مدیران استقلال و پرسپولیس را انگار برق سه فاز گرفته که جملگی بر آشفته و خطاب به مسوولان وزارت ورزش و جوانان می گویند ؛ اگر پول نمی دهید ،" شما را به خیر و ما را به سلامت . "
کد خبر: ۶۲۶۹۷۴
سخنی با فتح الله زاده و رویانیان؛ این گوی و این میدان

هر چند که البته طی این سالها عادت کرده ایم شاهد با دست پس زدن و با پا کشیدن مدیران استقلال و پرسپولیس باشیم ، اما سئوال این است که آنان از چه چیزی این قدر ترش کرده اند که خط نشان کشیده و می گویند اگر پول نمی دهند ، حکم برکناری آنان را صادر کنند . البته این موضع گیری مدیران سرخابی به دنبال این موضع معاون اداری و مالی وزارت ورزش و جوانان است که گفته ریالی دیگر به استقلال و پرسپولیس کمک مالی نمی شود . البته سید مناف هاشمی که از سیستم شهرداری به وزارت ورزش ورود کرده ، حتی تا آنجا پیش رفته که به صراحت گفته است حتی فدراسیون ها نیز باید درآمد زا باشند و اصولا یکی از شاخص های روسای فدراسیون باید در میزان پول آوری شان به دستگاه ورزش باشد . آنچه مسلم است به دنبال وضعیت اقتصادی کشور ، جامعه ورزش نیز باید یک دوره ریاضت اقتصادی را مورد توجه قرار دهد و دیگر شرایط مثل گذشته نیست که وزارت ورزش و جوانان سر کیسه را به سمت فدراسیون ها و باشگاهها شل کند . جدا از کاهش 16 درصدی بودجه ورزش  در سال 93 ، در حال حاضر نیز که به آخرین ماههای سال 92 نزدیک می شویم ، پول در خزانه ورزش اندک است و برای همین مشکل بی پولی نه تنها یقه مدیران قرمز و آبی که یقه سایر بخش های ورزش و از جمله فدراسیون ها را نیز گرفته است .
اما روی صحبت ما در اینجا مدیران استقلال و پرسپولیس یعنی علی فتح الله زاده و محمد رویانیان است . مدیرانی که به دفعات صحبت از این به میان آورده اند که می توانند دو باشگاه پول هزینه فوتبال را به استقلال مالی رسانده و بدون کوچکترین نیازی به بودجه دولت ، استقلال و پرسپولیس را خودکفا سازند . البته فتح الله زاده در این زمینه تاکید دارد که باشگاه استقلال طی قراردادی برای 5 سال به وی و دوستانش داده شود تا ضمن اداره آن ، پس از 5 سال نیز آنرا بدوون هیچگونه بدهی تحویل وزارت ورزش دهند . با توجه به اینکه گفته شده ، استقلال بیش از 20 میلیارد تومان بدهی انباشته دارد ، حرف فتح الله زاده این معنی را دارد که او و تیم اقتصادی سالیانه 30 میلیارد تومان و بلکه بیشتر خرج استقلال خواهند کرد و طی این 5 سال نیز ، بدهی های تلمبار شده را باز پرداخت خواهند کرد تا تراز مالی باشگاه مثبت شود . هر چند که در طرف مقابل نیز محمد رویانیان به دفعات چنین موضوعی را بیان کرده و در مقام عمل نیز نشان داده است که مدیری کاسب است و به انحا مختلف در تلاش است از برند پرسپولیس نهایت تلاش را در جهت فعالیت های اقتصادی و تولید درآمد برای باشگاه انجام دهد ، خوب است که وزارت ورزش و جوانان نیز منهای آن بحث عبث و نخ نما شده خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ، این دو باشگاه را طی قراردادی شسته و رفته که مو لای درزش نرود ، به فتح الله زاده و رویانیان واگذار کند . به هر حال در این مقطع که بی پولی در ورزش مشکلی اساسی است ، کار عقلایی واگذاری این دو باشگاه به کسانی است که از عهده مخارج بالایش بر می آیند و تاکید دارند که تنها باید این اطمینان به آنان داده شود که در نیمه راه عذرشان خواسته نمی شود .  هر چند که وزارت ورزش و جوانان در حال حاضر به ثبات مدیریتی نرسیده و بعید به نظر می رسد که وزیر ورزش و جوانان به این زودی ها فکرش را روی ساماندهی وضعیت دو باشگاه پر طرفدار ایران متمرکز کند ، اما به هر حال از فتح الله زاده و رویانیان انتظار می رود که کارهای اقتصادی شان را برای خودکفایی مالی سرخ آبی ها استارت بزنند . آخر  با این وضعیت توپ در زمین آنهاست و نمی توانند با این شرایط بی پولی ، مسوولان وزارت را متقاعد به این کنند که سر کیسه را به سوی آنان شل کنند .    
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مهدی
Germany
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
۰
۰
درود بر وزارت ورزش، به سلامت كه رفتید شما دو مدیر عامل پیروزی و استقلال. خیلی زیاد از بیت المال بریز و بباش كردید و حق تك تك ملت ایران را ضایع كردید.

نیازمندی ها