
به گزارش واحد مرکزی خبر،به گفته دکتر داریوش مظفریان از دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد، میزان سدیم مصرفی توسط هر فردی بر سلامت قلب وی تاثیر میگذارد و خطر ابتلای فرد را به بیماریهای قلبی-عروقی افزایش میدهد.
پژوهشگران در این تحقیقات تاثیرات مصرف نمک را بر بزرگسالان در سالهای 1990 تا 2012 بررسی کردند.
پژوهشگران همچنین تاثیرات مصرف سدیم را بر فشار خون و مخاطرات ناشی از تغییرات سطح فشار خون در ابتلا به بیماریهای قلبی-عروقی، مورد بررسی قرار دادند.
طبق این تحقیقات، نزدیک به یک میلیون (40 درصد) از موارد مرگ و میر ناشی از بیماریهای قلبی مرتبط با مصرف نمک، مرگ پیش از موعد (زیر 65 سال) بودند.
همچنین در میان سی کشور بزرگ جهان، اکراین، روسیه و مصر بیشترین آمار مرگ و میر ناشی از بیماریهای مرتبط با مصرف نمک را داشتند.
به گزارش یونایتدپرس از نیو اورلئان، نتیجه این تحقیقات در جلسه انجمن قلب آمریکا ارائه شد.
حسین کعبی: وقتی فیگو را در جام جهانی زدم....