همه، بویژه خانم‌های یائسه باید از مصرف چربی اشباع پرهیز کنند

درچربی‌های اشباع غرق نشوید

یک کارشناس تغذیه گفت: فرآورده‌های گوشتی به دلیل وجود مواد نگهدارنده، چربی‌های اشباع شده و افزودنی‌های غیرگوشتی برای سلامت افراد مضر است.
کد خبر: ۶۳۰۹۶۸

مسعود نصیری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به رایج‌شدن استفاده از فست‌فودها بویژه بین کودکان اظهار کرد: عمده مواد تشکیل‌دهنده فست‌فودها سوسیس و کالباس است و این محصولات بنا به دلایل مختلفی می‌تواند برای سلامت افراد مضر باشد. از جمله آن‌که در کشور ما به دلیل بالا‌بودن قیمت گوشت، امکان استفاده فراوان از آن میسر نیست و کارخانجات مجبورند از دیگر افزودنی‌ها در تولید فرآورده‌های گوشتی خود استفاده کنند.

وی استفاده از چربی‌های اشباع را از دیگر دلایل مضر‌بودن فست‌فودها عنوان کرد و افزود: بسیاری از کارخانجات تولید فرآورده‌های گوشتی برای این‌که محصول خود را به قوام برسانند، مجبورند از چربی‌های اشباع در آنها استفاده کنند که این چربی‌ها برای سلامت مضر است.

وی خاطرنشان کرد: افزودنی‌هایی که به فرآورده‌های گوشتی اضافه می‌شود، می‌تواند مضر باشد. گرچه این افزودنی‌ها مانع رشد نکردن باکتری در این محصولات می‌شود، اما اگر افزایش یابد و بر اساس استانداردها نباشد تهدیدی برای سلامت افراد به شمار می‌رود. نیترات و نیتریت‌ها از جمله این افزودنی‌هاست که زمینه‌ساز رنگ‌خوب فرآورده‌های گوشتی است، اما در بدن به نیتروزآمین تبدیل می‌شود که بشدت سرطان‌زاست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها