حسادت از جمله ویژگی های انسانهاست که کوچک و بزرک و زن و مرد هم نماین نوشتار به روش برخورد با کودکان حسود می پردازد .
کد خبر: ۵۵۳۷۸۵

کودکان دو ساله یا کوچک‌تر زیاد با واژه حسادت آشنایی ندارند و با خوشحالی حضور یک نوزاد نو رسیده را می‌پذیرند و برای رفتار با نوزاد سعی می‌کنند از حرکات شما تقلید کنند. آن‌ها گاهی یک عروسک بر می‌دارند و مهارتهای بچه داری را با شما تمرین می‌کنند و گاهی از شما می‌خواهد که اجازه دهید نوزاد را در آغوش بگیرد. اینجاست که رفتار صحیح شما می‌تواند حس حسادت را در کودک بزرگ‌تر مهار کند.

  در این هنگام شما نباید بصورت آنی عکس العمل نشان داده و او را از این کار منع کنید، بخصوص در جلوی افراد غریبه یا نا‌آشنا برای کودک، بلکه می‌توانید به آرامی به او بفهمانید که او به تنهایی قادر به اینکار نیست ولی زیر نظر و کنترل شما می‌تواند اینکار را انجام دهد. به او اجازه دهید که جغجغه نوزاد را برایش تکان داده و خلاصه به روش خودش او را سرگرم کند. بچه‌های سه ساله به راحتی می‌توانند نوزاد را بغل کنند و چنانچه مایل به این کار نیستند، شما آن‌ها را تشویق کنید.

  در این سن، کودک تفاوت میان عروسک و نوزاد را به خوبی درک می‌کند. از او بخواهید هنگام خواب نوزاد، همراه شما برای نوزاد شعر و لالایی بخواند و حتی او را تشویق کنید که در حمام کردن نوزاد به شما کمک نماید.

 بچه‌های چهار ساله حس همکاری را به مرور یاد می‌گیرند و همدردی و دلسوزی را درک می‌کنند. آن‌ها توانایی نگهداری و سرگرم کردن نوزاد را دارند و می‌توانند کمک زیادی به پدر و مادر بکنند. در این برهه والدین باید با رفتار مناسب تمامی ابهامات آزار دهنده را در ذهن کودک بزرگ‌تر از بین ببرند و آن‌ها را در نگهداری نوزاد سهیم نمایند.

 بچه‌های پنج ساله و بزرگ‌تر از حس حسادت قوی تری برخوردارند. شما نباید فکر کنید کودکتان بزرگ شده و دیگر حسادت نمی‌کند. بنابراین راهکارهای ذکر شده را بکار برده و به به او بگویید که بدون کمک او نمی‌توانید از عهده تمام کارهای نوزادتان برآیید و مهم‌تر اینکه این مسئله را به دفعات جلوی دوستان و آشنایان مطرح کنید. از فرزند بزگ‌تر بخواهید کتاب‌هایش را برای برادر یا خواهر کوچکترش بخواند یا عکس‌هایش را به او نشان دهد. حتی می‌توانید به او یاد دهید زیر نظر شما لباسهای نوزاد را عوض کند.

>> بیتوته

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها