استاندار هرمزگان از پیگیری به منظور انتقال چندین کانکس از خوزستان به این استان خبر داد و افزود: با اضافه شدن این کانکس‌ها تا حد مطلوبی به نیاز مردم در حوزه اسکان موقت پاسخ داده می‌شود.
کد خبر: ۵۶۲۴۸۴
انتقال خانه‌های موقت زلزله‌زدگان از راه دریا

ابراهیم عزیزی در جلسه ستاد مدیریت بحران هرمزگان که از ساعات اولیه پس از وقوع زلزله تا کنون (سومین روز پس از وقوع زلزله در بشاگرد) با حضور در منطقه شخصا این بحران را مدیریت می‌کند، در جمع مردم آسیب دیده بشاگرد، اظهار کرد: کار اسکان مردم حادثه دیده بشاگرد از ساعات اولیه پس از وقوع زلزله به عنوان یک ضرورت در اولویت کار مسوولان قرار گرفت که با پیگیری‌های صورت گرفته کار اسکان موقت در این مناطق به پایان رسیده است.

استاندار هرمزگان از پیگیری به منظور انتقال چندین کانکس از استان خوزستان به این استان خبر داد و افزود: این کانکس‌ها از طریق دریا به بندرعباس انتقال خواهد یافت و سپس از بندرعباس به بشاگرد منتقل خواهد شد با اضافه شدن این کانکس‌ها تا حد مطلوبی به نیاز مردم در حوزه اسکان موقت پاسخ داده می‌شود.

وی با بیان اینکه تامین نیازهای فوریت‌دار آسیب دیدگان در اولویت قرار دارد، از آماده باش اکیپ‌های راهداری در مسیرهای آسیب دیده خبر داد و ابراز کرد: پس از اسکان موقت بازگشایی مسیرهای تردد به منظور تسریع در خدمت‌رسانی با جدیت پیگیری شد که با وجود پس لرزه‌های شدید تمام مسیرها در حال حاضر بازگشایی شده‌اند.

عزیزی در ادامه با اشاره به ضرورت گسترش خدمات درمانی و بهداشتی در روستاهای حادثه‌دیده بیان کرد: سعی ما این است با توسعه خدمات درمانی و بهداشتی در روستاها به این نیاز مهم مردم منطقه نیز رسیدگی کنیم.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان خاطرنشان کرد: به رغم پس لرزه‌های شدید و مستمر در منطقه روند خدمات رسانی به مردم برای یک لحظه هم متوقف نشده است.

عزیزی در ادامه گفت: اسکان دائمی، بازسازی و ایمن سازی واحدهای مسکونی آسیب دیده نیز به زودی با جدیت انجام می‌شود.

وی افزود: برآورد خسارت توسط بنیاد مسکن انجام شده و با هماهنگی صورت گرفته با هیات دولت اعتبارات خوبی به این امر مهم اختصاص خواهد یافت.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه بازسازی واحدهای مسکونی اولویت دولت است، یادآور شد: نگاه دولت در بشاگرد نگاهی بلندمدت است و تا بازسازی کامل بشاگرد در کنار مردم این منطقه خواهیم بود.

به گفته استاندار هرمزگان بیش از 2300 چادر در میان مردم مناطق حادثه دیده در حال توزیع است.

اعزام هیات هفت نفره کمیسیون عمران به منطقه زلزله زده بشاگرد

رییس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه فردا هیات هفت نفره‌ای از کمیسیون عمران به منطقه زلزله‌زده بشاگرد برای بررسی اقدامات انجام شده اعزام می‌شود گفت‌ که گزارش نهایی این هیات برای قرائت در صحن علنی به هیات رییسه ارایه خواهد شد.

علی اکبر آقایی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به ماموریت مجلس به کمیسیون عمران برای اعزام به منطقه زلزله زده بشاگرد گفت: قرار است فردا هیات هفت نفره‌ای از کمیسیون عمران شامل منصور آرامی، محمدرضارضایی، نبی‌الله احمدی، سید احسن علوی، علی نعمت چاردولی، محمد فیروزی به همراه سید عبدالکریم هاشمی نماینده میناب به منطقه زلزله زده بشاگرد اعزام شوند.

وی اضافه کرد: این هیات عملکرد هلال احمر و نهادهای مربوطه را در رسیدگی به مردم درمنطقه زلزله‌زده بشاگرد را مورد رسیدگی قرار می‌دهد و نواقص و نارسایی‌ها را و به طور کلی عملکرد را مورد بررسی قرار می‌گردد.

گزارش این هیات در جلسه مشترکی با مسوولان دستگاه‌های اجرایی همچون ستاد بحران، هلال احمر و وزارت بهداشت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس خاطر نشان کرد: با توجه به برگزاری جلسات علنی صبح و بعداز ظهر مجلس برای بررسی لایحه بودجه 92 کمیسیون‌ها امکان برگزاری جلسه را ندارند؛ به همین دلیل به محض فراهم شدن امکانی برای برگزار شدن جلسه کمیسیون عمران یعنی بعد از بودجه گزارش هیات اعزامی به منطقه بشاگرد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: از آن جا که هیات رییس این ماموریت را به کمیسیون داده است قطعا این گزارش به هیات رییسه برای قرائت ارایه خواهد شد. بعد از آن نیز بنده به همراه تعدادی از اعضای کمیسیون و مسوولان اجرایی به منطقه می‌رویم تا اقدامات انجام شده رامورد بررسی قرار دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها