بعد از والیبال ایران- کوبا اشک در چشمانم جمع شد؛

مایلی کهن: زیر توپ زدن که اعتماد به نفس نمی شود!

اتفاقاتی که پای دایی را به پرسپولیس کشاند

پرسپولیس ؛ همه چیز مطابق میل دایی

در حالی که همه منتظر بودند مایلی‌کهن یا ابراهیم‌زاده به عنوان سرمربی انتخاب شوند باشگاه پرسپولیس و شخص مدیرعامل از توافق با علی دایی خبر داد که کمتر کسی تصور می‌کرد به دلیل اختلاف‌های یک‌سال اخیر بین رویانیان و دایی این انتقال ممکن باشد.
کد خبر: ۵۶۶۲۸۸
پرسپولیس ؛ همه چیز مطابق میل دایی

شمار اختلاف‌هایی که در فوتبال ما به دوستی و صلح ظاهری می‌انجامد روز‌به‌روز بیشتر می‌شود. شاید این هم از مزایای حرفه‌ای‌بودن است که کمتر به آن توجه می‌کنیم، اما هرچه هست هنجار نیست و بدون شک از آسیب‌های پنهان جامعه فوتبال امروزی است که در اکثر مواقع نیز به باشگاه‌ها و مخاطبان آن لطمه می‌زند که البته امیدواریم این بار این اتفاق درباره پرسپولیس نیفتد تا حداقل بعد از سال‌هایی که دست این تیم از رسیدن به جام قهرمانی کوتاه مانده، لیگ سیزدهم فصلی نو برای پایان ناکامی‌هایش باشد.

در فوتبال ما شنیدن اخبار غیرمنتظره از آنچه همگان پیش‌بینی‌اش می‌کنند مرسوم‌تر شده است، در حقیقت تا روز قطعی‌شدن یک اتفاق نمی‌توان در مورد درستی آن حرفی زد. با شکست پرسپولیس برابر سپاهان در فینال جام‌حذفی‌، سرخپوشان برای سومین بار در دوران ریاست رویانیان، سرمربی خود را از دست دادند تا دوباره برای انتخاب جانشینی که در لیگ جدید روی نیمکت بنشیند دچار چالش جدی شوند. این‌بار گرانی ارز و دلایل دیگری از جمله ترس از ناکامی مربی خارجی باعث شد سرخ‌ها روی گزینه‌های داخلی تمرکز کنند، طبق معمول نام تعدادی از مربیانی که اغلب در این مواقع در فهرست پرسپولیس قرار می‌گیرند بر سر زبان‌ها افتاد تا این‌که رسید به دو گزینه نهایی که یکی به قول رویانیان توصیه وزارت ورزش بود و دیگری نظر مدیرعامل.

در حالی که همه منتظر بودند مایلی‌کهن یا ابراهیم‌زاده به عنوان سرمربی انتخاب شوند باشگاه پرسپولیس و شخص مدیرعامل از توافق با علی دایی خبر داد که کمتر کسی تصور می‌کرد به دلیل اختلاف‌های یک‌سال اخیر بین رویانیان و دایی این انتقال ممکن باشد، انتقالی که مبتنی بر همان دوستی‌ها و آشتی‌های مرسوم فوتبال ماست که می‌تواند با هر تلنگری دچار گسست شود که نمونه آن را زیاد داشته‌ایم. در حال حاضر رویانیان یکی از حامیان دایی است و اخبار پشت پرده حکایت از آن دارد که تاکنون نیز با تمام خواسته‌های علی دایی موافقت کرده است. به نظر می‌رسد تغییرات پرسپولیس بیشتر از آن‌که معطوف به بازیکنان باشد در اطراف تیم اتفاق می‌افتد که از شروط علی دایی برای پیوستن به پرسپولیس بوده است.

کادر فنی؛ همه همراهان دایی

تعدادی از کارشناسان بر این باورند که اصرار به استفاده از دستیاران و برخی بازیکنان مورد علاقه دایی در پرسپولیس از اشتباهات او در دوره قبلی مربیگری‌اش در این تیم بوده است. اما این از ویژگی‌های دایی است که در چند سال حضورش در دنیای مربیگری به آن پایبند بوده است. این‌بار نیز با وجود آن‌که خودش در ایران نیست، اما نماینده‌اش این موضوع را به عنوان یکی از شروط دایی برای پیوستن به پرسپولیس مطرح کرده؛ میاچ، مربی کرواتی که در پرسپولیس و راه‌آهن دستیار دایی بوده این‌بار هم به پرسپولیس خواهد آمد. دیگر اعضای کادر فنی هم از بین کسانی انتخاب می‌شوند که قبلا با دایی کار کرده‌اند، تجربه این را می‌گوید.

وقتی سرمربی، سرپرست را انتخاب می‌کند

گفتن از اختلاف‌های یک سال اخیر دایی و رویانیان چیز تازه‌ای نیست، مشکلی که با میانجیگری علی پروین هم حل و فصل نشده بود و هر روز وارد فاز تازه‌ای می‌شد. میان این اختلاف‌ها و تعارض‌ها، اما تقابل دیگری هم شکل گرفت که هنوز ادامه دارد، دعوای علی دایی و سعید شیرینی، سرپرست موقت این تیم که طبق خواست دایی دیگر نباید در این جایگاه باشد، شاید این هم فقط در فوتبال ما اتفاق بیفتد که سرپرست را سرمربی انتخاب کند. گفته می‌شود محمد پنجعلی که برای مذاکره پرسپولیس با دایی پل ارتباطی بین او و رویانیان بوده احتمالا سرپرست می‌شود. پنجعلی ضمن خوشحالی از انتخاب دایی در این مورد به «جام‌جم» گفت: مدیرعامل قبل از انتخاب دایی، من را به عنوان گزینه سرپرستی به هیات‌مدیره و کمیته فنی پیشنهاد داد که دوستان موافق بودند، بنابراین موضوع ربطی به حضور علی دایی ندارد و البته هنوز قطعی هم نشده، باید صبر کنیم و منتظر تصمیم آقای رویانیان باشیم. من که خوشحال می‌شوم بتوانم به پرسپولیس کمک کنم.

این در حالی است که گفته می‌شود علی دایی حتی بازگشت خوردبین به پرسپولیس را پیشنهاد داده و معتقد است ‌‌تجربه او در این زمینه می‌تواند کارساز باشد.

حضور دایی به نفع بازیکنان پرسپولیس

دفعه پیش که علی دایی به پرسپولیس آمد تعداد زیادی از بازیکنان از آنجا که رابطه خوبی با دایی نداشتند یا مورد تائید او نبودند از پرسپولیس جدا شدند. اما این‌بار به نظر می‌رسد بجز علی کریمی که بعید به نظر می‌رسد جایی در تیم پرسپولیس داشته باشد، دیگر بازیکنان با آمدن دایی برای تمدید قرارداد خود ترغیب می‌شوند.‌ مذاکره با نیلسون از قبل آغاز شده، از آنجا که گزینه دروازه‌بان انتخاب سختی برای همه تیم‌هاست احتمالا دایی مشکلی برای حضور این دروازه‌بان برزیلی ندارد، مگر آن‌که پرسپولیس نتواند رضایت او را جلب کند تا دایی مجبور شود گزینه ایرانی دیگری را جایگزین کند. رضا محمدی هم یک‌سال دیگر قرارداد دارد و یک فصل دیگر با پرسپولیس خواهد بود، چون در مصاحبه‌هایش هم اعلام کرده تمایلی به جدایی ندارد.

سیدجلال حسینی از بازیکنان مورد علاقه علی دایی است که در کنار بنگر خیال او را از عمق دفاع راحت می‌کند. خانزاده هم در راه‌آهن شاگرد دایی بوده و نورمحمدی هم به نظر مورد تائید دایی است. با این حساب بعید است خط دفاعی پرسپولیس زیاد دست بخورد، شجاع خلیل‌زاده هم اضافه شده و احتمالا این خط با همین ترکیب بسته می‌شود.

خط میانی اما احتمالا بیشترین تغییر را دارد. محمد نوری را که طی این مدت زیاد از جدایی حرف زده و حتی شایعاتی مبنی بر مذاکره‌اش با استقلالی‌ها منتشر شده، باید یکی از بازیکنانی بدانیم که در این تیم می‌ماند، چون هم خودش دوست دارد با دایی کار کند و هم بعید است دایی بگذارد پرسپولیس او را از دست بدهد. حضور کریمی را باید منتفی بدانیم، علی دایی احتمالا بازیکن خارجی دیگری را جانشین ولاتکو و پروویچ خواهد کرد و جدایی آنها دور از ذهن نیست. رضا حقیقی که انتقالش برای رویانیان هزینه‌بر بوده، عملکرد قابل قبولی داشته که نشان می‌دهد شانس ماندنش بیشتر است، اما شرایط ماهینی و پولادی معلوم نیست. دایی نام پیام صادقیان، هافبک هجومی ذوب‌آهن را به باشگاه داده تا مذاکره را برای انتقالش آغاز کند، موفقیت در جذب بازیکنان جدید سرنوشت ماهینی و پولادی را معلوم می‌کند.

و سرانجام خط حمله؛ پیش از انتخاب دایی گفته می‌شد هادی نوروزی در فهرست مازاد پرسپولیسی‌ها قرار می‌گیرد، اما با حضور دایی زوج نوروزی و رضایی، مورد علاقه دایی است. انصاری فر هم که تصمیم داشت جدا شود ماندنی می‌شود، اما محمد قاضی با این‌که گفته می‌شود مورد تائید دایی است، احتمالا جدا خواهد شد تا به تیمی برود که ثابت بازی کند و از نیمکت‌نشینی رهایی یابد. البته بعید نیست دایی چند پرسپولیسی سابق را که از این تیم جدا شدند و رابطه خوبی با او دارند در فهرست خرید قرار دهد.

فعلا همه چیز روبه‌راه است

همه چیز فعلا خوب است، رویانیان برای تحقق خواسته‌های دایی قول مساعد داده، تعداد پیشکسوتان موافق با دایی ظاهرا بیشتر از مخالفان است، هواداران هم همین طور، اما این‌که این اتحاد و دوستی بین پرسپولیسی‌ها تا پایان لیگ سیزدهم دوام بیاورد و مهمتر از آن به کامیابی برسد پرسشی است که زمان، پاسخ آن را مشخص می‌کند. امیدواریم این تیم سنجیده پیش برود و این بار از این انتخاب ضرر نکند.

سارا احمدیان‌ /‌ جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها