معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد

بدهی 60 هزار میلیارد تومانی دولت به تأمین اجتماعی

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی گفت: در صورتی که دولت‌ها به تعهدات خود عمل می‌کردند، بدهی 60 هزار میلیارد تومانی انباشته نمی‌شد و تأمین اجتماعی نیز بهتر می‌توانست نسبت به سرمایه‌گذاری و ارائه خدمات اقدام کند.
کد خبر: ۶۳۵۲۱۳
بدهی 60 هزار میلیارد تومانی دولت به تأمین اجتماعی

محمدحسن زدا درباره مطالبات سازمان تأمین اجتماعی از دولت، گفت: بدهی دولت‌ها به این سازمان به 60 هزار میلیارد رسیده است و در این مطالبات تمامی دولت‌ها از بعد از انقلاب اسلامی مشارکت داشتند.

وی افزود: در صورتی که دولت‌ها به تعهدات خود عمل می‌کردند، این بدهی انباشته نمی‌شد و تأمین اجتماعی نیز بهتر می‌توانست نسبت به سرمایه‌گذاری و ارائه خدمات اقدام کند.

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد: در هرحال بابت 23 مورد تعهدی که دولت در تأمین اجتماعی تقبل کرده است، هزار میلیارد تومان به مطالبات اضافه می‌شود.

«زدا» اظهار کرد: در بعضی از دولت‌ها شرکت‌های زیان‌ده به عنوان مطالبات به سازمان تأمین اجتماعی واگذار کرده‌اند که باید به سمتی پیش برویم که شرکت‌های سودده را دریافت کنیم و در هفت هلدینگ شرکت‌های سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی مشارکت دهیم.

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی افزود: هم‌اکنون حدود 63 سال از عمر سازمان تأمین اجتماعی می‌گذرد و به سن پیری این صندوق رسیده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که با وضعیت فعلی پیش برویم و به همین روند ادامه دهیم، در سال 1404 نزدیک به 40 تا 50 هزار میلیارد تومان در سال باید از بودجه عمومی دولت برداشت و حقوق بازنشستگان را پرداخت کرد. در دیگر کشورها توسعه یافته با نزدیک شدن به سن بازنشستگی اصلاحات پارامتری و یک بازنگری در قوانین سازمان مربوطه ایجاد کرده‌اند.

«زاد» با بیان اینکه باید تدابیری اتخاذ شود که با تأخیر در دوران پیری تأمین اجتماعی مواجه شویم، گفت: در قوانین سازمان آمده است که از پرداخت هرگونه مالیات و عوارض سازمان تأمین اجتماعی معاف است، ولی عملی نمی‌شود.

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی افزود: در ماده 50 قانون تأمین اجتماعی نیز آمده است که سازمان می‌تواند بدون حکم دادگاه و قوه قضائیه نسبت به مصادره و وصول طلب تأمین اجتماعی اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان تأمین اجتماعی در حال حاضر به فکر افزایش سن افراد بازنشستگی نیست، بلکه اگر 60 هزار میلیارد تومان از مطالبات تأمین اجتماعی که در اختیار دولت است، پرداخت شود، می‌توان بخشی از مشکلات این سازمان را حل کرد.

«زاد» با اشاره به اینکه تأمین اجتماعی ورشکسته شده است، اصلا صحیح نیست، گفت: ورشکستگی در تأمین اجتماعی هیچ معنایی ندارد و اگر مطالبات تامین اجتماعی وصول شود، نیاز به اصلاحات پارامتری ندارد.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
داریوش
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
۰
۰
سازمان تامین اجتماعی با این بهانه قصد دارد افزایش مستمری بازنشستگان را كمتر از نرخ تورم واقعی افزایش دهد حداكثرمستمری امسال حدود سه میلیون وچهارصدهزارتومان میباشد كه باتوجه به شرایط كنونی این رقم حداقل میبایست شش میلیون تومان باشد افرادتحت پوشش سازمان سالهاحق بیمه پرداخت كرده اندكه دردوران بازنشستگی ازحقوق مكفی برخوردارباشند لیكن متاسفانه سازمان همیشه باپرداخت ناچیز شرایط سخت زندگی را برای بازنشستگان رقم زده است .انتظاربراین است كه امسال باافزایش حقوق بازنشستگان برابرنرخ تورم چهل درصدتصمیم گیری شود.وعیدی رابراساس قانون كارپرداخت نماید. انشاله


اختر
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
۰
۰
خداوكیلی هر نهاد و وزارت خونه ای رو كه نگاه می كنی دولت بهش بدهی چند هزار میلیاردی داره ، این پولا كجا می ره ؟ صرف چی می شه ؟ توروخدا نگید آبادانی كه دیگه خیلی لوس شده .
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها