تئاترشهر همدان با اجرای نمایش «آمونا» از کشور اسپانیا به‌طور رسمی کار خود را آغاز کرد.
کد خبر: ۶۰۷۲۱۳
تئاتر شهر همدان با اجرای نمایش آمونا گشایش یافت

به گزارش ایسنا، بیستمین جشنواره‌ی تئاتر کودک و نوجوان همدان امروز (پنجشنبه، 25 مهرماه) با اجرای چهار نمایش، به‌طور رسمی کار خود را آغاز کرد.

در این روز، نمایش «آمونا» به نویسندگی و کارگردانی «جولین سانز» و «ایزاک فرناندز پاتریو» کار کشور اسپانیا در مجتمع شهید آوینی همدان اجرا شد و با اجرای این نمایش، تئاترشهر همدان فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

این سالن که در مجتمع شهید آوینی قرار دارد، پیش‌تر بخش اداری ارشاد استان همدان بود؛ اما با برگزاری جشنواره‌ی تئاتر کودک و نوجوان، از این بع بعد به‌عنوان تئاترشهر همدان فعالیت خود را ادامه می‌دهد. در حال حاضر این مجتمع به نام «تئاترشهر همدان» نام‌گذاری شده است، اما افتتاحیه‌ رسمی آن چند روز دیگر، با حضور معاون هنری وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر اداره کل هنرهای نمایشی برگزار می‌شود.

نمایش «آمونا» نخستین نمایشی بود که در تئاترشهر همدان به صحنه رفت. هرچند قرار بود این نمایش در اولین اجرای خود، میزبان کودکان باشد، بیشتر تماشاگران آن بزرگسالان بودند. با این حال، چند کودک که در سالن حضور داشتند، به‌خوبی با این نمایش ارتباط برقرار کردند. گروه اجرایی بعد از تمام شدن نمایش، کودکان و دیگر حاضران را به پشت صحنه دعوت کردند تا از نزدیک با شیوه‌ی اجرایی این اثر نمایشی آشنا شوند.

این نمایش که بدون تأخیر به صحنه رفت، در اولین اجرای خود، با استقبال تماشاگران روبه‌رو و تمام صندلی‌های سالن پر شد.

همزمان با اجرای نمایش «آمونا»، نمایش «فسقلی، توپ قلقلی» به کارگردانی محمدرضا زردشتی از همدان در همین مجموعه به صحنه رفت. اتفاقا این نمایش در اولین اجرایش میزبان کودکان و نوجوانان بود. بلیت این نمایش از طریق مدارس به بچه‌ها داده شده بود و دانش‌آموزان همدانی اولین گروه از تماشاگران این نمایش بودند.

همچنین در اولین روز جشنواره، دکتر قطب‌الدین صادقی نخستین جلسه‌ی کارگاه آموزشی خود را با نام «کارگردانی تئاتر کودک و نوجوان» برپا کرد. در این روز، سه نمایش از استان همدان در کنار یک نمایش از اسپانیا به صحنه رفتند و عصر امروز، همین نمایش‌ها در دو نوبت دیگر، به صحنه می‌روند.

بیستمین جشنواره‌ی تئاتر کودک و نوجوان از 24 تا 30 مهرماه در همدان برپا است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها