حدود 4000 دانش آموز بازمانده از تحصیل تا کنون شناسایی و به کلاس درس بازگردانده شده​اند

شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل عشایر

مدیرکل مدارس عشایر و مناطق کمتر توسعه یافته آموزش و پرورش، جذب بازماندگان از تحصیل را در مناطق عشایری و حاشیه‌های مرزی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این سازمان عنوان کرد و گفت: حدود 3000 تا 4000 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در مناطق عشایری وجود دارد که برای انسداد مبادی بی‌سوادی باید تلاش‌هایی برای جذب این دانش‌آموزان به منظور بازگشت به تحصیل انجام شود.
کد خبر: ۶۴۷۹۶۲

علی‌نقی یزدان‌پناه در گفت‌وگو با مهر افزود: برای جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل، نیروهای خود را موظف کرده‌ایم تا خانه به خانه و ایل به ایل، آمار دقیق دانش آموزان محروم از تحصیل را به دست آورده و سپس اقدامات لازم را برای جذب و بازگشت آنها به مدرسه انجام دهند.

وی با بیان این که اکنون 168 هزار و 591 دانش‌‌آموز در مناطق عشایری مشغول به تحصیل هستند، تاکید کرد: آموزش و بهسازی نیروی انسانی، یکی دیگر از اولویت‌های ما در دوره جدید است و بهسازی نیروی انسانی با اولویت معلمان ابتدایی است، زیرا اکنون با توجه به نیروهای موجود چاره‌ای جز آموزش و به روز کردن اطلاعات معلمان نداریم، این در حالی است که بسیاری از معلمان این مناطق سرباز معلم یا کار معین هستند که باید اطلاعات آنها به روز شده و آموزش‌هایشان ارتقا پیدا کند.

یزدان‌پناه توجه ویژه به دانش‌آموزان برای آموزش‌های تربیتی و محتوای کتاب‌ها را دیگر اولویت این اداره کل عنوان کرد و گفت: بسیاری از این مدارس در مناطق عشایری به دلیل پراکندگی، مدیر آموزگار دارند، زیرا در برخی مناطق تعداد دانش‌آموز آن‌قدر اندک است که به ما اجازه نمی‌دهد یک مدیر مستقل به آنجا اعزام کنیم، به همین دلیل به دنبال شایسته گزینی و آموزش‌های مدیریتی به معلمانی هستیم که هم کار معلمی و هم کار مدیریت در این نوع مدارس انجام می‌دهند.

وی درباره کمبود مدارس در مناطق عشایری نیز گفت: برای این موضوع نیازمند توجه ویژه سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور هستیم، هرچند براساس گزارش‌های دریافتی، با توجه به نوع خاص مدارس عشایری که در برخی مکان‌ها این مدارس در چادر و در برخی نقاط در کانکس برپا می‌شود، می‌توان گفت کمبود چندانی وجود ندارد، اما برای مناطقی که مدارس ثابت دارند، نیازمند نوسازی و بهسازی هستیم.

مدیرکل مدارس عشایر و مناطق کمتر توسعه یافته آموزش و پرورش درباره تعلل آموزش و پرورش و پرداخت حق‌التدریس‌های معلمان مناطق صعب‌العبور نیز یادآور شد: معلمان مناطق عشایری ثابت هستند و دیگر معلم حق‌التدریس نداریم، مگر آن که یک معلم در شیفت اضافه بخواهد تدریس کند که حق‌التدریس آنها با تامین اعتبار بودجه آموزش و پرورش همانند دیگر معلمان به آنها پرداخت می‌شود. به گفته یزدان‌پناه یکی دیگر از اولویت‌های اداره عشایر در دوره جدید، اختصاص اعتبارات تجهیز مدارس عشایری برای افزایش کیفیت آموزش است، به این معنی که اعتبارات این بخش برای ارتقای سطح آموزش معلم و دانش‌آموز اختصاص داده می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها