نمایشگاهی از برترین آثار هنرمندان برجسته کشورمان با حضور مقامات اماراتی و سفیر ایران، در شهر «دبی» افتتاح شد.
کد خبر: ۶۲۵۴۹۱
دبی میزبان آثار هنرمندان ایرانی شد

معالی محمد المر  رئیس شورای ملی امارات با حضور «محمدرضا فیاض» سفیر ایران در این کشور‌، در مرکز فرهنگ و هنر دبی نمایشگاهی با عنوان «هنر ایرانی» افتتاح کرد.

در این مراسم جمعی از چهره‌های فرهنگ و هنر امارات از جمله عبدالغفار حسین، ادیب برجسته امارات‌، «صقر سویدی» رئیس شورای اجرایی مرکز همایش‌های فرهنگی و ادبی دبی و بلال بدور،‌ نماینده وزارت فرهنگ و جوانان امارات حضور داشتند.

این نمایشگاه که با هدف افزایش روابط فرهنگی دو کشور افتتاح شد، آثار هنرمندان ایرانی را در عرصه‌های مختلف‌ به نمایش می‌گذارد. در این نمایشگاه مجسمه‌های فلزی و چوبی‌، تابلو خط‌های نفیس و جدیدترین آثار هنر تذهیب و نقاشی روی سرامیک‌، مینیاتور و هنرهای اسلامی هنرمندان ایرانی به نمایش گذاشته شده است.

 آثار به نمایش درآمده. تنوع سبک‌های هنری فعال در ایران را نشان می‌دهد در این نمایشگاه‌، امیر مسعود اهتمام‌، متخصص منبت کاری و قلم زنی حسن قضاوی‌، منبت کار‌، حسن منصوری ،‌ متخصص هنر معرق موزاییک و کنده کاری روی چوب‌، سنگ‌های قیمتی و فلزات حضور دارند.

از جمله کارهایی که در این نمایشگاه به چشم می‌خورد کوچک‌ترین رحل قرآن کریم در جهان است.

زهرا شاه طوسی که در هنر نقاشی روی موزاییک تبحر دارد،‌ در این نمایشگاه با یک نسخه شریف قرآنی طلا کاری شده و مکتوب به خط عثمان طه حضور دارد این قرآن نفیس که طی 9 سال کار مداوم در 482 صفحه نگارش شده‌، دو میلیون دلار قیمت گذاری شده است.

محسن سلیمانی‌، خطاط ایرانی و رئیس انجمن خطاطان اصفهان نیز در این نمایشگاه‌، هنر خط خود را به نمایش گذاشته است تابلو خط‌های این هنرمند زینت بخش تعداد زیادی از مساجد تهران و عراق است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها