دو سریال «بی‌قرار» به نویسندگی و کارگردانی فلورا سام و «رخنه» به نویسندگی و کارگردانی حسین تبریزی، در نیمه دوم ماه صفر از شبکه‌های یک و دو به نمایش درمی‌آید.
کد خبر: ۶۲۵۵۷۵
نمایش سریال های «بی‌قرار» و «رخنه» در نیمه دوم ماه صفر

سریال رخنه به کارگردانی حسین تبریزی که تصویربرداری آن از نیمه آبان در بازار بزرگ تهران آغاز شده، نیمه دوم ماه صفر از شبکه دو به نمایش درمی‌آید. این سریال درباره مردی تقریبا پنجاه ساله به نام وحید است که کارگاه ساخت ابزار تعزیه و عزاداری مثل علم، کتل، چلچراغ و طبل دارد. او این شغل را از پدرش به ارث برده و در کنار همسرش روزگار را به خوشی می‌گذراند، اما درست زمانی که وحید باید وسایل عزاداری یکی از هیات‌های مذهبی را آماده کند با مشکلی روبه‌رو می‌شود که حل آن ساده نیست.

براساس توضیحات تبریزی، داستان رخنه بر مبنای حرفه قهرمان داستان شکل گرفته و به بهانه شغلی که عاشقانه و گاه حتی به صورت فصلی انجام می‌شود، مفاهیم انسانی و مذهبی را طرح می‌کند. وی در این باره گفت: از آنجا که کاسب حبیب خداست پرداختن به زندگی کسی که کارگاه ساخت ابزار تعزیه و عزاداری را مدیریت می‌کند، امکان خوبی بود تا بتوانیم بدون شعار، مفاهیم مذهبی و معنوی را طرح کنیم و به نمایش بگذاریم.

تبریزی درباره بازیگران این سریال گفت: پیش از شروع تصویربرداری قرار بود امین زندگانی نقش وحید را بازی کند، اما ایفای این نقش برعهده علیرضا جلالی‌تبار قرار گرفت. زیبا بروفه در این سریال نقش معصومه همسر وحید را بازی می‌کند و مینا جعفرزاده نیز از جمله آخرین بازیگرانی است که به این مجموعه پیوسته است.

به گفته این کارگردان میرطاهر مظلومی در نقش صفا و آرزو علیزاده در نقش نرگس بازی می‌کنند. عنایت بخشی در نقش حاج محمود، یکی از بازاریان قدیمی و پدر همسر وحید ظاهر می‌شود، امیر غفارمنش نقش حکمت و نیلوفر شهیدی نقش خواهر وحید را بازی می‌کند. اشکان اشتیاق، زهرا سعیدی، آتش تقی‌پور، مینا جعفرزاده و مینا نوروزی نیز دیگر بازیگران این سریال هستند. مینا نوروزی جزو آخرین بازیگرانی است که به گروه تولید سریال رخنه پیوسته است. او نقش همسر یک جانباز دفاع مقدس را در این سریال بازی می‌کند.

تبریزی درباره داستان این سریال گفت: در سریال رخنه تلاش می‌کنیم ضمن ارائه یک داستان جذاب، زندگی ایرانی، کسب حلال و مشاغل فراموش شده را به تصویر بکشیم.

این کارگردان معتقد است: رخنه به شیوه‌ای دراماتیک به انجام مراسم عزاداری‌های امام حسین(ع) می‌پردازد و به پیام عاشورا یعنی امر به معروف و نهی از منکر توجه دارد. فیلمنامه این سریال بارها بازنویسی شده تا بتوانیم اثری جذاب به مخاطبان ارائه کنیم.

وی درباره تصویربرداری این سریال گفت: از آنجا که کارمان را اواسط آبان شروع کردیم، احتمالا یکی دوجلسه از تصویربرداری سریال با پخش قسمت‌های اول همزمان خواهد بود.

همزمان با تصویربرداری، تدوین و صداگذاری این مجموعه تلویزیونی به ترتیب توسط رضا مطهری، کامران خالقی و بهروز داوودی و احسان اجتهادی انجام می‌‌شود. سریال رخنه به تهیه‌کنندگی مسعود اطیابی، از شنبه سی‌ام آذر ساعت 21 و 30 دقیقه از شبکه دو به نمایش درمی‌آید.

بی‌قرار در شبکه یک

سریال دیگر تلویزیون برای ماه صفر با نام بی‌قرار به تهیه‌کنندگی محمدعلی تفکر و با کارگردانی فلورا سام در ده قسمت تولید شده است. تصویربرداری این سریال به اتمام رسیده و هم‌اکنون مراحل فنی آن در حال انجام است.

به گفته عباس دقاقی، مدیر تولید سریال بی‌قرار، تصویربرداری این سریال پایان رسیده و این روزها روزبه کلباسی صداگذاری آن را به انجام می‌رساند و امید کرامتی نیز تولید موسیقی این سریال را برعهده دارد.

دقاقی تاکید کرد: این سریال که تصویربرداری آن مهرماه در مشهد آغاز شد، داستان زندگی زنی به نام رعنا را روایت می‌کند که پس از پنج سال از زندان آزاد می‌شود. او به دنبال فرزندش می‌گردد که هنگام دستگیری یکماهه بوده است و در مسیر این جستجو به شهر مشهد می‏ رسد، اما غافل از این‌که سرنوشت اتفاقات دیگری برایش رقم زده است. رعنا که از سوی خانواده طرد شده، به امام رضا(ع) پناه می‌برد و مانند کسانی که به لطف امام هشتم شفا پیدا می‌کنند، دوباره به زندگی باز می‌گردد.

لاله اسکندری، محمدرضا شریفی نیا، محمد صادقی، گوهر خیراندیش، کامران تفتی، مریم امیرجلالی، کمند امیرسلیمانی، علی قربان‌زاده، سارا خوئینی‌ها، مریم بوبانی، مریم سلطانی و بازیگر خردسال فاطمه دقاقی، در این سریال بازی کرده‌اند.

به گفته این مدیر تولید سریال بی‌قرار در مشهد ساخته شده و به مساله توبه و بخشش می‌پردازد.

فلورا سام پیش از سریال بی‌قرار سریال دیگری به نام باغ سرهنگ را کارگردانی کرده که بعد از ماه صفر از شبکه تهران پخش می‌شود.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها