کد خبر: ۵۷۳۸۴۷
میامی در راه افتخار

میامی هیت موفق شد در بازی هفتم فینال بسکتبال NBA بر سن‌آنتونیو غلبه کند و برای دومین بار پی در پی قهرمان بسکتبال NBA شود. دیدار هفتم و پایانی فینال لیگ بسکتبال NBA بین تیم‌های میامی هیت و سن‌آنتونیو در سالن امریکن ایرلاینز آره‌نا برگزار شد. میامی هیت که سال گذشته نیز عنوان قهرمانی را از آن خود کرده بود، در این مسابقه با استفاده از شرایط میزبانی موفق شد با حساب 95 بر 88 حریفش را شکست داده و جام قهرمانی را برای دومین سال پیاپی بالای سر ببرد. لبران جیمز پادشاه در این بازی ستاره بی‌چون و چرای میامی و میدان بود. او با کسب 37 امتیاز، 12 ریباند و 4 پاس منجر به گل دبل‌دبل کرد و بهترین بازیکن میدان شد. جیمز پیش از پایان مسابقات عنوان ارزشمندترین بازیکن این فصل را نیز از آن خود کرده بود.

تیم دانکن نیز از سن‌آنتونیو با تصاحب 24 امتیاز و 12 ریباند تأثیرگذارترین بازیکن تیمش بود. تلاش او به همراه بازیکنانی مانند تونی پارکر و منو جینو بلی در بازی هفتم بی‌نتیجه ماند و آنها نتوانستند قهرمانی را از آن خود کنند. با توجه به سن و سال بالای بازیکنان سن‌آنتونیو به نظر می‌رسد پوپویچ سرمربی تیم در آینده‌ای نزدیک به فکر جانشینان جوان برای ستاره‌های سن آنتونیو باشد. برای میامی هیت که این سومین قهرمانی آنها از ابتدای برگزاری رقابت‌های NBA بوده است، لبران جیمز در طول این فصل همان بازیکن مقتدر همیشگی بوده است. این تیم را با پت ریلی مربی سابق باشگاه می‌شناسند که اکنون مدیر میامی است. سرمربی کنونی تیم، اریک سپولسترا اصالتی فیلیپینی دارد که توانست بین ستارگان میامی هماهنگی لازم را به وجود آورد. تیم میامی هیت در شهر میامی که در ایالت فلوریدا واقع شده است فعالیت می‌کند. آنها در تقسیم‌بندی NBA در منطقه جنوب شرق کنفرانس شرق بازی می‌کنند. بازی‌های خانگی این تیم در استادیوم امریکن ایرلاینز آره‌نا (American Airlines Arena)، که در جنوب شهر میامی واقع شده است برگزار می‌شود.

میامی هیت در سال ۱۹۸۸ تاسیس شده است. این تیم و تیم اورلاندو مجیک، دو نماینده ایالت فلوریدا در لیگ بسکتبال NBA هستند. میامی تاکنون ۱7 بار به مرحله پلی‌آف NBA رسیده است. این تیم در کارنامه خود 10 قهرمانی منطقه، 4 قهرمانی کنفرانس و 3 قهرمانی لیگ را به ثبت رسانده است. از بازیکنان مطرح این تیم می‌توان به گلن رایس، آلنزو مورنینگ و دوین وید اشاره کرد. میامی در سال 2006 با پت ریلی قهرمانی NBA شد. ریلی جزو ۱۰ مربی برتر تاریخ لیگ NBA محسوب می‌شود. با پیوستن لبران جیمز و کریس باش به این تیم در فصل 2011-2010 و تشکیل Big Three، میامی به یکی از مدعیان لیگ تبدیل شد. آنها در فینال فصل 2011ـ2010 با نتیجه ۴ـ۲ مقابل دالاس شکست خوردند و جام قهرمانی را از دست دادند، اما در فصل 2012-2011 با هماهنگی بیشتر توانستند اوکلاهما را ۴ـ۱ مغلوب کنند و دومین قهرمانی را به دست آورند.

محمد رضاپور / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها