معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تمام دانش‌آموزان دوره متوسطه (متوسطه اول و متوسطه دوم) می‌توانند در کلاس‌های زبان ثبت‌نام کنند، گفت: شرکت دانش‌آموزان در این کلاس‌ها داوطلبانه و اختیاری است.
کد خبر: ۵۷۹۶۶۲
تشکیل کلاس زبان برای دانش‌آموزان دوره متوسطه

ابراهیم سحرخیز، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تفاهم‌نامه منعقد شده بین آموزش و پرورش با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مبنی بر تشکیل کلاس‌های آموزش زبان انگلیسی در مدارس با استانداردها و محتوای آموزشی کانون زبان ایران اظهار داشت: این طرح با هدف «پاسخگویی به نیاز و استقبال دانش‌آموزان»، «ارتقای کیفیت کلاس‌های فوق‌برنامه آموزش زبان انگلیسی» و «حضور دانش‌آموزان در محیط‌های مناسب آموزشی برای زبان‌آموزی» انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه کلاس‌های آموزش زبان به دو شیوه در مدارس تشکیل می‌شود، گفت: در شیوه اول، کلاس زبان آموزی در نوبت دوم (نوبت خالی) مدارس و در چارچوب کلاس‌های فوق برنامه مدارس تشکیل می‌‌شود.

سحرخیز ادامه داد: در این شیوه تمام دانش‌آموزان دوره متوسطه (متوسطه اول و متوسطه دوم) می‌توانند براساس سطوح تعیین‌ شده توسط کانون با رعایت سایر مقررات در این کلاس‌ها ثبت‌نام کنند.

وی افزود: ثبت‌نام از دانش‌آموزان با رعایت جنسیت انجام می‌شود و رعایت جنسیت برای مدرسان کلاس‌ها نیز الزامی است.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: اصولاً ثبت‌نام در این کلاس‌ها محدود به دانش‌آموزان مدرسه محل اجرای کلاس‌ها می‌باشد، گرچه دانش‌آموزان سایر مدارس نیز مجاز به ثبت‌نام هستند.

وی با اشاره به این که مدرسان کلاس‌های زبان‌آموزی باید از نظر علمی طبق معیارهای مورد تأیید کانون زبان ایران انتخاب شوند، گفت: در ابتدا باید از معلمان زبان شاغل در آموزش و پرورش که شرایط تدریس در این کلاس‌ها را دارا هستند، استفاده کرد اما اگر تعداد معلمان پاسخگوی نیاز و تقاضای مدارس نباشد، می‌توان از مدرسان کانون زبان با رعایت ماده «5» آیین‌نامه نحوه ارائه خدمات آموزشی و پرورشی فوق برنامه مدارس دولتی با حفظ رابطه قبلی با کانون و بدون ایجاد رابطه حقوقی و کاری با آموزش و پرورش استفاده کرد. ( فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها