دعوت‌نامه رسمی زنگنه برای بازگشت شل و بریتیش پترولیوم

وزیر نفت رسما برای شل و بریتیش پترولیوم دو غول نفتی انگلیس برای بازگشت به ایران دعوت‌نامه ارسال کرده است اما این دو، بازگشت خود را در گرو لغو کامل تحریم‌ها اعلام کرده‌اند.
کد خبر: ۶۳۶۶۷۸

به گزارش مهر، پس از آن‌که بیژن زنگنه در حاشیه اجلاس ماه گذشته اوپک در وین برای برخی از شرکت‌های بزرگ نفت و گاز اروپا و آمریکا همچون استات اویل نروژ، انی ایتالیا، توتال فرانسه، اکسون موبیل و کونوکو فیلیپس آمریکا، او.ام.وی اتریش و ویتول سوئیس به صورت غیرمستقیم پیشنهاد جدید همکاری ارائه کرد، اخیرا برای دو غول نفتی انگلیس برای بازگشت به صنعت نفت ایران دعوت‌نامه ارسال کرده است.

لرد لامونت، رئیس اتاق مشترک انگلیس و ایران در حاشیه مذاکرات جک استراو با مسئولان اتاق بازرگانی ایران، اعلام کرده است: وزیر نفت ایران از دو شرکت انگلیسی دعوت به همکاری کرده است.این مقام انگلیسی از سفر قریب‌الوقوع زنگنه به لندن برای مذاکره با شرکت‌های نفت و گاز اروپایی و بویژه انگلیسی نیز خبر داده است.

در همین حال، سیدمهدی حسینی، رئیس کارگروه اصلاح قراردادهای نفتی در وزارت نفت از برگزاری دومین کارگاه معرفی ویژگی‌های قراردادهای اصلاح شده نفتی ایران در لندن تا بهار سال آینده خبر داده و تاکید کرده است: به برگزاری این کارگاه در اروپا خوشبین هستم.

بر این اساس هر چند وزیر نفت ایران به طور رسمی از دو شرکت بزرگ نفتی و گازی انگلیس برای بازگشت به صنعت نفت دعوت کرده است، اما هم اکنون ایران از شرکت شل بیش از دو میلیارد دلار طلب نفتی دارد که تکلیف پرداخت آن روشن نیست.

زنگنه: قوه قضاییه پول دولت را بگیرد

در همین حال وزیر نفت با بیان این‌که بابک زنجانی هنوز بدهی 2700 میلیون دلاری خود را پرداخت نکرده است گفت: ان‌شاالله قوه قضاییه پیگیری کند و بتواند پول دولت را بگیرد.

به گزارش تسنیم، بیژن زنگنه وزیر نفت در حاشیه جلسه شورای اداری استان خوزستان که با حضور ریاست‌جمهوری در فرمانداری آبادان برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: فعلا که پول ما را پرداخت نکرده‌اند. ان‌شاالله قوه‌قضاییه پیگیری کند و بتواند پول دولت را بگیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شکایت دولت از بابک زنجانی باعث دستگیری وی شد، گفت: ما پیگیر و شاکی بودیم و تا الان هم دنبال کردیم. پیگیری ما از دلایل دستگیری وی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها