از سال تحصیلی جدید صورن می‌گیرد

ورود کلاس‌های کانون زبان ایران به مدارس

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش اعلام کرد: فعالیت کلاس‌های کانون زبان در داخل مدارس از ابتدای مهرماه شکل اجرایی به خود می‌گیرد و موسسات کانون زبان در صورت تمایل و استقبال مدارس مجاز به تشکیل این کلاسها در داخل مدارس هستند.
کد خبر: ۵۸۲۱۳۶
ورود کلاس‌های کانون زبان ایران به مدارس

ابراهیم سحرخیز در گفتگو با مهر درباره برگزاری کلاس‌های زبان انگلیسی در داخل مدارس گفت: بخشنامه تشکیل کلاس‌های زبان در داخل مدارس به تمامی استان‌ها ابلاغ شده است و اگر کانون آمادگی برای حضور در مدارس را داشته باشد، می‌تواند از مهرماه امسال کلاس‌های زبان را در داخل مدارس تشکیل دهد.

به گفته وی، فعالیت کلاس‌های کانون در داخل مدارس به معنای تعطیلی موسسات کانون در بیرون از مدرسه نیست و این کانون‌ها در کلاس‌های خارج از مدرسه همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند و کانون زبان در صورت تمایل می‌تواند از سال تحصیلی جدید به مدارس نیز راه پیدا کند.

به گفته سحرخیز، با امضای تفاهم‌نامه میان کانون زبان و آموزش و پرورش، کانون زبان ایران از این پس فعالیت‌های خود را وارد دبیرستان‌ها و مدارس راهنمایی کرده و به مرور توسعه خواهد داد و دانش آموزان در صورت تمایل می‌توانند در همان مدرسه خود در خارج از ساعات رسمی آموزش به صورت فوق برنامه در کلاس‌های کانون زبان ایران حضور داشته و زبان انگلیسی را فرا گیرند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش وپرورش با اشاره به موضوع جذب مدرس کانون زبان ایران، گفت: کانون زبان ایران هر مدرس و معلمی را به عنوان مدرسین آموزش زبان انگلیسی مورد تایید قرار نمی‌دهد، به عبارتی تعیین مدرسان کلاس‌های زبان به عهده خود کانون زبان ایران است.

سحرخیز درباره نحوه همکاری معلمان زبان مدارس با کانون زبان توضیح داد: طی اطلاعیه‌ای که معاونت آموزش متوسطه اعلام کرده، معلمان آموزش و پرورش درصورتی که تمایل به همکاری با کانون زبان ایران داشته باشند، می‌توانند با تکمیل فرم مربوطه ثبت نام کرده و در آزمونی که کانون زبان ایران برگزار خواهد کرد، شرکت کنند. هر معلمی که در این آزمون موفق به کسب نمره قبولی شود، به عنوان مدرس کانون زبان ایران شناخته شده و می‌تواند در ساعات فوق برنامه در مدارس و یا مراکز کانون زبان ایران به تدریس زبان مشغول شود.

سال تحصیلی جدید از نیمه شهریور ماه آغاز نمی شود

سحرخیز درباره احتمال آغاز سال تحصیلی از نیمه شهریور ماه با توجه به تعطیلی مدارس زودتر از موعد مقرر گفت: امتحانات دانش آموزان در خرداد ماه امسال با توجه به برگزاری انتخابات زودتر برگزار شد تا خللی در روند این حماسه سیاسی ایجاد نشود.

وی افزود: قرار نیست که سال تحصیلی 93-92 زودتر آغاز شود و به روال سالهای گذشته سال تحصیلی از ابتدای مهرماه آغاز می‌شود.

به گفته سحرخیز ، آغاز سال تحصیلی برای شکوفه‌ها و جوانه‌ها از روز یکشنبه مورخ 31 شهریورماه 92 و بازگشایی مدارس از روز دوشنبه یکم مهرماه 92 است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش با اشاره به فعالیت ستادهای ویژه مهرماه برای آمادگی مدارس ،توضیح داد: این ستاد به منظور برنامه‌ریزی و هماهنگی تمام فعالیت‌ها و تمهید مقدمات بازگشایی مدارس بر اساس پنج محور سازماندهی، تعمیر و تجهیز، توجیه و تبلیغ، تأیید صلاحیت، نظارت و ارزیابی تشکیل می‌‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
زهرا ملكی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
۰
۰
معلمای خوبی دارند و خیلی خوب درس میدن خیلی خوبه خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خوبه

نیازمندی ها