پرسپولیس که امیدوار بود با پیروزی بر نفت تهران پس از 3 فصل به صدر جدول برود، با این شکست ده امتیازی باقی ماند

پرسپولیس در وضعیت قرمز

پرسپولیس در شبی که به هیچ عنوان تماشاگرپسند نبود، یک امتیاز مساوی را هم در آخرین دقیقه بازی از دست داد تا برای دومین بار طی سه بازی اخیر بازنده از زمین خارج شود. این شکست هر چند به قول علی دایی روی گل شدن یک فرصت مرده به قرمزها تحمیل شد، اما هشداری برای قرمزها بود که صدای اعتراض هواداران را در ورزشگاه تختی بلند کرد.
کد خبر: ۵۹۱۱۳۸

البته رنگ و بوی شعارها بیشتر علیه بازیکنان بود تا علی دایی، اما در این میان تشویق علی کریمی خود اعتراضی بود به تصمیم دایی در کنار گذاشتن این بازیکن. دایی که خود در زمان سرمربیگری حمید استیلی به نماد اعتراض هواداران پرسپولیس تبدیل شده بود، خوب می‌داند اگر روزی علی کریمی به نماد اعتراض پرسپولیس دایی تبدیل شود، سخت می‌شود از بند مسائل حاشیه‌ای آن رهایی یابد. پرسپولیس که امیدوار بود با پیروزی بر نفت تهران پس از سه فصل به صدر جدول برود، با این شکست ده امتیازی باقی ماند تا پنج امتیاز از فولاد صدرنشین فاصله بگیرد. فاصله‌ای که جبران آن در بهترین حالت ممکن دو هفته زمان خواهد برد. آن هم در شرایطی که پرسپولیس بتواند در دو بازی بعدی‌اش که سخت‌ترین بازی‌ها هم هست، مقابل فولاد و استقلال پیروز شود.

بهانه‌جویی قرمزها

وقتی تیمی پرتماشاگر چون پرسپولیس می‌بازد کمترین انتظار هواداران این است که بازیکنان به جای بهانه‌جویی، با دلایل منطقی درباره آن شکست صحبت کنند. البته تجربه ثابت کرده در تیم‌هایی که علی دایی سرمربی آنهاست، کمتر باید چنین انتظاری را داشت. سرمربی قرمزها پس از شکست تیمش مقابل نفت تهران، هرچند از عملکرد شاگردانش ابراز نارضایتی کرد، اما به جای پذیرفتن ضعف‌های تیمش، زیرکی حریف در استفاده از یک فرصت مرده را دلیل پیروزی آنها عنوان کرد و با این توجیه که هیچ یک از دو تیم کار خاصی انجام ندادند، گفت: مساوی برای این بازی عادلانه‌ترین نتیجه بود.

دیگر بازیکنان پرسپولیس هم به تبع سرمربی شان با چنین عباراتی باخت شنبه‌شب را توجیه کردند. به عنوان مثال میثم حسینی گفت، زمین تختی دست انداز داشت، غلامرضا رضایی و محمد نوری از نور کم ورزشگاه تختی ایراد گرفتند. از همه اینها بدتر هم سعید شیرینی، سرپرست قرمزها بود که شکست جمعه‌شب تیمش مقابل نفت را به آنهایی که اصرار داشتند بازی در ورزشگاه تختی برگزار شود، تبریک گفت. وقتی قرمزها اینچنین باخت تیمشان را توجیه می‌کنند، هواداران حق دارند نگران آینده باشند.

ضعف‌های تاکتیکی

پرسپولیس با دو گل خورده همچنان بهترین خط دفاعی لیگ سیزدهم را دارد، اما ناراحتی هواداران سرخپوش از این است که تیمشان با وجود خوردن تنها دو گل، دو بار در شش بازی نخست شکست خورده است. این‌که تیمی دو گل بخورد، اما دو بار بازنده از زمین بیرون بیاید، نشاندهنده ضعف آن تیم در گلزنی است؛ ضعفی که این روزها در پرسپولیس دایی کاملا مشهود است. تیمی که بهترین گلزن جهان را به عنوان سرمربی روی نیمکت دارد، تا هفته ششم با زدن چهار گل، یکی از سه خط حمله ضعیف لیگ است. پرسپولیس عناصر تهاجمی خوبی چون غلامرضا رضایی، سید مهدی سید صالحی و هادی نوروزی را در اختیار دارد، اما آنها خوب تغذیه نمی‌شوند که ریشه این مسأله را باید در روند تاکتیکی تیم جستجو کرد.

محمد پنجعلی، مدافع سال‌های دور پرسپولیس در این باره گفت: کسی انتظار چنین بازی ضعیفی را از پرسپولیس ندارد. همه ما می‌خواهیم این تیم هر چه سریع تر به شرایط آرمانی خود برگردد، اما فعلا باید با اوضاع کنونی کنار بیاییم. شرایط اصلا خوب نیست و از هواداران باید درخواست کنیم برای پرسپولیس بیشتر صبوری کنند.

حسین عبدی، دیگر پیشکسوت پرسپولیس هم یادآور شد: بازی تیم‌های پرسپولیس و نفت در کل آنچه که همه فکر می‌کردند، انجام نشد و دو تیم بسیار محتاط بودندو بازی کندی انجام دادند و هر چه بازی پیش می‌رفت تیم‌ها بیشتر دفاع می‌‌کردند. دایی باید فکری به حال این تیم کند. با این روند اوضاع در هفته‌های آینده نگران‌کننده‌تر هم خواهد شد.

ابراهیم آشتیانی، دیگر پیشکسوت پرسپولیس نیز گفت: من سال گذشته هم اعلام کردم که پرسپولیس در یارگیری خوب عمل نکرد. آنها هافبک‌های خوبی جذب نکردند و این مشکل امسال هم تکرار شد، با وجود این‌ که علی دایی زمان داشت تا بازیکنان خوبی جذب کند، اما این کار را انجام نداد. البته پرسپولیس با همین نفرات جوان هم آینده خوبی دارد، اما امسال جوابگو نخواهند بود. باید بازیکنان با تجربه هم کنار تیم قرار می‌گرفتند تا بتوانند بازی‌های خوبی را به نمایش بگذارند.

با این وجود محمد رویانیان معتقد است با حمایت هواداران می‌توان فاصله ایجاد شده با صدر جدول را جبران کرد.

مدیرعامل قرمزها پس از دومین شکست تیمش در لیگ سیزدهم گفت: ما از تیم انتظار داریم امتیازها را جمع کند، چرا که حتی از دست دادن یک امتیاز هم در آینده حسرت‌بار خواهد بود. به همین خاطر نباید خود را فریب بدهیم. کتمان واقعیت هم نه‌تنها کمکی نخواهد کرد، بلکه باعث می‌شود از مسیر موفقیت خارج شویم.

استقلال خسته، به دنبال ادامه نتایج خوب

قلعه‌نویی در آستانه دیدار با راه‌آهن گفت: امیدوارم برای سایر نماینده‌های ایران در آسیا به این شکل برنامه‌ریزی نشود.

امشب و از ساعت 19 و 10 دقیقه به وقت تهران، دو تیم استقلال و راه‌آهن سورینت در آخرین دیدار هفته ششم لیگ برتر به مصاف هم می‌روند.

استقلالی‌ها دوست داشتند این دیدار یک روز دیرتر برگزار شود تا خستگی دیدار سنگین آسیایی با بوریرام تایلند از تن‌‌‌شان بیرون می‌آمد، اما سازمان لیگ با این درخواست موافقت نکرد. این موضوع انتقاد امیر قلعه‌نویی را به همراه داشت. سرمربی آبی‌ها در نشست خبری دیروز گفت: ما همیشه گفته‌ایم تابع قانونیم، اما بهتر بود برای بازی‌های استقلال به عنوان نماینده ایران در آسیا با نگاه ملی برنامه‌ریزی می‌شد. به ما می‌گفتند استقلال ایران اما در برنامه‌ریزی استقلال ایران نبودیم. ای کاش دیدار ما را دوشنبه برگزار می‌کردند و بازی برابر استقلال خوزستان را هم جمعه می‌انداختند. به هر حال ما تابع قانونیم و باید از آن تمکین کنیم، اما امیدوارم برای سایر نماینده‌های ایران در آسیا به این شکل برنامه‌ریزی نشود.

وی درباره تیم راه‌آهن نیز گفت: حسن اول راه‌آهنی‌ها مربی باهوش آنها آقای ابراهیم‌زاده است. او مربی کاربلدی است و تیم‌هایش همواره بازی بسیار خوبی را به نمایش می‌گذارند. بازی برابر آنها سخت است و ما کاری دشوار پیش رو داریم.

استقلال با پیروزی مقابل راه آهن 14 امتیازی می‌شود و با توجه کسر امتیاز کمیته انضباطی، به عنوان نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده فولاد، در رده دوم قرار خواهد گرفت.

نتایج هفته ششم

نفت یک ـ پرسپولیس صفر ‌/‌ گل: علی قربانی(93)

گسترش فولاد صفر ـ داماش 2‌/‌ ‌گل: سعید مهدی‌پور(38 - گل به خودی) و مسعود حسن‌زاده(69)

فجرسپاسی صفر ـ تراکتورسازی صفر

سایپا یک ـ مس صفر‌/‌ گل: ابراهیم شکوری(48)

ملوان یک ـ ذوب‌آهن 2‌/‌ گل‌: مهدی دغاغله(84) برای ملوان، محسن مسلمان(54) و مهدی رجب‌زاده(82) برای ذوب‌آهن

سپاهان 2 ـ صبا یک ‌/‌ گل: محمد غلامی(10 و 38) برای سپاهان و حمیدرضا پاکیزه (85) برای صبا

فولاد 3 ـ استقلال صنعتی 2‌/‌ گل‌: فرزاد حاتمی(28)، بختیار رحمانی(34) و سروش رفیعی(83) برای فولاد ـ میلاد میداوودی(3) و مهدی خیری(90) برای استقلال صنعتی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها