دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تأکید کرد:

اعتیاد، دغدغه اصلی مردم ایران

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر سرمایه گذاری روی سه عنصر درمان، زندان و مرز، دستگیری متهمان در این حوزه توسط پلیس و آزادی آنان را موجب کاهش اعتماد مردم دانست.
کد خبر: ۶۴۴۴۸۹
کاهش دستگیری متهمان ایرانی موادمخدر در کشورهای دیگر

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار اسماعیل احمدی مقدم امروز در همایش روسای پلیس مبارزه با موادمخدر سراسر کشور، یاد شهدای انقلاب اسلامی را گرامی داشت و گفت: امیدوارم خداوند به همگی ما توفیق دهد که در راه و مسیر امام (ره) باقی بمانیم.

وی افزود: مبارزه با مواد مخدر، مبارزه با مهمترین و پرچالش ترین آسیب کشور است چراکه بیشترین حجم زندانیان را مجرمین مربوط به موادمخدر تشکیل می دهند؛ دو سوم، حجم زندانیان کشور یا به جرم مواد مخدر یا به تبع آن به زندان افتاده اند.

فرمانده ناجا با اشاره به اینکه طی شش سال اخیر اقدامات خوبی در کشور در راستای مبارزه با موادمخدر انجام شده است، تصریح کرد: از جمله این اقدامات می توان به اصلاح قانون مبارزه با موادمخدر اشاره کرد، گرچه قانون فعلی نیز ممکن است نیازمند اصلاحاتی باشد.

وی، جرم زدایی از اعتیاد را یکی دیگر از اقدامات انجام شده دانست و افزود: این اقدام منجر شد تا حجم زندانیان کاهش یاقته و در مقابل مراجعه کنندگان به مراکز درمانی افزایش یابد.

به گفته این مقام ارشد انتظامی، پلیس مبارزه با موادمخدر هرچند سازمانی مقابله محور است اما در آموزش و پیشگیری نقش مهمی در کشور ایفاء می کند؛ همچنین فرماندهی مرزبانی ناجا در هشت سال گذشته با ساختار جدید توانسته گام های بلندی در انسداد مرزها بردارد و تا حد زیادی مانع ورود موادمخدر به کشور شود.

سردار احمدی مقدم همچنین خطاب به وزیر کشور و روسای پلیس مبارزه با موادمخدر، گفت: 70 درصد موادمخدر در استان های حاشیه ای و مرزی کشف می شوند و حجم موادمخدر داخل کشور نسبت به گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه درمان، آموزش، رسانه و بخش فرهنگی اقدامات خوبی در راستای این مبارزه انجام شده است، افزود: اما موضوع موادمخدر پیچیده است، چراکه همواره موادمخدر جدیدی با اسامی و شکل های متنوع از سوی قاچاقچیان معرفی شده و در این راه بسیاری از جوانان ما را فریب می دهند.

فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی در دو بخش پلیس مبارزه با موادمخدر و فرماندهی مرزبانی ناجا حتی برای دو سال آینده نیز برنامه هایی را برای مبارزه با این مسئله پیچیده طرح ریزی کرده است؛ از جمله این برنامه ها می توان توجه به کیفیت سازی، بخش اطلاعاتی و فناوری و شیوه و شگردهای جدید مبارزه، اشاره کرد.

وی گفت: امیدوارم با کمک وزیر کشور بتوانیم حلقه های مفقود شده این مبارزه را کامل کنیم تا مبارزه ای پیوسته در کشور شکل بگیرد؛ باید بر سه عنصر درمان، زندان و مرز سرمایه گذاری کرد زیرا دستگیری متهمان در این حوزه توسط پلیس و آزادی آنان منجر به کاهش اعتماد مردم می شود.

سردار احمدی مقدم به کمبود امکانات در مراکز درمانی و اردوگاه های ترک اشاره کرد و افزود: البته در حال حاضر شاهد بهبود وضعیت این امکانات هستیم اما باید تا دوسال آینده گام های اساسی در این راه برداریم تا بتوانیم بر شرایط مسلط شویم.

وی به تقویت واحد سگ مواد یاب پلیس نیز اشاره کرد و گفت: امسال 40 تن موادمخدر توسط این واحد کشف شده است.

فرمانده ناجا همچنین یادآورشد: با اقدامات انجام شده، خوشبختانه شاهد روند نزولی تعداد دستگیر شده های ایرانی در کشورهای دیگر به اتهام موادمخدر هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها