در پیامی به هموطنان مسیحی و سایر مسیحیان جهان

روحانی: جهان به پیام صلح و عدل و آزادی پیامبران الهی نیازمند است

رییس‌جمهور در پیامی فرا رسیدن میلاد فرخنده حضرت عیسی(ع) و آغاز سال نو میلادی را به رهبر کاتولیک‌های جهان و همه پیروان این آیین الهی تبریک گفت.
کد خبر: ۶۲۹۶۰۷
پیام رئیس‌جمهور به پاپ فرانسیس اول، رهبر کاتولیک‌های جهان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری متن پیام حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

جناب پاپ فرانسیس اول

رهبر محترم کاتولیک‌های جهان

در اولین سال از آغاز دوران رهبری جنابعالی بر جامعه کاتولیک، سالروز تولد حضرت عیسی‌ بن مریم (ع) را به شما و همه کاتولیک‌های جهان تبریک می‌گویم. امیدوارم در جایگاه رفیع پاپ بتوانید در کمک به گسترش صلح، کاستن فقر، و هدایت جهان آلوده به خشونت، تبعیض و افراط‌گرائی به سوی آرامش، عدالت و اعتدال موفق باشید.

آن‌چه من را به موفقیت جنابعالی در گام برداشتن به سوی تحقق صلح، آزادی و عدالت امیدوار می‌سازد، سابقه طولانی شما در باور داشتن به ضرورت گفت‌وگوی میان ادیان است. زندگی حضرتعالی به عنوان رهبری مذهبی گواه تلاش برای مهیا ساختن شرایط گفت‌وگوی میان مذاهب مسیحی، و هم‌چنین تعامل و گفت‌وگو با رهبران مسلمان و یهودی است. به علاوه، عنایت شما به تلاش برای کاستن فقر و دغدغه ممانعت از سیطره روابط مادی صرف بر دنیای امروز، نویدبخش رویکردهای جدید به مسائل دشوار جهان از منظری دینی است.

بی‌گمان گرامیداشت سالروز تولد عیسی بن مریم (ع) و همه پیامبران عظیم‌الشأن خداوند، فرصتی است تا زمینه‌های احترام متقابل ادیان، و گفت‌وگوی میان آن‌ها تقویت شود و از مسیر این تعامل، بشریت به تجلی روح صلح‌طلبانه، انسانی و الهی نزدیکتر شود.

برای جنابعالی سلامت و موفقیت در رهبری جامعه بزرگ و جهانی کاتولیک را آرزو دارم.

حسن روحانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها