پلیس اندونزی 71 مهاجر ایرانی را که قصد داشتند با گذر از آب‌های خطرناک جنوب این کشور خود را به استرالیا برسانند، دستگیر کرد.
کد خبر: ۵۷۷۰۸۷

این افراد قصد داشتند به صورت غیرقانونی از طریق آب‌های منطقه لباک در جنوب اندونزی خود را به جزیره کریسمس استرالیا برسانند.

رئیس پلیس منطقه لباک اندونزی در این باره گفت: این 71 مهاجر غیرقانونی اکنون در بازداشت بخش قاچاق انسان پلیس اندونزی هستند.

این مهاجران غیرقانونی پس از آن دستگیر شدند که قایق آنها بر اثر امواج شدید در آب‌های نزدیک جزیره دلی اندونزی گرفتار شد.

در پی این حادثه، چند ماهیگیر محلی به کمک آنها شتافته و آنان را به جزیره دلی منتقل کردند؛ جایی که پلیس و نیروی دریایی اندونزی با حضور در آنجا آنها را دستگیر کردند.

از مجموع 71 مهاجر ایرانی دستگیر شده 52 نفر مرد، 14 زن و چهار کودک و یک نوزاد هستند و همگی آنها قصد داشتند پس از رسیدن به جزیره کریسمس متعلق به دولت استرالیا، درخواست پناهندگی دهند. / ایسنا

مراسم آتش‌بازی خونین در کالیفرنیا

در نمایش‌های آتش‌بازی در جنوب کالیفرنیا بیش از 30نفر مجروح شدند.

مقام‌های محلی کالیفرنیا با اعلام این که بسیاری از لوازم و مواد آتش‌بازی به طور اتفاقی به سمت شرکت‌کنندگان در مراسم پرتاب شده عنوان کردند دست‌کم 34 نفر در این حادثه مجروح و روانه بیمارستان شدند.

سخنگوی پلیس کالیفرنیا گفت: بررسی‌های اولیه حاکی است که یکی از سکوهای پرتاب سقوط کرده و در پی آن بخشی از وسایل و مواد آتش‌بازی به سمت مردم پرت شده است. / ایسنا

ازدواج پیرمرد 92 ساله عراقی با زن 22 ساله

پیرمرد نود و دو ساله عراقی در دومین ازدواج خود، زن جوانی را که با وی 70 سال فاصله سنی دارد، برای زندگی مشترک انتخاب کرد.

این مرد نود و دو ساله که صاحب 16 فرزند است، پس از فوت همسر اولش با زن جوان بیست‌و‌دو ساله‌ای ازدواج کرد. در جشن عروسی این پدربزرگ، دو نوه‌اش نیز مراسم عروسی خود را برگزار کردند. این پیرمرد کشاورز می‌گوید: برنامه‌ریزی برای این روز خاص مدت‌ها طول کشید؛ چرا که نوه‌هایم می‌خواستند مراسم عروسی‌شان با عروسی من همزمان باشد. /جام جم آنلاین

سانحه مرگبار در ساحل عاج عروسی را به عزا تبدیل کرد

پلیس راهنمایی و رانندگی ساحل عاج جمعه اعلام کرد بر اثر برخورد دو خودرو در کاروان همراه یک ماشین عروس در یوپوگون (غرب ابیجان) هشت نفر کشته و شمار زیادی زخمی شدند. یکی از مسئولان پلیس راهنمایی و رانندگی ساحل عاج به خبرنگاران گفت حادثه بر اثر برخورد یک مینی‌بوس و یک اتوبوس روی داد.

وی بی‌احتیاطی رانندگان دو خودرو بویژه مینی‌بوس را عامل این تصادف دانست. / واحد مرکزی خبر

برخورد قطار با یک اتوبوس در شرق پاکستان

در برخورد قطار مسافربری با اتوبوسی در منطقه شیخوپوره از شهرهای ایالت پنجاب در شرق این کشور ۱۳ نفر کشته شدند.

پلیس شهر شیخوپوره گفت: قطار مسافربری از شهر لاهور، مرکز ایالت پنجاب عازم شهر بندری کراچی در جنوب پاکستان بود که با اتوبوسی که در مسیر ریل آهن در حرکت بود، برخورد کرد. به گفته شاهدان، این اتوبوس با ۲۵ سرنشین پس از برخورد با قطار واژگون شد. تیم‌های امدادی با حضور در محل حادثه، اجساد قربانیان و زخمی‌های این حادثه را به مرکز پزشکی قانونی و بیمارستان شهر شیخوپوره منتقل کردند. تعدادی از زنان و کودکان در میان قربانیان این حادثه مرگبار به چشم می‌خورند.

به دلیل وضع جسمانی وخیم برخی مجروحان، احتمال افزایش تعداد قربانیان تصادف وجود دارد. / ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها