هجوم زودهنگام ریز‌گردها به استان البرز

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: هجوم ریزگردها به استان امسال زودتر شروع شده است.
کد خبر: ۵۴۷۶۴۳
هجوم زودهنگام ریز‌گردها به استان البرز

حسین میررجبی در آیین جشن درخت کاری که در محل نهالستان بزرگ محمدشهر کرج برگزار شد، اظهار داشت: متاسفانه انسان با دخالت‌های همیشگی خود در طبیعت امروز باعث برهم زنندگی تعادل اکولوژیکی در جهان شده و تبعات آن را نیز به خوبی مشاهده می‌کنیم.

وی افزود: کاهش فضای سبز بر روی کره زمین یکی از دغدغه‌های بشر طی سالیان گذشته یعنی بعد از صنعتی شدن جهان است و در این راستا کنوانسیون‌ها و نهادهای مردمی زیادی برای جلوگیری از بحران محیطی به وجود آمده، ولی هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده و در بسیاری از کشورهای جهان این روند همچنان روبه افزایش است.

مدیر‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز تصریح کرد: یکی از مشکلات موجود هجوم ریزگردها به استانهای کشور از جمله استان البرز است که تا سال گذشته از اواسط اردیبهشت اتفاق می‌افتاد، ولی متاسفانه در سال جاری به دلیل شرایط آب و هوایی و کاهش بارندگی‌ها از سه روز پیش شاهد حضور ریزگردها در استان بوده‌ایم.

میر رجبی وضعیت لایه ازن را نامناسب دانست و گفت: متاسفانه انتشار بیش از حد گازهای گلخانه‌ای فشار زیادی به این لایه وارد کرده است و از نشانه‌های آن، وجود ریزگردها و همین تغییرات اقلیمی است که با کمترین نزولات آسمانی، سیلاب‌های ویرانگر به وقوع می‌پیوندد. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها