وزارتخانه ازدواج و طلاق

این که اوضاع ازدواج و طلاق ملت، هرچه بیشتر سروسامان بگیرد؛ یعنی به این شکل که درصد ازدواج بیشتر شود و درصد طلاق ـ که منفورترین حلال موجود است ـ کمتر شود؛ کار و ابتکار بسیار خوبی است که ذره‌المثقالی حرف و حدیث در آن نیست. اگرهم هست، در حد شایعات است.
کد خبر: ۶۴۶۰۷۳
وزارتخانه ازدواج و طلاق

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس: ـ «باتوجه به این که ادغام وزارت ورزش و جوانان به بی‌توجهی به حوزه جوانان منجر شد، تشکیل وزارتخانه ازدواج و طلاق، کمک بزرگی به حل معضلات جامعه جوان خواهد کرد.»ـ به نقل از بیشتر جراید

بسته پیشنهادی: ما ضمن استقبال شدیداللحن از تدوین پیش‌نویس طرح تشکیل وزارت ازدواج و طلاق و ایضا ضمن یادآوری مجدد و مشدد ضرب‌المثل فوق‌الذکر؛ نکاتی چند را از باب ارائه رهنمود، ذیلا معروض می‌داریم:

1ـ نظارت کیفی: پس از تشکیل وزارت ازدواج و طلاق، همه مراحل مقدماتی و میانی و پایانی ازدواج تحت نظارت شدید این وزارتخانه در بیاید. با صدور بخشنامه، بر جمیع مراحل آن نظارت کیفی به عمل آورد. نه فقط در قضیه تعیین میزان و مقدار مهریه وارد عمل شود که حتی صدور مجوز دریافت شیربها را نیز برعهده بگیرد. این شکلی، هرکس هرمبلغی خواست، تعیین نمی‌کند و مراحل مقدماتی ازدواج عزیز، یک نظم و نسق بهتر و روشن‌تری پیدا می‌کند. به‌هنگام طلاق هم همین طور؛ منتها برعکس آن عمل شود. دست بالا بگیرند که طرفین دست پایین بگیرند.

2ـ ساخت باشگاه: اگر وزارت ازدواج و طلاق شکل گرفت و خواستند وزارتخانه آن را بسازند؛ حتما یک طبقه آن را به صورت باشگاهی مناسب برای برپایی مراسم ازدواج خانواده‌هایی که از بضاعت مالی مناسب برخوردار نیستند و دنبال مکان مناسب می‌گردند؛ در نظر بگیرند. در یک طبقه هم موزه طلاق احداث شود که تبعات و عواقب پاره‌ای طلاق‌های ناجور برای عموم ملت متأهل به نمایش گذاشته شود. باشد که مایه عبرت دیگران شود.

3ـ تعامل صحیح: وزارت ازدواج و طلاق از هر زوج متقاضی وام ازدواج، تعهد و تضمین بگیرد که حداقل تا پایان عمر از یکدیگر طلاق نگیرند و اگر گرفتند، وام خود را تحویل معاونت طلاق وزارتخانه دهند و از در پشت خارج شوند. از آسانسور هم استفاده نکنند، چون مخصوص زوجین در حال ازدواج است.

رضا رفیع

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
۰
۰
خود این اقایون مجلسی مگه اسرار نداشتن یه نفر كه سابقه ورزشی داره بیاد وزارت ورزش ورزش و جوانان رو بگردونه یعنی نمیدونستن كه عاقبت اسرارشون همین میشه!!! از فرط عصبانیت دیگه نمیدونم چی بگم به این مسئولین

نیازمندی ها