در دیدارِ الهام علی اف با روحانی تاکید شد:

گسترش روابط تجاری و اقتصادی تهران و باکو

رییس جمهوری در حاشیه چهل و چهارمین اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس، با الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۶۳۸۵۰۰
گسترش  روابط تجاری و اقتصادی تهران و باکو

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در این دیدار، جمهوری آذربایجان را از بسیاری جهات به ملت ایران نزدیک دانست و گفت: ما با کشور دوست و همسایه آذربایجان اشتراکات زیادی داریم که سبب می شود پیشرفت و رفاه مردم آذربایجان برای ما از اهمیت زیادی برخوردار باشد.

رییس جمهوری با بیان اینکه گسترش هر چه بیشتر روابط تجاری و اقتصادی میان تهران و باکو می تواند تعاملات میان دو کشور را مستحکم تر کند، افزود: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا تجربیات خود در زمینه های گوناگون از جمله در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی را در اختیار کشور دوست و برادر آذربایجان قرار دهد.

در این دیدار علی اف رییس جمهوری آذربایجان با تبریک پیروزی دکتر روحانی در انتخابات ریاست جمهوری کشورمان اشتراکات ایران و آذربایجان در مسائل فرهنگی، مذهبی و اجتماعی را یکی از سرمایه ها و نقاط قوت در مناسبات دو کشور خواند و برای تحقق اهداف رییس جمهوری کشورمان در دولت جدید آرزوی موفقیت کرد.

علی اف با اشاره به اینکه میان دو ملت ایران و آذربایجان صفا و صمیمیت زیادی وجود دارد و با تاکید بر اینکه مردم کشورش ملت ایران را بسیار دوست دارند، گفت: اشتراکات گسترده فرهنگی، دو ملت ایران و آذربایجان را به هم پیوند داده است. ما دارای فرهنگ و دین مشترکی هستیم که می تواند زمینه ها برای گسترش روابط و نزدیکی بیشتر دو کشور و ملت را مضاعف کند.

بررسی مسائل مختلف منطقه ای، مناسبات و اشتراکات فرهنگی، موضوع هسته ای ایران، توسعه همکاری های تجاری و اقتصادی میان ایران و آذربایجان از مهمترین محورهای دیگر بحث و تبادل نظر میان دو رییس جمهوری بود.

در این دیدار طرفین از یکدیگر به طور رسمی برای سفر به پایتخت هایشان دعوت بعمل آوردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها