مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر از افزایش 15 درصدی مستمری بیمه‌شدگان تحت پوشش این صندوق بیمه‌گر در سال 93 خبر داد.
کد خبر: ۶۵۳۹۷۲
افزایش 15 درصدی مستمری روستاییان و عشایر در سال 93

حمید کلانتری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که پرداخت مستمری دارای فرمولی است که افزایش به طور جاری و سالانه در آن دیده شده است، گفت: همان‌گونه که در پایان سال پرداخت حق بیمه تعیین و افزایش می‌یابد، مستمری نیز با توجه به میانگین آخرین دو سال پرداخت حق‌بیمه بیمه‌شدگان به صورت سالانه با افزایش 15 درصدی همراه است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر در مورد میزان بودجه این صندوق بیمه‌ای در سال آینده نیز اظهار کرد: سال آینده بودجه مصوب صندوق رقمی معادل 330 میلیارد تومان است که فقط برای تجدید امور بیمه‌ای بیمه‌شدگان موجود کافی است، بنابراین چنانچه بخواهیم تعداد بیمه‌شدگان را بر اساس برنامه پنجساله افزایش دهیم، این رقم باید به دو برابر افزایش یابد.

کلانتری با تاکید بر این‌که با توجه به بودجه اختصاص داده شده در سال آینده تنها می‌توانیم بیمه‌شدگان موجود را مجددا بیمه کنیم،‌ تصریح کرد: در تلاش هستیم اعتبارات خود را با جلب نظر و مساعدت دولت از هر مرجعی که امکانش باشد تامین کرده و برای جذب حداقل یک میلیون بیمه شده دیگر اقدام کنیم.

به گفته وی، سهم اعتباری دولت برای پوشش بیمه‌ای یک میلیون بیمه شده در سال آینده رقمی معادل 300 میلیارد تومان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها