عاملان قتل مرد دامدار پس از 9سال فرار دستگیر شدند

رازگشایی از‌6 پرونده بزرگ کلاهبرداری و قتل

ماموران پلیس آگاهی استان خراسان رضوی از شش پرونده پیچیده پلیسی با ده‌ها شاکی رازگشایی کردند.
کد خبر: ۶۵۵۲۰۹

به گزارش معاونت اجتماعی پلیس آگاهی ناجا، رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی با اشاره به این پروند‌ه‌ها گفت: در یکی از این پرونده‌‌ها یک شیاد حرفه‌ای که با سرقت مدرک شناسایی مردی از داخل خودرویش و جعل، دسته چک بانکی گرفته بود و کلاهبرداری می‌کرد، دستگیر شد.

این متهم در تحقیقات اولیه به 547 فقره کلاهبرداری اعتراف کرد و تحقیقات در این باره ادامه دارد.

بازداشت دکتر دیپلمه

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی با اشاره به دومین پرونده گفت: زن جوانی با ارائه شکایتی عنوان کرد از طریق اینترنت به دلیل تبلیغات گسترده با پزشکی که ادعا می‌کرد، فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های آمریکاست، آشنا شده و برای درمان بیماری خود در چند مرحله صد میلیون تومان به وی پرداخت کرده است. در پی این شکایت، کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی، متهم این پرونده را که دارای مدرک تحصیلی دیپلم است، شناسایی و دستگیر کردند. متهم در تحقیقات به کلاهبرداری گسترده از بیماران با تبلیغات دروغین اعتراف کرد.

اعزام دانشجو به خارج

سرهنگ بیدمشکی تصریح کرد: در سومین پرونده، یکی از کلاهبرداران حرفه‌ای از مدتی پیش در مشهد با تبلیغات گسترده در زمینه اعزام دانشجو به خارج از کشور، تعدادی از دانشجویان را فریب داده و با دریافت مبالغ گزاف و مدارک تحصیلی متواری شده بود. وی افزود: در پی شکایت دختر جوانی مبنی بر کلاهبرداری این فرد در اینترنت، ماموران با تحت‌نظر قرار دادن متهم، وی را در یک عملیات دستگیر کردند. فرد شیاد در تحقیقات به چند فقره کلاهبرداری از دانشجویان و سرقت مدارک تحصیلی آنها اعتراف کرده است.

وی خاطرنشان کرد: این متهم سابقه‌دار و کلاهبردار از هر کدام از طعمه‌هایش 12 میلیون تومان پول گرفته بود.

فروش مدارک تحصیلی

بیدمشکی در ادامه از دستگیری اعضای یک باند جعل خبر داد و گفت: اعضای این باند با کمین مقابل آموزشگاه‌های رانندگی و شناسایی کسانی که متقاضی دریافت گواهینامه بودند و مدارک‌شان مشکل داشت برای آنان مدارک جعلی صادر و کلاهبرداری می‌کردند.

متهمان سه جوان هستند که اعتراف کردند، برای هر گواهینامه جعلی 350 هزار تومان دریافت کرده‌اند.

وام دردسرساز

رئیس پلیس آگاهی استان خراسان رضوی از کشف پنجمین پرونده خبر داد و گفت: در این پرونده نیز دو مجرم سابقه‌دار با راه‌اندازی شرکتی در مشهد و با وعده دریافت وام‌های میلیونی از تعداد زیادی از مردم مشهد کلاهبرداری کرده بودند.

وی خاطرنشان کرد: اعضای این باند نیز با تبلیغات گسترده و فریب مردم برای پرداخت وام شناسایی شدند و پس از دستگیری به کلاهبرداری 270 میلیون تومانی از مالباختگان اعتراف کردند.

سرهنگ بیدمشکی در ارتباط با دیگر پرونده نیز گفت: در سال 83 قتل مردی با شلیک گلوله از سوی سه سارق که به قصد سرقت وارد یکی از دامداری‌های اطراف مشهد شده بودند به پلیس 110 اعلام شد.متهمان پس از جنایت به یکی از کشورهای همسایه فرار کردند و کارآگاهان با ردزنی‌های اطلاعاتی، عاملان قتل را پس از 9 سال وقتی هفته پیش وارد کشور شده بودند، شناسایی و دستگیر کردند.

این متهمان در تحقیقات به قتل و سرقت از دامداری اعتراف و با صدور قرار قانونی روانه زندان شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها