رییس سازمان میراث فرهنگی تاکید کرد:

استفاده از ظرفیت مکان رخدادهای انقلاب در جذب گردشگران

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میرا ث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با بیان این که حفظ انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن بر همه واجب است گفت: همه باید قدردان نعمت انقلاب اسلامی باشیم و ارزش‌های انقلاب اسلامی باید حفظ و به نسل‌های آینده منتقل شود.
کد خبر: ۵۴۲۱۹۳
استفاده از ظرفیت مکان رخدادهای انقلاب در جذب گردشگران

به گزارش روز دوشنبه جام‌جم آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، محمد شریف ملک زاده در همایش رونمایی از مکان رخدادهای انقلاب اسلامی که در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد با بیان این که در هشتمین اجلاس شورای سیاستگذاری ثبت آثار کشور 117 مکان رخداد انقلاب اسلامی ثبت ملی شد، افزود: از همه دست اندرکاران و تهیه کنندگان پرونده ثبت ملی این 117 مکان رخداد تشکر و قدردانی می‌کنم و معتقدم ثبت این مکان رخدادها نقش مهمی در انتقال ارزش‌های انقلاب اسلامی به نسل نوجوان و جوان کشور دارد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، ایثارگران و رزمندگان اضافه کرد: حفظ دستاورها و ارزش‌های انقلاب اسلامی و انتقال آن به نسل‌های آینده باعث خواهد شد که انقلاب در برابر هجمه‌های دشمن بیمه شود.

ملک زاده با اشاره به فرا رسیدن 29 بهمن سالروز قیام خونین مردم تبریز در سال 56 افزود: این قیام در تاریخ ملت ایران ثبت و ضبط شده و حاصل این قیام ارزشمند و دیگر قیام‌های شکل گرفته در ایران پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی است که برای به دست آوردن این پیروزی خون‌های بسیاری ریخته شده بنابراین همه باید قدردان نعمت انقلاب اسلامی باشیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور ادامه داد: در طول انقلاب اسلامی شهدایی داده ایم که نام آن‌ها باعث افتخار ملت ایران است و اگرچه این شهدا اکنون در کنار ما نیستند اما روح آن‌ها همواره حاضر و ناظر است و معتقد هستم که ارواح قدسی شهدا این انقلاب را حفظ کرده است.

وی در ادامه با اشاره به تهدیدهای دشمنان در داخل و خارج از کشور تصریح کرد: دشمنان داخلی و خارجی بدانند مردم ایران در کنار رهبر معظم انقلاب اسلامی و در سایه توجهات حضرت ولی عصر(عج) ثانیه به ثانیه به کمال و رشدی که حضرت حق وعده داده است نزدیک می‌شود.

ملک زاده افزود: اتحاد و ایمان مردم ایران می‌تواند این کشور را به کمال مطلوب نزدیک تر کند و من معتقد هستم که اگر اتحاد و وحدت کلمه را از دست بدهیم شهدا انقلاب اسلامی از ما بازخواست خواهند کرد.

معاون رئیس جمهور در بخش دیگر از صحبت‌های خود با بیان این که پرچمدار این انقلاب حضرت ولی عصر (عج) است، یادآور شد: این انقلاب تحت زعامت نائب بر حق امام زمان (عج) به نقطه کمال نزدیک تر می‌شود و تدبیر، هوشمندی و هوشیاری رهبر معظم انقلاب در صحنه‌های مختلف این انقلاب را بیمه کرده است.

وی با بیان این که ثبت رویدادهای مهم انقلاب اسلامی و مکان رخدادهای انقلاب یک اتفاق بزرگی است، اظهار کرد: ثبت این مکان رخدادها گام اول است و برای این که این مکان رخدادها و رویدادهای مهم انقلاب اسلامی به شکل مطلوب حفظ و به نسل‌های بعدی انقلاب منتقل شوند باید اقدامات مهم دیگری انجام داد.

ملک زاده افزود: یکی از کارهایی که باید در این خصوص صورت گیرد تهیه و تدوین کتابچه‌هایی با موضوع مکان رخدادها و رویدادهای انقلاب اسلامی است که بتواند این مکان رخدادها را به نسل‌های آینده به شکل مطلوب معرفی کند.

وی با اشاره به تاریخ، فرهنگ، تمدن ایران زمین یادآور شد: درست است که در ایران ابنیه‌های تاریخی بسیاری داریم که از ارزش فراوانی نیز برخوردار هستند اما باید توجه داشت که در کنار این تاریخ و تمدن بزرگ و کهن میراث بزرگ دیگری به نام «عزت مردم ایران» داریم که قابل قیاس در جهان نیست و باید از این میراث بزرگ به شکل مطلوب حفاظت و حراست کرد.

ظرفیت بالای مکان رخدادهای انقلاب در جذب گردشگران

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به ظرفیت بالای مکان رخدادهای انقلاب در جذب گردشگران داخلی و خارجی اضافه کرد: باید از این ظرفیت برای توسعه گردشگری و جذب هر چه بیشتر گردشگران داخلی و خارجی استفاده کرد چراکه معتقدم یکی از راه‌های انتقال ارزش‌های انقلاب اسلامی به افراد بازدید گردشگران داخلی و خارجی از این مکان رخدادهای مهم و خاطره انگیز است.

وی همچنین از معاونت میراث فرهنگی و پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواست تا با نگارش و تدوین کتاب‌های مختلف در خصوص معرفی این مکان رخدادها و رویدادهای انقلاب اسلامی اقدام شود.

ملک زاده همچنین خواستار تشکیل گروه‌هایی با عنوان راهنمای مکان رخدادهای انقلاب اسلامی برای معرفی هر چه بیشتر این مکان رخدادها به گردشگران داخلی و خارجی شد و بر استفاده از ظرفیت انقلابیون، ایثارگران، جانبازان و خانواده‌های شهدا در خصوص معرفی مکان رخدادهای انقلاب اسلامی تاکید کرد.

اجرای موسیقی محلی گیلان، خاطره گویی توسط امیر سر تیپ خلبان «محمود ضرابی»، سخنرانی فرزند شهید «اندرزگو» و اجرای سرودهای انقلابی توسط ارکستر نظامی از دیگر برنامه‌هایی بود که در حاشیه این همایش برگزار شد.

 لوح ثبت ملی 117 مکان رخداد انقلاب اسلامی رونمایی شد

گفتنی است لوح ثبت ملی 117 مکان رخداد انقلاب اسلامی با حضور محمد شریف ملک زاده معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جمعی از معاونان و مدیران ارشد سازمان میراث فرهنگی، خانواده‌های معظم شهدا و شماری از خلبانان آزاده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سالن همایش‌های صدا و سیما رونمایی شد.

این 117 مکان رخداد انقلاب اسلامی در هشتمین اجلاس شورای سیاستگذاری ثبت آثار کشور در فهرست میراث ملی ثبت شده است.

بر اساس این گزارش مکان سخنرانی حضرت امام خمینی (ره ) در بهشت زهرا تهران در 12 بهمن 57، محل شهادت شهید اندرزگو، محل شهادت شهید مفتح، مدرسه رفاه، مدرسه فیضیه قم، رویداد مسجد جامع گوهرشاد در حرم مطهر رضوی و... از مهم ترین مکان رخدادهایی هستند که در هشتمین اجلاس شورای سیاستگذاری ثبت آثار کشور در فهرست میراث ملی ثبت شده‌اند.

در این مراسم سرودهای خاطره انگیز و ماندگار انقلاب اسلامی توسط استاد گلریز و رضا رویگری به صورت زنده اجرا شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها