این قاب فقط قاب نیست

لاجیتک، شرکتی که بیشتر در زمینه تولید قطعات جانبی از قبیل ماوس، صفحه کلید، میکروفن، دسته کنترل و وبکم رایانه‌های رومیزی شناخته می‌شود، فعالیت خود را از سال 1360 در سوئیس آغاز کرد. این شرکت از آن سال تا به حال روی تولید قطعات و لوازم جانبی دنیای کامپیوتر ازجمله بلندگو و هدفن برای گوشی‌های همراه و پخش‌کننده‌های قابل حمل موسیقی نیز تمرکز داشته است؛ اما بتازگی لاجیتک کمی پای خود را از رسم سی و دو ساله خویش فراتر گذاشته و قابی مخصوص برای تبلت‌های اپل موسوم به آی‌پد تولید کرده است.
کد خبر: ۵۶۸۱۰۷

 این پوشش که فابریک اسکین (FabricSkin) نام دارد، تنها یک محافظ ساده نیست، بلکه در دل خود یک صفحه کلید شکیل را نیز پنهان کرده که کار تایپ با آی‌پد را آسان‌تر می‌کند. این قاب علاوه بر ضد‌آب بودن، ضدضربه نیز هست و می‌تواند در برابر سقوط از ارتفاع یک و نیم متری، از تبلت محافظت کند. پلاستیک به‌کار‌رفته در این پوشش با وجود محکم بودن، خیلی هم انعطاف‌پذیر است.

اما نکته اینجاست که با قرار دادن آی‌پد درون این قاب، وزن و ضخامت آن از تبلت سرفیس پرو کیبورددار مایکروسافت، بیشتر می‌شود.

از آنجا که این کیبورد در برابر آب مقاوم است، لاجیتک مجبور بوده کیفیت پاسخ‌دهی به‌تایپ را کمی فدای ضد‌آب بودن بکند؛ قابلیتی که جذاب است ولی از کیفیت و دقت تایپ کم کرده است. با این حال این صفحه کلید خوب ساخته شده و اثر انگشت را نشان نمی‌دهد و احساس خوبی را در لمس کردن کلیدها به کاربر انتقال می‌دهد. علاوه بر آن وقتی تبلت به صورت افقی روی صفحه کلید قرار می‌گیرد با استفاده از قابلیت مغناطیسی‌ای که در درون آن به کار رفته است، مانع از حرکت و لیز خوردن تبلت می‌شود.

با اقدام مایکروسافت در تولید یک تبلت مجهز به صفحه کلید، به نظر می‌رسد که اپل باید فکری جدی در ساخت یک کیبورد مناسب برای رقابت با مایکروسافت کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها