کمبود سوخت بویژه بنزین و گاز مایع در برخی از شهرهای سیستان و بلوچستان باعث ایجاد صف‌های طولانی در مقابل جایگاه‌های عرضه سوخت این استان شده است.
کد خبر: ۶۳۰۹۵۸

به گزارش ایرنا، صف خودروها برای دریافت بنزین در تمام جایگاه‌های عرضه سوخت شهرهای سراوان، مهرستان و سیب و سوران طولانی شده به طوری که برخی از این صف‌ها به سه کیلومتر می‌رسد. کپسول‌های 11 کیلویی گاز مایع نیز در شهرهای جنوب شرق سیستان و بلوچستان کمیاب و باعث ایجاد بازار سیاه شده است.

به گفته شهروندان شهرهای مرزی جنوب شرق سیستان و بلوچستان، شرکت نفت با سختگیری‌هایی از این دست تصمیم دارد از قاچاق سوخت جلوگیری کند، اما این اقدامات ثمری جز سختی برای مردم عادی ندارد زیرا گالن‌های بنزین با قیمت بیشتر، همیشه در بازار سیاه وجود داشته و دارد.

فرماندار سراوان در این باره گفت: فقدان انبار ذخیره سوخت باعث شده که نیاز مردم به موقع تامین نشود.

محمدشریف خالقی افزود: اکنون سوخت مورد نیاز سراوان از زاهدان، اصفهان، کرمان، یزد و چابهار تامین می‌شود که در ساعت ورود و خروج تانکرها به دلایل مختلف چند ساعت وقفه ایجاد می‌شود که نتیجه آن کمبود سوخت و ایجاد صف در جایگاه‌های بنزین منطقه است.

وی به نکته دیگری اشاره کرد وگفت: در شهرستان‌های مرزی سیستان و بلوچستان قاچاق کارت بیشتر از قاچاق سوخت رایج است به این معنی که تجمیع کارت سوخت استان‌های اصفهان، تهران، کرمان و شیراز به جای خودروها در جایگاه‌های سوخت منطقه باعث صف می‌شود.وی با تاکید بر این‌که به تمام کارت خودروهای غیربومی بجز وانت بارها (به عنوان حاملان سوخت قاچاق) سوخت تحویل می‌شود، افزود: بر اساس مصوبات استانی جایگاه‌های سوخت سراوان فقط از ساعت شش صبح تا 18 موظف به فروش سوخت است.

فرماندار سراوان افزود: روزانه دو تا سه هزار خودرو متعلق به سایر شهرهای کشور در سراوان مبادرت به قاچاق سوخت می‌کنند به همین دلیل و با هدف جلوگیری از کمبود سوخت کمیسیون مبارزه با کالا و ارز سیستان و بلوچستان تحویل بیشتر از 40 لیتر بنزین را ممنوع کرده است.

وی گفت: با وجود تلاش‌های صورت گرفته برای جلوگیری از قاچاق در شهرستان سراوان، اما عرضه بنزین خارج از شبکه همچنان وجود دارد.

فرماندار سیب و سوران نیز ابراز کرد: بر اساس تصمیم اتخاذ شده سه جایگاه عرضه سوخت این شهرستان از ساعت هفت صبح تا 16 توزیع بنزین دارند اما شب هنگام فقط در موارد اضطراری عرضه سوخت انجام می‌شود زیرا بحث نظارت بر قاچاق در ساعات شب ممکن نیست.

عبدالصمد عیسی‌زاده گفت: صف طولانی بنزین در شهرستان سیب و سوران نداریم، ولی کمبود داریم. شرکت پخش فرآورده‌های نفتی توجهی به مصوبات کارگروه‌های شهرستانی ندارد و در ارتباط با توزیع سوخت مطابق تصمیمات درون سازمانی خود عمل می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها