جمله‌ها و نکات زیادی درباره عشق و علاقه و اهمیت وجود آن در زندگی بیان شده است. خیلی‌ها هم از این جمله‌ها استفاده می‌کنند و با تکرارشان به فکر تغییر زندگی می‌افتند.
کد خبر: ۶۳۵۴۹۹
عشق را از زندگی حذف نکنید

عده‌ای حتی از این جمله‌ها کمک می‌گیرند تا زندگی دوستان و آشنایان‌شان را هم بهبود ببخشند؛ در حالی که ممکن است خودشان هم به‌درستی ندانند چنین جملاتی صحیح است یا نه و ندانند چطور باید این موارد را به دیگران توصیه کرد. در این میان، جمله‌ای هم هست که می‌گوید: «دوست داشتن و عشق ورزیدن، سرمایه‌گذاری بی‌خطری است که با گذشت زمان، انسان می‌تواند سودش را نیز دریافت کند.» اگر این جمله را در نظر بگیریم و بخواهیم براساس آن عمل کنیم، متوجه خواهیم شد هیچ محبتی در زندگی، بی‌ارزش یا کم‌اهمیت نیست. از طرف دیگر، آن طور که روان شناسان و متخصصان می‌گویند، چنین رفتارهایی واگیردار است و افراد حاضر در یک جمع از انجام این کارها حس بهتری پیدا می‌کنند. البته روان شناسان براین موضوع هم تاکید دارند که محبت کردن در زندگی نباید فقط به عنوان یک پیشنهاد مطرح شود؛ بلکه بخشی ضروری و غیرقابل تغییر است که در هر صورت باید جزئی از زندگی‌مان باشد. راهش هم خیلی سخت نیست؛ فقط کافی است مهربان باشیم، بدون قید و شرط و بدون در نظر گرفتن سود و منافع پنهانی و حتی در شرایطی که احساس می‌کنیم نیازی به ابراز محبت ما نیست نیز باید عشق و علاقه‌مان را نشان دهیم. عده‌ای از افراد، براحتی این کار را انجام می‌دهند و هیچ حس ناخوشایندی هم دریافت نمی‌کنند، آنها آموخته‌اند و می‌دانند مهربانی باعث ایجاد حس خوبی می‌شود و در مقابل، نامهربانی کردن با دیگران عاملی است برای داشتن احساسات بد و منفی. برای همین هم کسانی که می‌خواهند زندگی شادتری داشته باشند، سعی می‌کنند بیش از پیش به دیگران محبت کنند.

شادی همیشگی نیست

هیچ‌کس، همیشه و در تمام سال‌ها و روزهای زندگی‌اش، احساس شادی و خوشحالی نخواهد داشت اما کسانی که می‌گویند از زندگی‌شان راضی هستند و هیچ موضوع منفی‌ای در زندگی‌ آنها دیده نمی‌شود، فقط یاد گرفته‌اند راضی باشند. البته منظور این نیست که باید با تمام ناراحتی‌ها و مشکلات زندگی بسازید و کاری برای تغییر وضع انجام ندهید، بلکه فقط باید آرامش درونی مورد نظر را به‌دست بیاورید و در هر موقعیتی آن را حفظ کنید. این آرامش به هیچ ترتیبی از بین نخواهد رفت و برعکس، در موقعیت‌های سخت زندگی به شما کمک خواهد کرد.

زمانی که مشکلات و مسائل مختلف در ذهن‌تان جمع شده و حسابی از نظر ذهنی درگیر هستید، چنین آرامشی می‌تواند به شما کمک کند تا هرچه زودتر و راحت‌تر راهی برای حل مشکل پیدا کنید و به سمت هدف‌تان پیش بروید. در این مرحله است که چنین آرامشی می‌تواند به زندگی تاریک شما نور ببخشد و راهی جدید پیش پای‌تان قرار دهد.

چشم‌تان را باز کنید

کم نیستند کسانی که می‌گویند مثبت فکر کنید تا زندگی‌تان هم مثبت شود و خیلی‌ها هم فکر می‌کنند با حذف جملات منفی و در صورت استفاده نکردن از کلمات ناخوشایند، زندگی‌شان به بهترین شکل ممکن پیش خواهد رفت. اما مثبت‌اندیشی همان قدر مهم است که باز کردن چشم‌ها و دیدن واقعیت‌های زندگی اهمیت دارد. بنابراین اگر می‌خواهید زندگی خوب و موفقی را تجربه کنید، خوب است مثبت بیندیشید و با چشم‌های باز به اطرافتان نگاه کنید. در این صورت می‌توانید هنگام رویارویی با مشکلات مختلف زندگی، راه‌حل‌های مختلف را ارزیابی و بهترین‌شان را انتخاب کنید. البته حواستان باشد این شیوه را با انکار و سرکوبی که افراد بدبین از آن استفاده می‌کنند، اشتباه نگیرید.

داشتن احساس تنفر نسبت به زندگی و شرایطی که در آن قرار گرفته‌اید، هنر نیست و فقط کاری خسته‌کننده محسوب می‌شود که انرژی‌تان را بیهوده هدر خواهد داد. به جای این کار، توجه کردن به نکات مهم زندگی و ارزش قائل شدن برای آنچه واقعاً اهمیت دارد، هنری است که انسان برای رسیدن به موفقیت باید آن را بیاموزد. بنابراین اگر فقط به نکات و موضوعات منفی فکر و بر آنها تمرکز کنید، هیچ مشکلی حل نخواهد شد و حتی شاید بیش از پیش هم با چنین مواردی روبه‌رو شوید اما پیش رفتن به سوی موضوعات مثبت زندگی راه‌حلی است که می‌تواند برای برطرف کردن مشکلات به شما کمک کند. پس اگر احساس تنهایی می‌کنید و از این موضوع ناراحت هستید، به جای فکر کردن به آن به دیگران کمک کنید یا اگر فکر می‌کنید کسی شما را دوست ندارد و برای‌تان ارزش قائل نیست، شما دیگران را دوست داشته باشید و به آنها محبت کنید. / ضمیمه چاردیواری

مترجم: زهره شجاع

livehappymagazine.com

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها