فیلم‌های ایرانی حوض‌نقاشی، استشهادی برای خدا ، اشیا از آنچه در آیینه می‌بینید به شما نزدیک‌ترند و... برای پخش نوروزی در نظر گرفته شدند

نمایش برگزیدگان اسکار 2014 از تلویزیون

شبکه‌های مختلف تلویزیون برای نوروز فیلم‌های روز دنیا را دوبله و آماده نمایش کردند که از میان آنها می‌توان به 12 سال بردگی و جاذبه اشاره کرد که در مراسم اسکار امسال بیشترین جوایز را از آن خود کردند.
کد خبر: ۶۵۳۶۲۸

به گزارش جام‌جم ، مدیر شبکه یک دیروز در نشست خبری گفت: در ایام نوروز هفت تله‌فیلم ایرانی از شبکه یک پخش می‌شود و بقیه فیلم‌ها خارجی است که در میان آثار خارجی فیلم «12سال بردگی» را برای پخش در نظر گرفته‌ایم.

مهدی فرجی افزود : سازمان صدا و سیما امسال سال سختی را به لحاظ مالی پشت سر گذاشته است، اما با وجود مشکلات تلاش کردیم برنامه‌ها و سریال‌های تکراری را پخش نکنیم یا سریال خارجی جایگزین نکردیم. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده همکاری خوب خودمان را با برنامه‌سازان و فیلمسازان ادامه می‌دهیم.

وی ادامه داد: تصویربرداری سریال تلویزیونی پایتخت 3 ادامه دارد و پخش آن را از شب بیست و نهم اسفند ماه آغاز می‌کنیم. البته سعی می‌کنیم پخش این سریال را تا دوازدهم فروردین ماه تمام کنیم تا روز سیزدهم و چهاردهم فروردین حال و هوای برنامه متناسب با ایام فاطمیه باشد. برای ایام نوروز هفت تله‌فیلم ایرانی در نظر گرفته‌ایم و بقیه فیلم‌ها خارجی است و تلاش می‌کنیم فیلم‌های روز دنیا از جمله «12 سال بردگی» را پخش کنیم.

مدیر شبکه یک با اشاره به پخش مستندهای جذاب هم گفت: مستندهایی با محوریت حیات وحش در ایام نوروز پخش می‌شود. همچنین مروری به افتخارات ورزشی خواهیم کرد.

فرجی درباره تفاوت برنامه‌های نوروز 93 با 92 افزود: برنامه سین مثل سریال بر خلاف سال گذشته پخش نمی‌شود و برنامه جنگ گونه با عنوان «ما 14 نفر» جایگزین آن خواهد شد. همچنین تلاش می‌کنیم هر روز یک جزء ترتیل قرآن را از حرم امام رضا (ع) پخش کنیم. برنامه آفتاب شرقی هم با علما و فقها گفت‌وگو می‌کند. برنامه‌های کوتاه سه تا چهار دقیقه‌ای از علما با عنوان ارمغان هم پخش می‌کنیم.

وی عنوان کرد: با توجه به دهه دوم ایام فاطمیه، برنامه‌هایی هم با این محوریت خواهیم داشت. برنامه‌های صبحگاهی، خانواده و دیگر تولیدات این شبکه از هفدهم اسفند ماه نوروزی شده و با حال و هوای نوروز پخش می‌شود. برنامه تحویل سال هم 24 ساعت قبل از تحویل شدن سال شروع می‌شود. در این برنامه موسیقی‌های محلی پخش می‌کنیم و اشکان خطیبی کارگردانی برنامه را به عهده دارد.

فرجی گفت: با توجه به ساعت زیاد ویژه برنامه تحویل سال از مجریان مختلف شبکه یک بهره می‌بریم. امسال ساختار ویژه‌برنامه تحویل سال در هر شبکه‌ای متفاوت و متناسب با ماموریت‌هایش است. ویژه برنامه شبکه یک هم متنوع است و سعی می‌کنیم از دعوت مهمانان تکراری پرهیز کنیم. ضمن این‌که از خانواده شهدا، اندیشمندان و نخبگان هم دعوت خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که برای دعوت از هنرمندان تا چه میزان هزینه می‌کنید، توضیح داد: ما برای دعوت از هنرمندان هیچ پولی نمی‌دهیم و در شان رسانه ملی نیست که بخواهد در این زمینه هزینه کند، حتی برخی مواقع که هنرمندان برای حضور در برنامه‌ای درخواست پول کردند، ما با این خواسته موافقت نکردیم.

مدیر شبکه یک در رابطه با این‌که چطور اشکان خطیبی را برای کارگردانی ویژه‌برنامه تحویل سال انتخاب کردید، گفت: ما همیشه تلاش کرده‌ایم از ظرفیت هنرمندان جوان بهره‌مند شویم. به نظرم خطیبی ذوق و استعداد زیادی دارد.

فرجی، راهیان نور را از دیگر برنامه‌های نوروزی ذکر کرد و گفت: سفر معنوی راهیان نور از دیگر آثار نوروزی است که با پخش گزارش‌های ویژه، مردم را با این سفر معنوی بیشتر آشنا می‌کند. همچنین در سوگ حضرت زهرا (س) برنامه‌هایی با این موضوع پخش می‌کنیم.

وی درباره استفاده از اسپانسر (حامی مالی) و تبلیغات مستقیم در برنامه‌های شبکه یک گفت: با توجه به مشکلات مالی سازمان صدا و سیما بناچار باید از اسپانسر استفاده کنیم و مجبور هستیم تبلیغات مستقیم در برخی برنامه‌های ترکیبی داشته باشیم. همچنین در سریال‌ها و فیلم‌ها از حضور اسپانسر استفاده می‌شود.

نمایش 12 سال بردگی در شبکه یک

به گزارش فارس، شبکه یک مجموعه‌ای از فیلم‌های سینمایی ایرانی و خارجی روز دنیا را برای پخش در نوروز ۹۳ تدارک دیده است.

پخش فیلم‌های نوروزی شبکه یک از بیست و هفتم اسفند آغاز می‌شود و تا شانزدهم فروردین سال 93 ادامه خواهد داشت. این فیلم‌ها در ایام نوروز، هر روز ساعت 16 پخش می‌شود و تکرار آن روز بعد ساعت 9 و 30 دقیقه خواهد بود. برخی از فیلم‌های خارجی عبارتند از: پنجمین روز نبرد، حالا می‌بینی، تفنگدار تنها، 12 سال بردگی، پیشتازان فضا، پائولت، حمله به وال‌استریت، فراری، استاد بزرگ، جک غول‌کش، دنیای وارونه، ،نبرد سوداگران و طعم انتقام آمریکا.

برخی از فیلم‌های ایرانی که در تعطیلات نوروز از شبکه یک پخش می‌شود هم عبارتند از: یک ماه و ده روز(لجباز)، دنیای آقای سخی، 3 میلیون دلار ناقابل، دکتر سه سوت، شک، اشیا از آنچه در آیینه می‌بینید به شما نزدیک‌ترند، به من نگو قراضه، و ته خط.

«جاذبه» عیدانه شبکه 4 برای مخاطبان

شبکه چهار چند فیلم خارجی معروف که در جشنواره‌‌های جهانی توانسته‌اند جوایزی را کسب کنند، برای پخش نوروزی تدارک دیده‌ است که از میان آنها می‌توان به فیلم جاذبه اشاره کرد که در مراسم اسکار امسال چند جایزه از جمله اسکار بهترین کارگردانی را از آن خود کرد.

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار، فیلم مرد یخی به کارگردانی آرویل ورمن، مجهول به کارگردانی اویل پائولو، قطار شب به لیسبون به کارگردانی بیل آگوست، فراموشی به کارگردانی جوزف، عشق قدیمی آقای مورگان، سرزمین موعود به کارگردانی گاس ون، چراغ‌های قرمز، جاذبه، پادشاه سرزمین شیطان به کارگردانی ئماریوس هولست، بالاترین پیشنهاد ساخته جوزپه تورناتوره، ایزابل گمشده به کارگردانی لاین رناور و اطلس ابری ساخته تام تیکور فیلم‌هایی هستند که در ایام تعطیلات نوروز از این شبکه پخش می‌شوند.

تدارک ویژه «فرمول 4» برای تعطیلات عید

برنامه «فرمول 4» که از شبکه چهار پخش می‌شود، برای ایام نوروز چند مستند جدید را در جدول پخش خود گنجانده است.

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار، رابط حیوانات، جانوران بسیار باهوش، انقراض فیل، جگوار، یوزپلنگ و ببر، ده افسانه در مورد سرطان، در قلمرو حیوانات، شکار نهنگ‌های یخی، اختراعاتی که دنیا را تغییر داد، نفوذ بازار یابی در ذهن، تله مرگ عصر یخبندان، فیلمبرداری حیات وحش و پشت صحنه‌هایی از آنها برخی از آثاری هستند که این برنامه آنها را پخش خواهد کرد. برنامه فرمول 4 را محمدرضا دزفولی تهیه و کارگردانی می‌کند.

«حوض نقاشی» نوروزی شد

شبکه سه در ایام نوروز 11 فیلم سینمایی ایرانی را در جدول پخش خود قرار داده است که از میان آنها می‌توان به حوض نقاشی، آزمایشگاه و استشهادی برای خدا اشاره کرد.

به گزارش روابط عمومی شبکه سه، حوض نقاشی را مازیار میری کارگردانی کرده است و شهاب حسینی، نگار جواهریان، فرشته صدرعرفایی، سپهراد فرزامی، سیامک احصائی و الهام کردا در آن بازی کرده‌اند.

آزمایشگاه به کارگردانی حمید امجد و با بازی رامبد جوان، داستان یک جوان خجول شهرستانی است که با رتبه اول از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده است. او برای استخدام به آزمایشگاه یک بیمارستان می‌آید، اما از لحظه اول با روابط و رقابت‌های آشکار و پنهان حرفه‌ای و عاطفی رو‌به‌رو می‌شود. پسر آدم، دختر حوا دومین فیلم سینمایی رامبد جوان و ساخت سال ۱۳۸۷ است. در این فیلم حامد کمیلی و مهناز افشار بازی کرده‌اند.استشهادی برای خدا را علیرضا امینی در سال 86 کارگردانی کرده است و جمشید هاشم‌پور، احمد مهران‌فر و محسن تنابنده نقش‌های اصلی آن را بازی کرده‌اند.کارگردان فیلم دزدان خیابان جردن، وحید اسلامی است و فتحعلی اویسی، ارژنگ امیرفضلی، رضا شفیعی‌جم،‌ حدیث فولادوند و رابعه اسکویی بازیگران این فیلم هستند.

میزاک هفتمین فیلم سینمایی حسینعلی لیالستانی و ساخت سال ۱۳۸۷ است. باران کوثری، محمدرضا فروتن، داریوش ارجمند، فاطمه معتمدآریا و جمشید مشایخی بازیگران این فیلم هستند.

شبکه سه 12 فیلم خارجی را هم برای پخش نوروزی در نظر گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها