نگرانی از اعتراض های برزیل

جام کنفدراسیون ها تعلیق نمی شود

مسئولان فیفا انتشار اخباری مبنی بر تعلیق و لغو برگزاری رقابت های جام کنفدراسیون ها را تکذیب و اعلام کردند که این رقابتها تا آخرین بازی برگزار می شود.
کد خبر: ۵۷۳۱۳۸
جام کنفدراسیون ها تعلیق نمی شود

رقابت های جام کنفدراسیون ها در روز 15 ژوئن آغاز شد و قرار است تا روز 30 ژوئن ادامه یابد ولی اعتراضات اجتماعی در روزهای اخیر در خیابان های برزیل نگرانی هایی را ایجاد کرده است.

حالا مسئولان فیفا با انتشار بیانیه ای اعلام کردند که قصد تعلیق این بازیها را ندارند:« تا به این تاریخ، نه فیفا و نه کمیته برگزاری محلی، بحثی درمورد احتمال تعلیق این رقابت ها را مطرح نکرده اند.»

پیش از این استادو د سائوپائولو در گزارشی به این نکته اشاره کرده بود که مسئولان فیفا در حال مذاکره با سران تیم های حاضر در این رقابت ها هستند تا بدین ترتیب آنها را برای ادامه حضور دراین تورنمنت متقاعد کنند. دراین گزارش می خوانیم« اعتراضات خیابانی در شهرهای برزیل مسئولان فیفا را وادار کرده تا با سران تیم ها برای ادامه حضور درجام کنفدراسیون ها وارد مذاکره شوند.»

این روزنامه به این نکته اشاره کرده بود که در سالوادور د بائیا به دو اتومبیل فیفا حمله شده. در شهری که بازی دو تیم اروگوئه و نیجریه در آن برگزار شد.

درادامه این گزارش می خوانیم:« این رقابت برای مسئولان برگزاری آن مثل یک کابوس شده. فیفا تصورش را نمی کرد که یک رویداد بی عیب و نقص پیش رو باشد ولی با بروز مشکلات، مشخص شد که اوضاع از آنچه قبلا پیش بینی می شد بدتر است.»

در وب سایت سی.بی.ان می خوانیم:« در صورت تعلیق این تورنمنت ، فیفا ممکن است از سران برزیل غرامت دریافت کند.»

دراین گزارش درعین حال به این نکته اشاره شده که یکی از هشت تیم حاضر در این تورنمنت، درحال تحت فشار گذاشتن سران فیفاست و به آنها می گوید که قصد ترک این تورنمنت را دارد؛ چرا که آنها نگران اعضای خانواده هایشان هستند که برای تماشای بازی ها به برزیل آمده اند. از دید قانونی، مسئولان فیفا اعلام کرده اند که در صورت تعلیق و لغو این بازیها، از دولت برزیل غرامت خواهی خواهند کرد.»

اولین قربانی این اعتراضات یک جوان 18 ساله بود که درگذشت او را باید به اتفاقات دیگری از جمله دزدی از اردوی کاروان اسپانیا در رسیفه و مشکلات فراساختاری اضافه کرد. به هواداران اروگوئه حملاتی شده و بارها مسیرهای عبور بسته شده

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها