ابراهیم خدایی ظهر امروز در آیین اختتامیه المپیاد بینالمللی دانشجویی ریاضی و شیمی با بیان اینکه سازمان سنجش دو وظیفه مهم و اساسی را به عهده دارد، اظهار کرد: انتخاب دانشجویان و ارزشیابی کیفی سطح علمی به عنوان مهمترین وظایف سازمان سنجش است.
وی به برگزاری المپیادهای علمی، دانشجویی در سطح بینالمللی اشاره کرد و ادامه داد: تقویت، گسترش و ارتباط بینالمللی بین کشورها و دانشجویان به عنوان نخستین هدف برگزاری این المپیادها محسوب میشود.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه آشنایی سایر ملتها با فرهنگ اصیل ایرانی، نزدیک شدن استانداردهای آموزشی، ارتقا و توسعه سطح علمی متناسب با وضعیت آموزش در سطح کشور نیز از مهمترین اهداف برگزاری این المپیادها محسوب میشود، تصریح کرد: در حال حاضر چهار میلیون و 500 هزار دانشجو در دانشگاهها و مؤسسات آموزشهای عالی کشور تحصیل میکنند.
وی با بیان اینکه 600 هزار نفر از این دانشجویان در مقطع تحصیلات تکمیلی تحصیل میکنند، اضافه کرد: طی پنج سال گذشته تاکنون رشد کمی دانشجویان در سطح کشور دو برابر شده است.
خدایی با اشاره به وضعیت مقالات و مستندات علمی در کشور تاکید کرد: در حال حاضر و در سال 2012، 27 هزار مقاله و مستند علمی از کشور ایران به آسکاپوس و ISI ارسال شده است.
وی با تأکید بر اینکه رشد مستندات علمی ایران برابر متوسط جهانی است، اذعان داشت: این رشد و توسعه با توجه به تحریمها و محدودیتهای علمی حاکم شده بر کشور از سوی کشورهای غربی محقق شده است.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در پایان اضافه کرد: المپیاد علمی، دانشجویی بینالمللی شیمی و ریاضی با همکاری مجموعههایی از جمله وزارت خارجه، استانداری اصفهان، مجتمع فولاد مبارکه، ذوبآهن، شهرداری، هتل عباسی و سازمان سنجش آموزش کشور برگزار شده است.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
سیر تا پیاز حواشی کشتی در گفتوگوی اختصاصی «جامجم» با عباس جدیدی مطرح شد
حسن فضلا...، نماینده پارلمان لبنان در گفتوگو با جامجم:
دختر خانواده: اگر مادر نبود، پدرم فرهنگ جولایی نمیشد
درگفتوگو با رئیس دانشکده الهیات دانشگاه الزهرا ابعاد بیانات رهبر انقلاب درخصوص تقلید زنان از مجتهد زن را بررسی کردهایم