گداهای تهرانی خنده‌رو می‌شوند‌

اگر از این به بعد دیدید که گداهای شهرمان با لبی خندان و روحیه‌ای شاد به استقبال‌تان آمدند و از شما پول طلب کردند، تعجب نکنید، چون متکدیان تهرانی این روزها برای بهتر شدن روحیه‌شان مشغول گذراندن دوره‌ای هستند که به آنها کمک می‌کند با روحیه‌ای پرنشاط و لبی خندان به کسب و کارشان ادامه دهند!
کد خبر: ۶۰۰۵۷۴
گداهای تهرانی خنده‌رو می‌شوند‌

گویا مسئولان سازمان خدمات رفاهی و اجتماعی شهرداری تهران به این نتیجه رسیده‌اند حالا که در شرایط موجود حذف معضل تکدی از پایتخت غیرممکن است حداقل با اجرای طرح ابتکاری، کاری کنند که گداهای شهرمان خنده‌رو شوند.

سرپرست امور بانوان سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران، می‌گوید 160 مددجوی زنی که در مرکز لویزان نگهداری می‌شوند با اجرای این طرح روحیه‌شان شاد و پرنشاط شده است و حتی شش نفر از آنها آن‌قدر روحیه‌شان خوب شده که استعداد بازیگری شان شکوفا شده و توانسته‌اند با گذراندن دوره‌های فشرده بازیگری حالا در فرهنگسراهای تهران برای خودشان یک پا بازیگر تئاتر حرفه‌ای شوند.

زنان متکدی که به این مرکز آورده می‌شوند، می‌توانند بااستفاده از امکاناتی مانند استخر، جکوزی، نمایش فیلم‌های طنز اجتماعی، سریال‌های طنز، توزیع مجلات پرفروش خانوادگی و اجتماعی، ورزش‌های شاد و بازی‌های جذاب درکنار حضور مددکار و روان‌شناس، ضمن این‌که روحیه سرزنده‌ای پیدا می‌کنند، امید به زندگی‌شان هم بیشتر ‌شود.

تصویری که پورجعفر، از وضع زنان متکدی نگهداری شده در مرکز لویزان پیش چشم می‌گذارد نه فقط گدایان، که برای همه وسوسه‌کننده است!

هرچند این اقدام شهرداری برای بهبود شرایط روحی زنان آسیب‌دیده شهر تهران است که زنان متکدی هم بخشی از این گروه محسوب می‌شوند، اما آیا مشکل زنان متکدی فقط این است که نمی‌توانند بخندند؟

بیشتر این زنان دغدغه فرزندانشان را دارند که یا مثل خود آنها گدایی می‌کنند یا کودک کار و خیابان هستند، برای رفع این نگرانی چه اقدامی شده است؟

این‌که این زنان چند ساعتی را در این مرکز خوش باشند و بخندند، اما پس از بیرون آمدن از این مرکز چاره‌ای نداشته باشند جز این‌که دوباره راهی خیابان‌ها شوند چه فایده‌ای دارد؟

پوران محمدی ‌- ‌‌گروه جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها