سیستم کنترل جادویی بدنه در بنز

چگونگی کارکرد سیستم Magic Body Control در نسل جدید اس کلاس NEW 2014 Mercedes S-Class MAGIC BODY CONTROL
کد خبر: ۵۶۴۷۹۰
سیستم کنترل جادویی بدنه در بنز

به سادگی مشاهده می‌کنید که لرزش‌ها و تکان‌های ناگهانی خودرو در سیستم "کنترل جادویی بدنه" تا چه میزان کاهش یافته و برای بهتر نشان دادن این موضوع از قرار دادن یک لیوان آب داخل خودرو نیز بهره گرفته شده.

 

مرکز تحقیقاتی و مهندسی پیشرفته بنز اعلام کرد که به زودی سیستمی به نام سیستم کنترل جادویی بدنه روی مرسدس لوکس سری اس نصب خواهد شد. این سیستم که مدل جدید و پیشرفته سیستم ای.بی.سی است پس از سه سال تلاش مهندسین مرسدس آمده بهره برداری شده است. نحوه عملکرد ای.بی.سی مرسدس به این شکل است که یک پیستون هیدرولیکی به یاری کمک فنر‌های فولادی می‌رود و به طور دقیق و مناسب وضعیت فنربندی هر چرخ را باشرایط جاده تنظیم می‌کند به طوری که کابین در دست انداز‌ها دچار کمترین تکان‌ها می‌شود اما تمام این اتفاق‌ها زمانی روی می‌دهد که چرخ وارد چاله یا دست انداز می‌شود، حال آنکه سیستم کنترل جادویی بدنه یک گام جلوتر است. این سیستم با دوربینی که در قسمت فوقانی شیشه جلو نصب شده، تصاویر جاده را تا مسافت 13 متری اسکن می‌نماید و اختلاف سطح‌ها را تشخیص داده، اطلاعات آن را تجزیه و تحلیل کرده و به صورت داده‌ایی به واحد کنترل و سیستم کروز کنترل منتقل کند. این دوربین به حدی دقیق است که کوچک ترین دست انداز‌ها را هم تشخیص می‌دهد. سیستم کنترل نیز پس از دریافت اطلاعات با تنظیم کمک فنر‌ها سبب می‌شود چرخ‌ها به نرمی و ظرافت بیشتری از دست اندازها عبور کند.

در حال حاضر این سیستم تا حدودی سنگین و حجیم است. خودروسازی مرسدس سعی دارد حجم ان را کم کند و آن رابرای خودروهای سری اس کلاس آماده نماید.

علیرضا طیاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها