حاتمی‌کیا: خیلی‌ها به سقوط ایران چشم دوخته‌اند

ابراهیم حاتمی‌کیا در تازه‌ترین اظهارنظرهایش با تاکید بر این که بسیاری به سقوط ایران چشم دوخته‌اند، خواستار صریح‌تر شدن خط و مرزها شد.
کد خبر: ۶۴۹۵۴۷

به گزارش ایسنا، این کارگردان سینما که مهمان آیین اختتامیه‌ سومین هم‌اندیشی متفکران سینمای انقلاب اسلامی بود، در سخنانی گفت: در آستانه سال 93 شرایط به گونه‌ای است که بارها به همفکران و هم جبهه‌ای‌های خودم گفته‌ام که باید دوباره آغاز و خط‌هایمان را صریح کنیم، نه این‌که این صراحت خدای ناکرده به معنای تعارض یا دعوا باشد، باید آنچه را می‌خواستیم باشیم صریح‌تر از گذشته تذکر دهیم و بیان کنیم.

او با یادی از شهید مرتضی آوینی و بیان این که جای او خالی است، ادامه داد: همچنان پافشاری می‌کنم که جریان جشنواره فیلم فجر از جریان انقلاب در سالیان سال زاویه گرفته است و پیشنهاد می‌کنم نام جشنواره فیلم فجر را تغییر داده و آن را به نام جشنواره ایرانی نامگذاری کنند.

کارگردان «آژانس شیشه‌ای» و «چ» خطاب به حاضران در این مراسم تاکید کرد: عزیزان دور این گربه خیلی‌ها نشسته‌اند و چشم به سقوط آن دوخته‌اند و امروز باید صریح‌تر از اینها صحبت کرد زیرا وضع طوری است که باید با صراحت صحبت کنیم. شوخی نیست و من اشکال نمی‌بینم فیلم‌های ایرانی در جشنواره‌های آن طرف آب نمایش داده شود، اما کلاهمان را قاضی کنیم، واقعیت این است که آنها دغدغه‌های خودشان را دارند و هنگامی که دغدغه‌های آنها با دغدغه‌های ما مماس می‌شود، باید به خودمان شک کنیم که چطور شده است که با هم شریکیم در حالی که جریان قدرتمند کشورهای غرب نوع دیگری به ما نگاه مـی‌کنند و دوست دارنـد ما را جور دیگری ببینند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها