سرپرست کنونی تیم کشتی گاز مازندران و قهرمان دیروز تیم ملی کشتی آزاد ایران تاکید کرد لیگ برتر کشتی در صورتی به لحاظ فنی یاریگر تیم ملی خواهد شد که فدراسیون کشتی به صورت شتاب‌زده به دنبال برگزاری این رقابت‌ها نبوده و اجازه دهد لیگ در طول سال و با فراغ بال برگزار شود.
کد خبر: ۶۱۳۴۰۶

مجید خدایی در آستانه آغاز فصل جدید لیگ برتر کشتی آزاد به جام‌جم، گفت: معتقدم آنچه پیش از برگزاری این رقابت‌ها باید مورد توجه قرار گیرد چگونگی تعامل لیگ با فدراسیون و کادرفنی تیم ملی است چرا که به طور طبیعی هدف اصلی برگزاری رقابت‌های لیگ در هر ورزشی در وهله اول کمک به تیم ملی آن ورزش است و کشتی نیز نباید از این قاعده مستثنا باشد. این مهم با وجود یک برنامه‌ریزی مناسب و اصولی قابل دسترس بوده و حیف است لیگ با هزینه‌ای بالا برگزار شود، اما تیم ملی ما از آن بی‌بهره باشد.

وی در پاسخ به این پرسش جام‌جم که در این باره خود شما چه پیشنهادی دارید، گفت: برگزارکنندگان لیگ نباید بیش از هر چیزی به پایان این رقابت‌ها آن هم به صورت فشرده فکر کنند، چراکه در این صورت نه‌تنها تیم ملی بهره‌ای از لیگ نخواهد برد که خود لیگ نیز به لحاظ فنی و کیفی حرف چندانی برای گفتن نخواهد داشت. بنابراین به جای این عجله به نظر من باید طوری برنامه‌ریزی کرد که رقابت‌های لیگ در طول سال و در فاصله‌های مثلا سه هفته‌ای برگزار شود تا هم در خلال این فاصله‌ها اردوهای تیم ملی برگزار شود و هم دیگر رقابت‌های مدنظر مثل پیکارهای قهرمانی کشور نیز بدون تداخل با لیگ برگزار شود.

دارنده مدال برنز رقابت‌های جهانی کشتی، تصریح کرد: چنانچه لیگ کشتی با این سبک و سیاق برگزار شود نه‌تنها در طول سال تنور لیگ و به طور کلی کشتی داغ خواهد بود که اسپانسرها هم تمایل بیشتری برای سرمایه‌گذاری خواهند داشت، چراکه در یک بازه زمانی طولانی نام آنها سر زبان‌ها می‌افتد، نه در یک مقطع فقط دو ماهه.

مجید خدایی با تاکید بر ضرورت حضور کشتی‌گیران خارجی نامدار در عرصه لیگ، گفت: یکی از راه‌های ارتقای سطح فنی پیکارهای لیگ همین حضور کشتی‌گیران مطرح و زبده خارجی است و خوشبختانه آیین‌نامه لیگ در این باره فقط حضور کشتی‌گیران مطرح را در قالب تیم‌ها مجاز دانسته است. بی‌شک حضور این کشتی‌گیران و سرشاخ شدن جوانان ما با این کشتی‌گیران در نوع خود ثمرات فنی زیادی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: البته برای ارتقای متوازن سطح کیفی لیگ تمهید دیگری هم باید در نظر گرفته شود که تمام تیم‌ها بتوانند از کشتی‌گیران خوب خارجی به تعداد مشخص بهره‌مند شوند و این گونه نباشد که تنها یکی دو تیم متمول کشتی‌گیران صاحب نام خارجی را به خدمت گرفته و با دامن زدن به رقابت‌های یکطرفه، انگیزه دیگر تیم‌ها را از بین ببرند.

جوانان فرصت‌طلب باشند

مربی سابق تیم ملی کشتی آزاد جوانان با اشاره به ویژگی بارز فصل جاری لیگ مبنی بر حضور نداشتن کشتی‌گیران ملی‌پوش، گفت: این تمهید به نظر من فرصت ارزشمندی در اختیار جوانان کشتی قرار داده است تا در جریان رقابت‌های لیگ توانایی خود را نشان داده و برای رسیدن به تیم ملی تلاش کنند. از این نظر من غیبت کشتی‌گیران ملی‌پوش را به سود کشتی کشور می‌دانم، چراکه به نوعی زمینه بروز دیگر استعدادها فراهم شده است. وی با تاکید بر این که یکی از رویکردهای اصلی تیم گاز مازندران در رقابت‌های لیگ توجه به جوانگرایی است، گفت: در رقابت‌های امسال تیم ما تعدادی از جوانان مستعد و آینده‌دار را به خدمت گرفته و امیدواریم جوانان تیم ما هم بتوانند خوش درخشیده و زمینه رشد و ترقی خود را بیش از پیش فراهم کنند.

خدایی در پاسخ به این پرسش که تیم گاز یک تیم کاملا مازندرانی است، خاطرنشان کرد: عمده ترکیب تیم ما را جوانان کشتی مازندران تشکیل می‌دهد، با وجود این برخی کشتی‌‌گیران جوان دیگر استان‌ها را نیز به خدمت گرفته‌ایم.

نیم‌نگاهی به قهرمانی داریم

رویکرد جوانگرایی، به معنای چشم پوشیدن گاز مازندران از قهرمانی است؟ خدایی در پاسخ به این پرسش گفت: با توجه به این که ما مثل برخی تیم‌ها بودجه زیادی نداریم در نتیجه هدف اصلی‌مان قهرمانی نیست با وجود این به توانمندی جوانان‌مان اعتقاد داریم و نیم‌نگاهی هم به کسب عنوان در این پیکارها داریم.

وی که سمت ریاست هیات کشتی شرکت ملی گاز را در اختیار دارد، گفت: شرکت ملی گاز نماینده وزارت نفت در حوزه ورزش کشتی است و در این رابطه با سیاست‌گذاری و بودجه مشخص فعالیت می‌کند و برای رشد و توسعه کشتی نه‌تنها در استان مازندران که در سراسر کشور حرکت می‌کند. امسال نیز برای اولین بار به همراه تنی چند از قهرمانان کشتی شاغل در وزارت نفت اداره تیم کشتی گاز مازندران را بر عهده گرفته‌ایم و امیدواریم بتوانیم خدمتی در خور توجه به کشتی کشور ارائه کنیم.

خدایی گفت: برنامه‌های ما از حمایت همه‌جانبه مسئولان شرکت ملی گاز برخوردار بوده و بخوبی برای ارائه خدمات بهتر به خانواده بزرگ وزارت نفت و البته جامعه کشتی کشور در حال حرکت است. قصد داریم با پشتوانه داشتن حدود هفت نفر از قهرمانان وزارت نفت، حضور خوبی در لیگ داشته باشیم.

وی تصریح کرد: صرف‌نظر از تیم کشتی، تشکیل آکادمی کشتی و ایجاد پایگاه‌های کشتی در چند نقطه از تهران و چند شهر کشور، برگزاری مسابقه‌های کشتی در قالب المپیاد، استعدادیابی فرزندان کارکنان صنعت نفت و حضور در لیگ‌های کشوری، از برنامه‌های هیات کشتی شرکت ملی گاز است که به مرور اجرا خواهد شد.

امید توفیقی / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها