مسئول حیات وحش اداره کل محیط زیست مازندران از پایان زمستان‌گذرانی قوهای فریادکش و تنها درنای سیبری در تالاب سرخرود و فریدونکنار خبر داد.
کد خبر: ۶۵۱۵۴۶

کورش ربیعی با اشاره به این که زمستان‌گذرانی قوهای مهاجر از دو روز گذشته در تالاب‌های شهرستان محمودآباد و فریدونکنار به پایان رسیده است، گفت: سفر و مهاجرت این پرندگان به نواحی زیست شمالی در غرب سیبری آغاز شده است.

وی با عنوان این‌که تالاب‌های سرخرود امسال میزبان حدود 5000 قوی مهاجر بوده است، افزود: این پرندگان چهار ماه در تالاب‌های استان زمستان‌گذرانی کرده‌اند.

وی به مهر گفت: از اواخر بهمن ماه یعنی با افزایش تدریجی دما و طولانی‌شدن آن، این پرندگان مهاجر بازگشت به عرض‌های بالاتر جغرافیایی به‌سوی سرزمین‌های جوجه‌آوری را آغاز کرده‌اند.

به گفته ربیعی، بیش از 90 درصد این قوها از گونه فریادکش بوده و جمعیت اصلی قوی فریادکش در حوزه دریای خزر، آسیای مرکزی و غرب سیبری قرار دارد که جوجه‌آوری را در غرب سیبری و تالاب‌های واقع در شمال حوزه دریای خزر انجام می‌دهند و برای زمستان‌گذرانی و فرار از یخبندان شدید آن مناطق، چهار ماه از سال به تالاب‌های حوزه جنوبی دریای خزر مهاجرت می‌کنند.

وی گفت: همچنین تنها درنای سیبری که هر ساله مهاجرتش را به تالاب بین‌المللی فریدونکنار انجام می‌دهد در هشتم اسفندماه این تالاب را به سوی نواحی زیست شمالی در غرب سیببری ترک کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها