افزایش 13 درصدی جنگل‌کاری در کشور

مدیر کل دفتر جنگل‌کاری و پارک‌های سازمان جنگل‌ها گفت: سال گذشته با اجرای طرح‌های جنگل‌کاری در جنگل‌های شمال و سه استان اردبیل، خراسان شمالی و سمنان، 11 هزار و 65 هکتار از اراضی جنگل کاری شد که نسبت به سال 89، 13.3 درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۵۴۰۸۸۳
افزایش 13 درصدی جنگل‌کاری در کشور

بابایی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: در بین این استان‌ها، مازندران با افزایش سه هزار و 860 هکتار جنگل‌کاری بهترین عملکرد را داشته است.

وی ادامه داد: در بخش توسعه جنگل، استان گیلان با شش هزار هکتار بیشترین عملکرد را داشته و در بخش احیا و غنی‌سازی جنگل‌ها نیز همین استان با 400 و استان گلستان با 320 هکتار بیشترین سطح بهترین عملکرد را داشته‌اند.

به گفته وی در بخشی از زراعت چوب، استان گلستان با زیر کشت بردن 960 هکتار در بخش توسعه فضای سبز استان گلستان با توسعه هزار و 160 هکتار و مازندران با هزار و 50 هکتار بهترین عملکرد را در میان استان‌ها داشته‌اند.

بابایی در خصوص اجرای طرح‌های جنگل‌کاری در سال 91 اظهار کرد: از آنجا که عملیات جنگل‌کاری در فصل پاییز و زمستان انجام می‌شود برآورد نتایج و عملکرد آن یک سال پس از آن صورت می‌گیرد بنابراین نتایج فعالیت‌های جنگل‌کاری در سال 91، یک سال پس از آن یعنی سال 92 اعلام خواهد شد.

مدیر کل دفتر جنگل‌کاری و پارک‌های سازمان جنگل‌ها در پایان اظهار کرد: اعتبارات لازم برای اجرای طرح کاشت 500 میلیون اصله نهال فراهم نشد نتوانسته‌ایم به میزان مقرر شده دست یابیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها