شبکه پویا بسته‌ای جدید را برای مخاطبان خردسال آماده نمایش کرده است

زندگی شاد برای خردسالان

شبکه پویا برای گروه سنی خردسال برنامه‌های ویژه‌ای را تدارک دیده است. این شبکه از دیروز بخشی از برنامه‌های خود را در یک بسته مخصوص برای این گروه سنی پخش می‌کند. این برنامه‌ها از ساعت 15 تا 16 در جدول پخش این شبکه قرار گرفته است.
کد خبر: ۵۲۵۲۹۶

ابوالفضل علم بیگی مدیر تامین شبکه پویا در این باره به «جام‌جم» گفت: از هفته جاری مهندسی پخش شبکه پویا وارد مرحله جدیدی می‌شود و مخاطبان خردسال می‌توانند هر روز برنامه‌های مخصوص خود را از این شبکه تماشا کنند.

وی ادامه داد: یکی از اهداف ما تولید و تامین انیمیشن‌های مخصوص سنین مختلف یعنی خردسال، کودک و نوجوان است. در آینده نزدیک این انیمیشن‌ها را در بخش‌های ویژه‌ای به صورت تفکیکی برای مخاطبان پخش خواهیم کرد.

علم بیگی افزود: تا به حال همه انیمیشن‌ها به صورت ترکیبی با هم پخش می‌شد. اما با توجه به نظرسنجی که از مخاطبان شبکه داشتیم به این نتیجه رسیدیم که بینندگان در پیدا کردن برنامه‌های خود سردرگم هستند.

وی افزود: بسته مخصوص به خردسالان، یعنی کودکان دو تا پنج ساله اولین قدم ما برای تخصصی‌کردن برنامه‌های شبکه پویاست. در این بسته قرار است انیمیشن‌های «ماجراهای الیوت»، «خواب‌های سلولودی»، «پنگوئن پررو»، «قصه‌های روباه»، «تپلوها» و «فیکس و فوکسی» پخش شود. این انیمیشن‌ها هر روز ساعت 15تا16 و روز بعد از ساعت 9 صبح تا 10 تکرار می‌شود.

گوزن و پنگوئن مهربان

«ماجراهای الیوت» یک انیمیشن رئال و عروسکی است که در 26 قسمت 22 دقیقه‌ای آماده پخش شده است. این انیمیشن درباره «الیوت» گوزن باهوش و خوش قلبی است که هر بار در کنار دوستانش ماجرای تازه‌ای را تجربه می‌کند و معمولا در خلال بازی و سرگرمی چیزهای تازه‌ای یاد می‌گیرد.

«خواب‌های سلولودی» عنوان انیمیشن دیگری است که در 101 قسمت سه دقیقه‌ای در بخش ویژه خردسال قرار می‌گیرد. شخصیت اصلی این انیمیشن عروسکی دلقکی است که فرشته خواب بچه‌هاست. او عوامل اضطراب‌آور و مبهم خواب بچه‌ها را با مهربانی پاک می‌کند و کابوس‌های آنها را به رویا تبدیل می‌کند.

«پنگوئن پورورو» نیز عنوان انیمیشن دیگری است که برای گروه خردسالان پخش می‌شود. پرورو پنگوئن کوچکی است که در سرزمین زیبای قطبی به همراه دوستانش زندگی می‌کند و هر روز اتفاق جالب و دیدنی برای او و یکی از دوستانش می‌افتد.

«تپلوها» اثر نیگل پی هریس نیز در 160قسمت 24 دقیقه‌ای در قالب عروسکی قرار است بزودی برای خردسالان پخش شود. در این انیمیشن فیلم‌هایی نشان داده می‌شود که کاملا جنبه آموزشی دارد و در ساخت آن از بچه‌های خردسال کمک گرفته شده است.

مجموعه «قصه‌های روباه» نیز در 26 قسمت 14دقیقه‌ای و با تکنیک دوبعدی ساخته شده است. علی​حسین عباس‌زاده، کارگردانی این انیمیشن را به عهده دارد.

این مجموعه به ماجراهای دو روباه به نام‌های «دم سفید» و «دم سیاه» و ارتباط آنها با دیگر حیوانات جنگل می‌پردازد. دم سفید زرنگ، با تدبیر و قانع است. اما دم سیاه عجول، سر به هوا و طعمکار است. قصه‌های هر قسمت بر اساس اتفاقاتی که برای شخصیت‌های اصلی و فرعی می‌افتد، شکل گرفته و در نهایت به پیام اصلی داستان که نکته‌ای پند آموز و اخلاقی دارد، منجر می‌شود. قصه‌های این مجموعه از متون ادبی کهن از جمله کلیله و دمنه و ادبیات بومی تشکیل شده است.

خریدهای جدید

علم بیگی با بیان این‌که شبکه پویا در آینده نزدیک قرار است تبدیل به شبکه اختصاصی برای تامین و دوبله انیمیشن‌های خارجی شود، ادامه داد: در حال حاضر تامین انیمیشن‌های خارجی کم است و ما برخی از این انیمیشن را از سایر شبکه‌های سیما می‌گیریم ، اما در آینده نزدیک با اختیاراتی که قرار است به شبکه پویا داده شود این شبکه به شبکه اختصاصی تامین انیمیشن‌های خارجی تبدیل می‌شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر یک مجموعه انیمیشن به نام «اسکار» برای این شبکه خریداری شده و در حال پخش از پویاست. همچنین قرار است بزودی دو انیمیشن زندگی شاد و every think rosie هم برای این شبکه خریداری شود.

گربه‌سگ امروز می‌آید

پخش انیمیشن «گربه‌سگ» از امروز ساعت 17 و 40 دقیقه از شبکه پویا آغاز می‌شود.

این کارتون پرطرفدار را پیتر هانان برای شرکت نیکلو دیون در 60 قسمت کارگردانی کرده است. سری اول گربه‌سگ پنج اکتبر 1998 آغاز شد. این کارتون داستان دو برادر به هم چسبیده (گربه‌سگ) است. والدین این موجودات یک قورباغه و یک موجود عجیب هستند. یک توفان بزرگ باعث شده تا گربه‌سگ از والدین خود جدا شوند و به نقطه‌ای دور افتاده منتقل شوند. خانه گربه‌سگ دو قسمت دارد، بخشی از آن به شکل ماهی است و نیمه دوم آن شکل یک استخوان است. در این خانه یک موش هم زندگی می‌کند.

کارتون گربه‌سگ به فارسی دوبله شده است. تورج نصر به جای گربه و علی همت به جای سگ در این انیمیشن صحبت کرده‌اند.

گربه‌سگ برای اولین بار در دهه 70 از شبکه یک پخش​شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها