طارق عزیز یکی از شاخص ترین نزدیکان حلقه صدام حسین دیکتاتور سابق عراق اعترافات جدیدی درخصوص گذشته خود وصدام ابراز داشته است.
کد خبر: ۵۵۵۵۷۶
رویکرد خصمانه عربستان،حمله شیمیایی وروانی بودن صدام

به گزارش باشگاه خبرنگاران، طارق عزیز در گفتگویی که با «علی الدباغ» سخنگوی سابق دولت عراق داشت وازشبکه العربیه پخش شد اظهار داشت آمریکا در دوران ریاست جمهوری «رونالد ریگان» خواستار جنگ عراق علیه ایران نبود اما با این وجود عربستان وبرخی دیگر از کشورهای عربی رویکرد خصمانه ای در قبال ایران داشتند.

وی در ادامه با بیان اینکه رهبران آن زمان عراق تصور نمی‌کردند که جنگ با ایران طولانی شود افزود: صدام به راه انداختن جنگ با ایران از سوی اقدامی نسنجیده انجام داد.

طارق عزیز در ادامه با ادعای اینکه پیشنهاد وی در مورد ایران این بوده است که عراق تنها ضربه ای جزئی به ایران وارد کند افزود ورود سربازان عراقی به مناطق مورد مناقشه با ایران برای نخستین بار بسیار التهاب آور بود.

وی همچنین اظهار داشت در آغاز جنگ عراق با ایران با این اقدام موافق نبوده وبه رویکرد سیاسی در این خصوص متمایل بوده است.

طارق عزیز در جایی دیگر از اظهارات خود در خصوص پذیرش قطعنامه 598از سوی رژیم صدام اظهار داشت صدام پس از وارد کردن نیروهای خود به داخل خاک کویت ناچار به پذیرش این قطعنامه شد در حالیکه جنگ خونینی با ایران به راه انداخته بود.

وی همچنین در جایی دیگر از اظهارات خود با اذعان به حمله شیمیایی رژیم صدام به منطقه کُرد نشین حلبچه مدعی شد این اقدام برای ضعیف ترکردن روحیه ایران وضربه ای استراتژیک به این کشور بوده است.

عزیز در ادامه اتخاذ تصمیم حمله به کویت از سوی صدام را اینگونه برمی‌شمرد که صدام حسین در آن زمان بیمار جسمی وروانی بود واین تصمیم را غیرمعمولی دانست.

گفتنی است طارق عزیز معاون دیکتاتور سابق عراق پس از محاکمه هم اکنون در حبس به سر می‌برد واین مصاحبه متعلق به سال2010است که پس از گذشت سه سال روز گذشته در شبکه العربیه پخش شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها