آن برف بود که پر توان زد

دست آسمان خدا درد نکند با این برف خوشگل و قشنگش که حرف ندارد. آدم دلش نمی‌آید از ستادهای برف‌روبی درخواست کمک کند.
کد خبر: ۶۴۳۰۲۲
آن برف بود که پر توان زد

ازبس که مدتی است بلاتشبیه مثل برف ندیده‌ها هستیم. چیه؟... آدم برف ندیده، ندیدید؟!.... بارها گفته‌ام و بار دگر می‌گویم؛ ای کاش به جای این همه ستاد برف‌روبی، یک چندتا ستاد حرف‌روبی هم در جامعه مستقر می‌کردیم. جای دوری نمی‌رفت.

استراتژی دومنظوره:

در زمستان برف‌روبی می‌کنم ‌/‌ پشت پارو کار خوبی می‌کنم

هر کسی هم حرف مفتی زد خفن ‌/‌ پشت یارو، حرف روبی می‌کنم

جاده لغزنده است؛ بگذریم. گویا داشتیم عرض می‌کردیم که آن‌قدر در اکثر نقاط کشور، برف خوبی آمده که شاید این‌بار بشود، گفت: «آن برف بود که پر توان زد»؛ یعنی برف هم اگر می‌آید، باید درست و حسابی بیاید که به زحمتش بیرزد. البته، برف هم مثل باران، رحمت است؛ اگر در جاهایی باعث زحمت می‌شود، به خاطر خود ماست و برخی مدیریت‌هایی که هرساله با آمدن برف غافلگیر می‌شوند. نمی‌دانم آسمان چرا این‌قدر اصرار دارد که از اصل غافلگیری استفاده کند؟ یعنی واقعا هیچ راه و روش دیگری برای تعیین و تشخیص میزان توانایی مدیران دلسوز و کارآمد نیست؟...

جاده لغزنده است؛ بازهم بگذریم. انگار داشتیم راجع به برف حرف می‌زدیم که چقدر خوب و قشنگ است. اجازه بدهید یک خرده مستند صحبت کنم.

در خبرها آمده بود که بارش شدید و کم سابقه برف در شهرهای شمالی کشور، باعث آن شد تا رئیس‌جمهور محترم و برف‌دوست کشورمان، جناب آقای دکتر حسن روحانی، بلافاصله وزرای کشور، نیرو و راه و شهرسازی را دور هم جمع و جور و آنها را موظف کند تا در اسرع وقت، پیگیری‌های لازم را برای بهبود زندگی ساکنان این مناطق که شنیده شده بعضا دچار بی‌گازی، بی‌برقی و بی‌آبی شده‌اند؛ به انجام و بلکه به سرانجام برسانند. یکی از جراید (که نخواستیم نامش فاش‌تر شود!) این‌گونه در این باره تیتر زده بود: «برف سنگین، دولت روحانی را به مبارزه طلبید». حالا بیا درستش کن؛ برف هم سیاسی شد رفت!

بسته پیشنهادی: ما چنان در زمینه بسته‌بندی انواع و اقسام پیشنهادهای مختلف فرهنگی، اجتماعی،‌ سیاسی و... تخصصی برای خودمان به هم زده‌ایم که چشم‌بسته و در زیر بارش شدیداللحن برف و باران نیز، قادر به انجام این عمل شریف می‌باشیم. بنابراین تحویل بگیرید:

1 ـ اخطار به آسمان: به صورت مکتوب و کاملا جدی به آسمان هشدار داده شود که بعد از این، بیشتر با مسئولان اجرایی کشور هماهنگ باشد. غافلگیرانه و خودجوش اقدام به بارش برف و باران نکند.

2 ـ دعوت از برف: از برف خواسته شود، اگر راست می‌گوید، به جای ریختن در شهرهای شمال کشور که دور از مرکز هستند؛ در خود پایتخت بریزد که هم مراکز اجرایی و امکانات بیشتر هست و هم خود مسئولان در متن بارش برف حضور دارند و این ممکن است روی خدمت‌رسانی سریع‌تر آنها اثرگذار باشد.

3ـ برف‌روبی فراجناحی: ملت و دولت، طرفدار هر گرایش و جریانی که هستند، در موقع برف‌روبی از سطح معابر و گذرگاه‌های شهرخوابیده در زیر برف، به هم کمک کنند. بعید است که پاروها هم تمایلات جناحی داشته باشند. گرچه، کسانی خواسته باشند برف را سیاسی کنند. پارو این کاره نیست. یعنی پارو لزوما تابع یارو نیست. فلذا راه بیفتید داخل کوچه‌ها برای کمک‌رسانی... آهای... برف... پارو... می‌کنیم... چه کسی بود صدا زد ما را؟...

رضا رفیع

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها