یک میلیون و 86 هزار و 613 داوطلب در این دوره از آزمون ثبت‌نام کرده‌اند

توزیع کارت کنکور از فردا

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به برگزاری آزمون سراسری سال 92 در روزهای ششم، هفتم و هشتم تیر، گفت: کارت ورود به جلسه آزمون از دوم تیر توزیع می‌شود.
کد خبر: ۵۷۳۰۵۲

حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: داوطلبان می‌توانند تا روز چهارشنبه پنجم تیر از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org، نسبت به دریافت کارت آزمون اقدام کنند.

وی با بیان این‌که یک میلیون و 86 هزار و 613 داوطلب در این دوره از آزمون ثبت‌نام کرده‌اند، اظهارکرد: از این تعداد 645 هزار و 711 داوطلب زن و 440 هزار و 902 داوطلب مرد شرکت کرده‌اند، که این آمار نشان می‌دهد تعداد داوطلبان ثبت‌نامی نسبت به سال گذشته، 20 هزار و 339 نفر افزایش یافته است.

تسهیلات سازمان سنجش  برای کنکوری‌های معلول

مشاورعالی سازمان سنجش با اشاره به آمار داوطلبان معلول در کنکور 92، از ارائه تسهیلات بیشتر در گزینش نهایی برای این دسته از داوطلبان خبر داد.

حسین توکلی افزود: تسهیلات ویژه‌ای برای داوطلبان نابینای مطلق، کم‌بینا، ناشنوای مطلق، کم‌شنوا و معلولان جسمی حرکتی در نظر گرفته شده است و این دسته از داوطلبان باید در زمان ثبت‌نام بند 22 تقاضانامه را تکمیل کرده و تائیدیه سازمان بهزیستی را به سازمان سنجش ارسال کرده باشند. وی با اشاره به ثبت‌نام 1823 داوطلب معلول در کنکور سراسری 92، گفت: از این تعداد 241 نفر نابینای مطلق، 373 کم بینا، 91ناشنوای مطلق، 180 کم‌شنوا و 932 معلول جسمی حرکتی هستند.

توکلی با بیان این‌که حوزه امتحانی این دسته از داوطلبان از حوزه دیگر داوطلبان مجزا تعیین شده است، اظهارکرد: حوزه امتحانی این دسته از داوطلبان در تهران، دانشکده علوم توانبخشی و بهزیستی است.

مشاور عالی سازمان سنجش افزود: به منظور فراهم کردن تسهیلات لازم برای پاسخگویی به سوالات داوطلبان نابینای مطلق، علاوه بر در نظر گرفتن منشی مسلط به زبان عربی و انگلیسی سوالات برخی دروس به صورت خط بریل تهیه شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها