گفت‌و‌گو با «هیدتاکا میازاکی» مغز متفکر ارواح ظلمانی

مغز متفکر ارواح ظلمانی

در نمایشگاه E3 امسال، بازی‌های جذاب قدیمی با شکل و شمایلی نو عرضه شدند. این رویداد از همین حالا قلب بازیخورهای حرفه‌ای را به تپش انداخته و آنها تحمل انتظار برای عرضه عمومی این بازی‌ها را ندارند.
کد خبر: ۵۷۷۱۸۲
بازیخورها منتظر بمانند

در ادامه به معرفی اجمالی برخی از آنها می‌پردازیم و مثل شما ثانیه‌ها را می‌شمریم تا بتوانیم این عناوین را روی کنسول بازی خودمان اجرا کنیم.

Batman: Arkham Origins

پس از اعلام رسمی عرضه سومین قسمت از سری بازی‌های Arkham، موج نگرانی مخاطبان را فراگرفت. شخصیت‌های فراوانی که بزرگی قسمت‌های قبلی را رقم زده بودند، در این قسمت غایب هستند.

نویسنده بزرگ، آقای پاول دینی داستان این قسمت را قلم نزده، کوین کانروی هم صداپیشگی بتمن را به عهده ندارد.

از همه مهم‌تر، سازنده این عنوان هم دیگر Rocksteady نیست و استودیوی مونترئال برادران وارنر این وظیفه را به عهده گرفته است اما خوشبختانه با نمایش عالی بازی در نمایشگاه E3، خیال خیلی‌ها راحت شد و اگر ساخت بازی همین‌طور پیش برود، بدون شک شاهد بهترین نسخه از سری آرخام خواهیم بود.

این قسمت یک پیش‌درآمد بر دو بازی قبل است و ماجرای یک بتمن جوان را روایت می‌کند. شب کریسمس است و بتمن که فقط دو سال است لباس عدالت را بر تن کرده، باید با وحشتناک‌ترین ساعات زندگی خود روبه‌رو شود.

ماسک سیاه (Black Mask) که در این زمان بزرگ‌ترین رهبر مافیایی شهر گاتام محسوب می‌شود، جایزه هنگفتی برای سر بتمن تعیین می‌کند که جایزه‌بگیران بسیاری را برای این کار ترغیب می‌کند.

جوکر هم ساختمان‌های شهر را بمبگذاری کرده و منتظر بهانه‌های کوچک خاص خود است تا آنها را یکایک منفجر کند.

همان طور که متوجه شدید این قسمت از بازی، برخلاف Arkham City، در شهر گاتام اتفاق می‌افتد؛ بنابراین می‌توانید انتظار نقشه‌ای تا دو برابر بزرگ‌تر از قسمت قبل و آسمانخراش‌های غول‌پیکر را داشته باشید. نقشه از دو جزیره و یک پل که آنها را به هم متصل می‌کند تشکیل شده است.

برای سفر در این نقشه عظیم، به Batwing یا جت شخصی بتمن دسترسی دارید که هر گاه اراده کنید، شما را به نقاط مورد نظر می‌رساند البته در عین حال گزینه جذاب‌تر، یعنی سفر آزادانه در شهر توسط چنگک و دیگر تجهیزات بتمن را هم در اختیار دارید.

یکی از قابلیت‌های جدید چنگک با دو شلیک عملی می‌شود. به این صورت که ابتدا به سطح یا شیء مورد نظر شلیک کرده، سپس جسمی را که می‌خواهید به‌سمت آن کشیده شود، انتخاب می‌کنید. از این قابلیت برای حل معماها، شاخ به شاخ کردن دو دشمن با یکدیگر و... بهره خواهید برد.

دو نوع دشمن جدید به بازی اضافه شده است؛ یکی از آنها که Armored Enforcer نام دارد، مجهز به زرهی آهنی است و برای شکست دادن وی، باید ابتدا زره‌اش را از بین ببرید.

دیگری هم Martial Artist نام دارد و اولین دشمن در این سری است که حملات بتمن را خنثی و به ضدحمله تبدیل می‌کند البته بتمن هم می‌تواند ضدحمله آنها را با ضدحمله پاسخ دهد! یکی از فوق‌العاده‌ترین اضافات این قسمت، قابلیت بازسازی صحنه جنایت توسط بتمن است.

در این حالت با اسکن صحنه جنایت می‌توانید ذره ذره هر آنچه را که رخ داده است بازسازی کرده و به حل معماها بپردازید.

از آنجا که حضور Riddler (مسئول معماهای جذاب قسمت‌های قبل) در وقایع‌نگاری داستان‌های مصور بتمن به زمانی بعدتر از ماجراهای Arkham Origins اختصاص دارد، بعید است او را دراین‌قسمت ببینیم. البته سازندگان از وجود اسرار تازه‌ای خبر داده‌اند.

این عنوان بزودی (حدود چهار ماه دیگر) برای کنسول‌های X360، PS3 و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. همچنین نسخه ویژه‌ای از آن برای کنسول‌های دستی PS Vita و 3DS منتشر خواهد شد.

 Thief

سری بازی‌های Thief محبوبیت‌ فوق‌العاده‌ای نزد هواداران دارند. این‌عنوان قرار است بازآفرینی این سری بازی باشد و توسط Eidos Montreal ساخته می‌شود که انتشار آن را هم Square Enix به عهده دارد.

این بازآفرینی فقط برای کنسول‌های نسل بعد سونی و مایکروسافت، به همراه رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد.



شخصیت اصلی داستان گَرِت، یک دزد ماهر که سال‌هاست از خانه خود دور بوده باز می‌گردد و متوجه می‌شود یک شاه ظالم با نام بارون بر آنجا حکومت می‌کند.

در حالی که یک بیماری هولناک شهر را در برگرفته، قشر مرفه روز به روز پولدارتر می‌شوند و غرق در لذت، زندگی می‌کنند. گرت هم تصمیم می‌گیرد از این اوضاع به نفع خود استفاده‌کند.

مراحل شدیدا غیرخطی است و هر طور که شما بخواهید پیش می‌رود البته با وجود شباهت این عنوان با بازی همتراز خود، یعنی Dishonored، نمی‌توانید راحت به دل دشمن بزنید و حتی اگر روند خشونت‌باری را پی بگیرید، باز هم باید از درون سایه‌ها کار را دنبال کنید. برای انجام ماموریت‌های خود توانایی‌های زیادی در دست دارید.

برای مثال گرت می‌تواند مسافت‌های کوتاه را با سرعت بالایی طی کند و بدون دیده شدن از پشت سر یک جسم به پشت سر دیگری برود. قابلیت فوکوس به بازیکن این امکان را می‌دهد که اهداف و دشمنان را حتی از پشت دیوار تشخیص دهد و قدم‌هایش را محتاطانه‌تر بردارد.

انواع تجهیزات مانند تیرهای آتش‌زا یا حتی خیس (برای خاموش کردن مشعل‌ها و فانوس‌ها) در دسترس بازیکن است.

سلامتی در این عنوان بازیابی خودکار ندارد و برای احیای آن باید دست به دامن انواع معجون و نوشیدنی شوید که براحتی به دست نمی‌آیند.

تیرهای طناب‌دار نیز در این قسمت وجود دارد که برای دسترسی به نقاط مشکل به کار می‌آیند.

Murdered: Soul Suspect

یکی دیگر از نمایش‌های خارق‌العاده Square Enix در 3 E امسال به بازی Murdered: Soul Suspect مربوط می‌شود.

این بازی توسط Airtight Games تولید شده و اوایل سال 2014 برای کنسول‌های X360، PS3 و رایانه‌های شخصی به بازار خواهد آمد. این بازی به سبک اکشن ماجرایی و معمایی خواهد بود.

داستان آن ماجرای فردی به نام رونان اوکانر را روایت می‌کند. او در همان ابتدای بازی کشته می‌شود سپس در قالب یک شبح بازمی‌گردد تا راز قتل خود را کشف کند.

در این بازی خبری از تیراندازی نیست و هیچ سلاح خاصی ندارید. می‌توانید در صحنه‌ها بچرخید با استفاده از قوه بصری خود مدارک را کنار هم بچینید، یا در صورت لزوم در قالب یکی از افرادی که در صحنه ایستاده‌اند فرو بروید.

در این حالت هیچ کنترلی روی فرد مورد نظر نخواهید داشت، اما می‌توانید آنچه را که او می‌بیند ببینید، یا حرف‌هایش را کلمه به کلمه بشنوید. ماجراهای بازی در Salem، مرکز اوریگان آمریکا رخ می‌دهد.

دنیایی موازی در بازی وجود دارد که با نام Dusk یا گرگ و میش شناخته می‌شود.  در این دنیا رونان می‌تواند ارواح دیگر و شکل اصیل و قدیمی بنای ساختمان‌ها را ببیند. هر جا که فردی متحمل رنج و عذاب شده، تصویری به یادگار مانده که در این دنیا قابل رویت است.

در کنار مراحل داستانی اصلی، مراحلی هم به صورت فرعی وجود دارد که به همین دنیا مربوط می‌شود.

دشمنان شما را ارواحی تشکیل می‌دهد که به دلیل گذراندن زمان بیش از حد در دنیای گرگ و میش، خود را گم کرده و تبدیل به ارواحی شیطان صفت شده‌اند که اعتقاد دارند با دریدن ارواح دیگر می‌توانند به رستگاری دست بیابند.

رویارویی مستقیم با این ارواح عملا غیرممکن است و تنها راه برای مقابله با آنها، این است که به هر نحوی، از پشت سر به آنها نزدیک شده و آنها را از درون نابود کنید.

برای چنین عملی، می‌توانید همانند یک شبح از دیوارها بگذرید و پشت سر آنها ظاهر شوید، یا این‌که به کالبد افراد در حال گذر نفوذ کنید تا با حرکت آنها، به موقعیت مناسب رسیده و برای از بین بردن ارواح خبیث اقدام‌کنید.

طبق گفته سازندگان دنیای موازی گرگ و میش محدود زمان خاصی نیست و ظاهرا قرار است بازی با زمان هم یکی دیگر از موضوعات بازی باشد. تا به حال دو قسمت از بازی، یعنی یک قبرستان و یک دیوانه‌خانه تائید شده که نوید فضاسازی هولناکی را می‌دهد.

ضمنا از قسمت خاصی از داستان به بعد، توانایی این را دارید که به مراحل گذشته برگشته و با دقت آنها را نیز بررسی کنید.

در مورد حالت مرگ در بازی هم سازندگان به از بین رفتن شبح رونان توسط ارواح خبیث، و فاسد شدن روح وی به علت حضور بیش از حد در دنیای گرگ و میش اشاره کرده‌اند. ظاهر بازی حالتی Noir دارد و از آمریکای دهه 1930 الهام گرفته است.

آن‌طور که از نمایش این عنوان برآمد، آنها در خلق فضایی غمین و وهم‌آلود موفق بوده‌اند و قطعا طرفداران سبک‌های ماجرایی و معمایی برای عرضه این عنوان لحظه‌شماری خواهند کرد.

سیاوش شهبازی - ضمیمه کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها