حرفه‌ای

رفع خطای دوربین در مک

اگر جزو کاربرانی هستید که اغلب از دوربین وب‌کم دستگاه مک خود در نرم‌افزارهای مختلف همچون پیام‌رسان‌های آنلاین استفاده می‌کنید، احتمالا گاهی پیغام خطای متصل نشدن دوربین (no connected camera) برای شما به‌نمایش درآمده است. نمایش این خطا در سیستم‌عامل مک او.اس.ایکس دلایل متعددی دارد، اما به‌طور کلی وقتی شما برنامه‌ای را برای استفاده از دوربین وب‌کم رایانه مک خود اجرا می‌کنید، پردازشی پنهانی با عنوان VDCAssistant همزمان با اجرای درخواست شما اجرا می‌شود.
کد خبر: ۶۴۲۰۲۴

این پردازش، برقراری ارتباط و کنترل دوربین وب‌کم را به عهده دارد. در حالت عادی این پردازش ‌باید هنگام بسته شدن نرم‌افزار مورد نظر توقف کند و کنترل دوربین نیز آزاد شود؛ اما گاهی اوقات به دلایل مختلف این پردازش پس از بسته شدن نرم‌افزار مربوط همچنان در حال اجراست و مانع دسترسی دیگر نرم‌افزارها و حتی همان نرم‌افزار به دوربین می‌شود. برای رفع این خطا ‌باید پردازش VDCAssistant را ببندید. برای انجام این کار به روش زیر عمل کنید:

1 ـ ابتدا نرم‌افزاری را که در حال استفاده از دوربین وب‌کم است، ببندید.

2 ـ ترمینال را باز کرده و فرمان زیر را در آن وارد کنید. (هنگامی که رمز عبور از شما درخواست شد، آن را وارد کنید.) sudo killall VDCAssistant

3 ـ حالا می‌توانید نرم‌افزار موردنظرتان را باز کرده و از دوربین وب‌کم استفاده کنید.

امیر عصاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها