در نقاط مختلف شهرها و روستاهای استان بوشهر برگزار می‌شود؛

راهپیمایی روز جهانی قدس همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان

اینجا چراغی روشن است

از دیروز ماه رمضان آغاز شد. ماهی که هر کس از زاویه ذهنی، اعتقادی و دغدغه‌های شخصی می‌تواند به آن نگاه کند، از روزها و شب‌های آن توشه بردارد و بعد از ماه رمضان تصمیم بگیرد که از آنچه برداشت کرده، چگونه استفاده کند.
کد خبر: ۵۷۸۴۶۸
اینجا چراغی روشن است

تجربه ثابت کرده که اگر آدم‌ها آگاهانه به این ماه وارد شوند، معنویت آنها ارتقا می‌یابد. وقتی روح، ذهن و قلب بنیه‌دار شود، جسم را هم حمایت می‌کند و انسان قوی‌تر و موثرتر می‌تواند روزها و شب‌ها را سپری کند.

ماه رمضان با دیگر ماه‌های سال فرق می‌کند. آنهایی که به دنبال یافتن این تفاوت هستند از همه حواس خود استفاده می‌کنند تا راهی بیابند و بیشترین استفاده را از آن ببرند.

در دوره‌ای که عصر ارتباطات نام گرفته، رادیو و تلویزیون می‌تواند به مردم کمک کند تا با زاویه جدیدتری به خوبی‌های این ماه راه پیدا کنند.

تلویزیون برای آنهایی که به این رسانه تصویری دسترسی دارند، برنامه‌های متنوعی پخش می‌کند. از تصاویر زیبای طبیعت که هر قاب آنها می‌تواند توشه‌ای معنوی باشد تا تلاوت سوره‌ها و آیه‌های مختلف قرآن به وسیله بهترین قاریان.

تلاوت‌های زیبایی که آدمی را وامی‌دارد لای قرآن را باز کرده، سوره و آیه مورد نظر را پیدا کند و به صفحه قرآن چشم بدوزد تا دریابد که در این آیه‌ها چه چیزی پنهان است که چنین جان را نوازش می‌دهد.

حالا در ماه رمضان، رادیو و تلویزیون پر می‌شود از این اصوات زیبا. در ماه رمضان برنامه‌‌سازان حوزه معارف هم سلیقه و خلاقیت بیشتری به خرج می‌دهند و محتوا، دکور و فضای زیباتری را برای این برنامه‌ها تدارک می‌بینند. ترجمه‌ها و تفاسیر سلیس و روان قرآن و ادعیه یکی از همین خلاقیت‌هاست.

بینندگان و شنوندگان برنامه‌های رادیو و تلویزیون در این ماه فرصت این را می‌یابند تا در کنار یادگیری بهتر قرآن، با ترجمه آن هم آشنا شوند.

ماه رمضان هنگام سحر و افطار، گویی روح سطح بالاتری از زمین را جستجو می‌کند و برنامه‌های متنوع و معنوی رادیو و تلویزیون برای این خیزش روح، خوراک مناسبی تدارک می‌بیند.

از امشب می‌توان چراغ رادیو و تلویزیون را با این نیت روشن نگه داشت که ماه رمضان، ماه متفاوتی است و قرار است در 11 ماه دیگر سال قلب و روح ما را پشتیبانی کند.

طاهره آشیانی - دبیر گروه رادیو و تلویزیون

newsQrCode
برچسب ها: ماه رمضان
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها