. دیوید سیلورمن، فیلمساز بسیار مستعدی است و علاقه‌اش به مجموعه فیلم و مجموعه پلنگ صورتی همه ما را متقاعد کرد صورتی فکر کرده و نسخه تازه آن را تولید کنیم. خوشحالم برای اولین بار در تاریخ پلنگ صورتی ما می‌توانیم دو دنیای متفاوت نسخه زنده سینمایی و نسخه انیمیشنی تلویزیونی را با هم تلفیق کنیم و کار تازه‌ای خلق و ارائه دهیم.»

جولی اندروز هم ضمن ابراز خوشحالی از تولید قسمت تازه‌ای از مجموعه فیلم کلاسیک پلنگ صورتی می‌گوید: «برایم جالب و باعث خشنودی است که میراث شخصیت کلاسیکی که بلیک (ادواردز) روی پرده سینما معرفی کرد به حیات خود ادامه می‌دهد و این بار به شکل تازه‌ای در معرض دید و قضاوت تماشاگران قدیمی و جدید قرار می‌گیرد. قدم تازه‌ای در رابطه با این شخصیت و مجموعه فیلم آن برداشته می‌شود. این‌بار نسل چهارم تماشاگران به تماشای ماجراجویی‌های این کمدی اکشن فانتزی می‌نشینند. احساس قلبی‌ام این است که خود بلیک در کنار ماست و مشوق اصلی‌مان برای انجام این کار به حساب می‌آید.»

پلنگ صورتی اولین بار سال 1963 به صورت یک فیلم سینمایی زنده تهیه شد. بلیک ادواردز که کارگردان آن بود به‌عنوان خالق شخصیت بازرس کلوزو شناخته شد. پیتر سلرز، کمدین سرشناس انگلیسی در نقش کلوزوی بی‌دست و پا بازی کرد و تبدیل به یک چهره بسیار مطرح شد. دیوید نیون و رابرت واگنر هم در این فیلم بازی داشتند. استقبال بالای تماشاگران و منتقدان از فیلم، راه را برای تولید قسمت‌های آن هموار کرد و پلنگ صورتی به صورت یک مجموعه فیلم دنباله‌دار موفق سینمایی درآمد. این مجموعه فیلم (که قسمت‌های بعدی آن در فاصله سال‌های 1975 تا 1983 ساخته شد)‌ بزودی به یک مجموعه فیلم کلاسیک تبدیل شد. ادواردز سال 1993 هم «پسر پلنگ صورتی» را کارگردانی کرد که نمی‌توان آن را دنباله‌ای بر مجموعه فیلم پلنگ صورتی دانست. پیتر سلرز هم در این فیلم حضور نداشت و پسر پلنگ صورتی، شخصیت اصلی ماجراها بود. در کل، شش قسمت زنده از مجموعه فیلم پلنگ صورتی تهیه شد. باوجود استقبال زیاد منتقدان و تماشاگران از این مجموعه فیلم کمدی، بلیک ادواردز هیچ وقت حاضر نشد در ساخت آنها افراط کرده و تعداد زیادی فیلم در این رابطه کارگردانی کند. تهیه‌کنندگان پلنگ صورتی در سال 2006 دست به تولید قسمت جدیدی از آن زدند. شاون لوی، کارگردان این فیلم بود و استیو مارتین در آن در نقش بازرس کلوزو ظاهر شد. این فیلم فروش متوسطی در جدول گیشه نمایش کرد و در سال 2009، استیو مارتین دوباره نقش کلوزو را در قسمت دوم آن تکرار کرد. هارالد زوالت، کارگردان این فیلم بود و برخلاف قسمت‌های قبلی، شکست تجاری در جدول گیشه نمایش خورد. این مساله باعث بایگانی شدن پروژه «پلنگ صورتی» شد و تهیه‌کنندگانش گفتند دیگر سراغ ساخت قسمت دیگری از آن نخواهند رفت.

ورایتی / مترجم: کیکاووس زیاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها